Share

Top 3 Video Tsunami di Jepun yang paling Ngeri

Tak pernah lagi aku upload kat Youtube sesuatu video dan dapat view sehingga puluhan ribu. Tapi video ni, sudah cecah 36 ribu view walaupun baru 4 hari aku upload di youtube. Harap kita sama-sama mengambil iktibar akan video yang menyanyat hati itu

Ok, kali ini aku akan share dengan korang, 3 video yang baru saja aku sempat tengok tadi dan ketiga-tiga video ini sememangnya sungguh ngeri. Kita tengok dan sama-sama ambil pengajaran





No 1

Cuba tengok minit ke 0:27, tsunami mula mengganas dan pada 0:46 boleh lihat masih ada kereta yang dipandu orang di jalan raya. Entah apa nasib orang di dalam kereta tu aku pun tak tahu






No 2

Video ni boleh tengok, dari awal air melimpah sedikit ke jalan raya hinggalah menjadi kuat dan laju sehingga boleh meruntuhkan rumah.






No 3

Video ni memang super menakutkan. Air yang datang sangat laju! Pada minit ke 0:44 boleh tengok ada kanak-kanak yang menangis ketakutan. Kalau aku sendiri, memang pucat sangatlah muka berhadapan dengan situasi begini




Jangan lupa dengan tanggungjawab kita - menjadi SuperHero kepada mereka!

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

24 ulasan:

Clara Emily Cancer berkata...

sedih nya kalau negara kita jadi macam nie.
patut bersyukur sangat2 kan.

Tanpa Nama berkata...

xtau la kalo saya berada ditempat mereka.

Alexandriana Alia berkata...

scary, sampai umah pun bergerak

joegrimjow berkata...

@Clara Emily Cancer

sangat2 kena

joegrimjow berkata...

@Puan Capa

entah la macam mana jadinya

joegrimjow berkata...

@Alexandriana Alia
tu baru bape meter tu, klu tinggi lagi xtau la camne

YanaMIB berkata...

gila la..seram kut tgk..apa lg dorg yg kena berdepan dgn benda ni..hehh =_=

finalcross berkata...

Rase sgt bertuah tinggal di bumi Malaysia yg jauh dari bencana sebegini. Memang sedih pd mangsa2 yg masih hidup,mcm mane nk truskan kehidupan utk hari akan dtg dgn keadaan sehelai sepinggang...

joegrimjow berkata...

@YanaMIB

ancaman nuklear pon dah ada tu

joegrimjow berkata...

@finalcross

sbb tu kena tlg dieorang

mia berkata...

subhanaALLAH..

gadisBunga berkata...

ya Allah....semoga warga Jepun tabah menghadapi dugaan ni...

semoga kita semua tak diuji dengan dugaan yang tam mampu kita tanggung~

Peri PiA berkata...

:'(

senduduk berkata...

syukur malaysia x kena kali ni... tapi x pasti lagi yng dikatakan tarikh 19hb tu..

Fairyfarina berkata...

thanks for sharing

APi berkata...

subhanallah..
mintak dijauhkan dari negara kita..

masa untuk membantu..
mari ramai2 kita jadi superhero kepada mereka..

joegrimjow berkata...

@mia

besar kuasa Dia kan

joegrimjow berkata...

@gadisBunga

ameen

joegrimjow berkata...

@Peri PiA

:(

joegrimjow berkata...

@senduduk

19 hb tu global, bukan takat Malaysia je

joegrimjow berkata...

@Fairyfarina

sama2

joegrimjow berkata...

@APi

derma setakap yg mampu

IRAH HAJERAH AZMAN berkata...

Part paling sentap bila kanak-kanak kat atas bukit tu meraung. Terfikir, macam mana rasa kita tgk saudara kita di bawah yang elok molek tengah melakukan kehidupan seharian tiba2 hilang entah ke mana dalam masa beberapa saat sedangkan kita cuma mampu menangis dan berdoa dengan Tuhan supaya semuanya selamat?

YanTzYanTtiE berkata...

so sad...tak dapat bygkan apa yang derang tgh fikir skrg tuk smbg kehidupan

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW