Share

PrayForJapan : Kita perlukan SuperHero untuk menolong Jepun

Anggaran awal kerosakan yang melanda Jepun adalah lebih dari 10 Billion USD. Nilai yang cukup banyak. Sama banyak dengan nilai kerugian yang dialami kerajaan negara Yemen sepanjang 10 tahun akibat kegiatan pengganas. Sama banyak juga pembanguan sebuah taman tema di Kenya yang berkeluasan 5000 ekar. Sama banyak juga dengan nilai eksport barangan kosmetik dan seluruh Negara ASEAN pada tahun 2009.

Sudah pasti nilai ini tidak dapat menandingi walau satu nyawa yang telah terkorban akibat tsunami ini

Dan yang pasti sudah beribu yang mati

Dan berbelas ribu lagi masih hilang





Kerajaan Jepun sudah menghantar 100 000 askar bantuan, 120 000 selimut dan 120 000 botol minuman untuk rakyat yang masih terselamat

Tetapi

NHK melaporkan, terdapat 430 000 rakyat Jepun yang terjejas dengan tsunami ini dan 24 000 yang lain tidak memiliki sebarang perlindungan





Lagi menambah kedukaan adalah dengan loji nuklear mereka yang berderet-deret meletup akibat kegagalan sistem penyejukan

Membawa ancaman radiasi kepada 180 000 orang di sekitarnya

Bayangkan, seluruh penduduk Kota Bharu (180 000 orang) berpindah ke daerah lain, kalau boleh mahu mengelak sebarang kemungkinan tidak elok - berpindah lebih jauh

Inilah kesusahan yang mereka semua alami

Yang terpaksa mereka tempuhi







Kita perlukan Super Hero


Kita berpeluang menjadi Super Hero kepada mereka di Jepun sekarang. Tak perlu ada kuasa hebat seperti Ultraman mahupun Doraemon, cuma ada sikap prihatin kepada rakan di Jepun yang memerlukan kita





klik gambar dan isilah 'nilai' mana yang termampu



pss : tak nak online pun cash pun boleh. Lambat dengan cepat je lah bezanya

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

19 comments:

Zool Blogger said...

yela.. marilah sama2 membantu

ZooL

joegrimjow said...

@Zool Blogger

=)

.::zaimah::. said...

sedih bila kenangkan nasib mereka skg..smga urusan mrka dipermudahkan olehNYA...

joegrimjow said...

@.::zaimah::.

kite kat sini kena bantu

CikTomyam said...

pelajar sekolah sekarang memang biadap..terlalu manja..mak bapak pun sama naik ja..wuhuu

joegrimjow said...

@CikTomyam
erk?

APi said...

masa orang lain susah kita kena bantu..
esok lusa kita susah, harap2 ade orang bantu balik..

joegrimjow said...

@APi

what u give u get back

fyewa261209 said...

sad sad...seperti yg tertulis di dlm al-Quran...mungkin 2012 akn benar2 terjadi
radiasi nuklear akn mnyebarkn penyakit troid, radang telinga,mate ;(

Allahuakbar!

oPiE iSa said...

YaAllah. taktahu nak mbntu macam mana. Doa sahaja mampu ni. InsyaAllah akan mmberikan bantuan selagi yang termampu.

joegrimjow said...

@fyewa261209

radiasi tu belum lagi

joegrimjow said...

@oPiE iSa

duit + doa

Wuucin Kimora said...

kecanggihan teknologi memakan diri?

►AdamXis◄ said...

Assalam...waah meletup tuu.baru tgk gambar letupan nie...hurm adakah chenobil ke2 akan berlaku?...soalan hot skrg...perlu tak malaysia ade nucklear plant?...hu3

►Informasi : Kongsi Iklan SAYS.my Dapat Duit

♥yaya budak suka embun♥ said...

hulurkan bantuan, ringankan beban...

joegrimjow said...

@Wuucin Kimora

xjugak

joegrimjow said...

@►AdamXis◄

tak payah la kot

joegrimjow said...

@♥yaya budak suka embun♥

sama2 membantu

Puan Capa said...

simpati sgt!

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW