Share

Gemuk buat aku kaya

entry kali ini bentuknya serius


ramai yang tak tau pasal aku dulu, aku dulu orangnya gemuk. aku tidak suka dan tidak tahu mengapa badan aku cepat je naik. makan skit tapi naik banyak. susah bagiku untuk turunkan berat badan. tak percaya? ini gambar aku ambil di litar sepang bulan march 2008 (kira-kira staun yang lalu)


-chubby chubby, geram nak peluk-

gemuk kan? memang pun. itulah aku!!
muka bulat
perut saiz 35, mengandung 3 bulan
pipi tembam, setembam ahli sumo

oowwh
comelnye aku ketika itu
mesti ramai yang ingin memeluk

dengan macam ni mmg haram orang akan cakap aku hensem.
yang nak jaga hati pun, "bukan gemuk, chubby je"
arghhhhhh
aku pasrah dengan aku yang dulu
pasrah.....


faktor aku kurus bukan sebab nak hensem ke apa, tapi pasal kesihatan. arwah ayah aku meninggal disebabkan kencing manis, dan genetik itu aku ada. pentingnya kesihatan untuk dijaga. tambah2 viseral fat (nanti aku bagitau kemudian) aku 11 ketika itu!



classmate aku kenalkan aku dengan satu produk. aku try sebab ada 30 days money guarentee. tak jadi boleh makan free.



bulan pertama aku turun 6 kg
aku agak terkejut
bulan kedua lagi 3 kg
aku assume alat timbang yang rosak
bulan ketiga lagi 3 kg
total semua 12 kg dalam masa 3 bulan!!!



wow
amazing. tambah amazing lagi bila family aku turut beli. malam pertama aku dengan produk ni aku dapat untung rm 100 sebabnya 3 orang yang beli. masa ni belum supervisor ke apa lagi. aku fikir produk ni boleh buat bisnes!!!


Dipendekkan cerita, kini aku bergelar World Team. Wealthness coach. aku bukannya pakar, tapi kalau cerita pasal nak gemuk dan kesihatan, ada sedikit ilmu aku boleh kongsikan. tapi yang aku suka, buat suka2 pon, buat masa time belajar still dapat 4 angka sebulan. oklah kan


yang aku suka bukan duit
tapi bila orang cakap terima kasih time dieorg dah kurus
senyum lagi




setakat ni memang lebih 50 orang custemer aku yang berjaya. dapat kawan, dapat keyakinan, dapat tambah income, dapat jalan2. yeeehaaaa. yang tak berjaya pun ada, tapi ada money back guarentee. tak berjaya sebab takde disiplin.



kita ada teknologi, berminat dan tahu sapa2 nak turunkan berat badan, boleh ym aku di
mr_joe_smart
call 0169640972



ini website aku
http://www.freewebs.com/fsgfe/
atau klik sini
-aku mahu sihat-

gambarku sekarang???

-rampingnya aku, auuwww-


nota kaki : best dapat muka baru ;) CALL 0169640972 untuk tahu lebih lanjut

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

96 ulasan:

minx berkata...

statement:
ko sgt cute tme ko chubby..
ko nmpk macho tme ko kurus..

sharamli berkata...

perubahan yg agk mendadak..tu xkawen lgi..kal0 kawen nnt..adei..

Unknown berkata...

oh ye ker,
hurm,
mcm menarik saja produk itew,
tapi mahal ker nak membelinya,
dan mcm mana caranya,
hurm...

(tetiba dah berminat nie)
hurm...

cepat2 kasik jawapan

ARYN berkata...

wah..kurusnya..nak tau gak rahsia..mau kurus..huu

guna produk apa ek? ada side effect x

Kapten Luffy berkata...

dah keluar dah!

kakaka..

aku publish gak ler skang

Milimilo berkata...

wah..teruja aku bace entri ni..boleh sarankan kat my boyF.mak aku da warning awl2,dok gmok cmtu,jgn hrp nk msok fmly aku..kne bg die bace ni..hehehe

mademoiselle azieshakespeare berkata...

macam dua orang yg berbeza
:D

cikNiarun berkata...

haish..aritu ckp nak cte ame aku..bile lagi joe..wuts the product and cost?

Ummi Aini berkata...

sy ska tgk wak chubby ms jmpa dkt kL dulu kala...
hnsem p,comel...
sedap ckit nk peluk..hehe...
da produk lbh kuruskan bdn k?
nk gak...
nk tgk jer...
nk jmpa wak...hehe...

Yunus Badawi berkata...

wah kurus dpt duit pun masyuk!

Kamezaim berkata...

wah,hebat..jauh perbezaannnya...

Tanpa Nama berkata...

woahh..
bestnye..
xsangke dulu joe mokmok..
nk try boleh?

:)

a.b geldofg berkata...

tapi hsome bro

redbirdfe berkata...

wahhh ~
pic bwh ensem suda. hehehehe.

j@n@..... berkata...

ensem2.haha.reli?
nati aq da de duet lebey bru aq bli.huu

Ivy Metaga berkata...

nanti kalau datang sarawak...kasitau yer..kot2 nak luaskan bisnes di sarawak...

Ummi Aini berkata...

...amek ksmpatn nk wish u...
hepy birthday to u....
dh 21 thun jer cik abg kta sorng...

Siti Di Alam Fantasi berkata...

Salam...
sy cm minat je ngn produk awk ni..
nk bg abg2 n kak ipar sy cuba..
Agk2 berjaya, br la konfiden nk jual ke org len..
Sy currently stay kt KL spi 20hb mei je..then go back to kedah..
Tp cner kl nk bl..?

joegrimjow berkata...

sapew2 pon boley cuba
2 pasal best
dlu jadi student kat bmi ley jimat duit makan benda ni
skrg
da boleh tambah duit

yg pentg sehat n machoo
lalala~

Siti Di Alam Fantasi berkata...

Ljnyer reply...
so, cner nk beli?
org da dare kak ipar nk soh dia loss weight ni..

xuen adyla berkata...

gler la..

salute...

anything that makes u happy brother..

im still finding an answer to se sei felice tu lo sai

Hello Hello berkata...

kelihatan sungguh seksi kamu sekarang! aku sangat2 cemburu!! =='

tahniah!
kaya dan slim akibat gemuk!

\m/

Aloy Paradoks berkata...

smart lu skang//

neem berkata...

ye penting tu kesihatan sebenarnya.

aku hairan, lebih2 lagi org pmpuan.
bila dah kurus, dah strt la nak pakai ketat2.

kalu dlu pakai baju hbis longgar..supaya tak nampak benjol-benjolan..tp bila kurus..hm...makin seksi plak jadinya...

baik tak payah kurus g2..

yg penting, niat di hati

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

gile ahh!!

aku teruja amat nih!

Azym Azizi berkata...

Wow! Ramping tu..
Emm..adakah produk tu berkesan walaupun dah kawin? Hehe

p/s: ak mkn banyak pun still maintain slim..mcmne tu???

unknown berkata...

huhu
dulu ensem skrng lagi ensem
best jd mcm ko ni

~Cinta Cukulet~ berkata...

wah bagusnya, dua-dua dapat..kesihatan bagus duit pun masyuk huhu

––––•(-•Oº°‘¨ ie3za ¨‘°ºO•-)•–––– berkata...

ooo..ini product aku tau ;)

aku last year pun jadik wealthness coach jugak ;)

sgt bagus product ni x rugi klo sape2 yg berminat tu beli. lgpun aku sendiri pun ambik jugak. kawan2 aku pun ambik.

yg gembira nye bila customer bgtau kat aku yg berat dorg dh turun. tu yg paling menggembirakan aku. selain dpt income sampingn jugak hehe...

BabyJane[The Juliet] berkata...

chubby itu cute lah
:D
i likeeeeeeeeee
:D

.millalara. berkata...

hakhak~
mila pon dolu gumuk gila tahap tongdrum.. berat 94kg time umur 12thn.. aishh.. skang da tuwun,, tp gumuk jugak lagik.. agak teruja tgk web page tuh! (my next en3: cinta si gumuk~) heee

emak berkata...

chubby pon ok bro..tp skng stylo milo ng keenseman tu..
ngeee
genetic?ak suke..tu la kos ak..
kah3

Blog Anuar Kamaruddin™ berkata...

ehem2 :p

Blog Eazy Izzuddin berkata...

wow!....
uish ok le 2 da turun..
huhu..
cam berminat...
nk krus juge...
huk3...
produk pe 2??

Sufy berkata...

chehh..da macho la ni ek..nk ngorat..peewitt!!!heee

pink_butterfly berkata...

utk temokkan bdn x ada ka???


daku nak temokk!

joegrimjow berkata...

nak gemokkan badan pun boleyyy

adibahrisha berkata...

hey! its twelve here in MALAYSIa. so 'HAPPY birthday!'

hasni berkata...

kalu bminat nk juin diz biznez mcm mn ek??

Hazerin berkata...

Aku nak
Kau cotanct aku terus la joe.

Nnt aku bg email
twin1006@yahoo.com

Aku nak.
Serius niii

Eh. today ur bday ke???
Happy birthday

@tune® berkata...

oh..i should try this...
hihihi

starlight berkata...

menilai seseorang tu bkn dr paras rupa@badan..dah kalo nilai n ciri2 murni tu ade???alhamdulillah..

joegrimjow berkata...

happy bestday to me!!!
malay version

-adew 6 jam agie

Blog Eazy Izzuddin berkata...

ohoho...
bufday die upenyr...
hiks...
happy birthday!!..

ptt la pilih tarikh contest 20hb..
=P
xD

su berkata...

wajib amik tau neh!

farah berkata...

happy birthday joe!

:)

ps: tahniah kerna berjaya turunkan berat badan.

-Faiz- berkata...

bak kata samsol...mantop ~
;p

Tanpa Nama berkata...

sy berminat,cmne nk dpt kn produk tu..??
email me
comeynemo@gmail.com

Jebikkot berkata...

wow, akak kaku seribu bhs tgk gmbr tu..kurusnya..hehe
life cmne skng?
btw, de wat post psl produk tu x?rumet akak mmg de yg berminat nk kurus..mcm2 dh try kot tp x kurus2 pun akak tgk..

joegrimjow berkata...

hee, klu minat ley tgok2 kat website 2

fjie_ahmad berkata...

bez nyer..
bley up jdk perunding imej lak pasni..
hehe..

eazy insyira berkata...

tak sangka cik joe ni manis orangnya(haha.kopipes ayat joe)

wah.cam best ni produk
mahal tak?

pink_butterfly berkata...

happy besday inchek joe!

Kapten Luffy berkata...

oho... hepi besdey boy :)

paan berkata...

ahhh,tidak,nape aku leh xperasan post2 baru kat blog ko nie...adoi..2-3 post aku terlepas...hmmm.

bro,aku bagi ko award,amik la ye...cantik template baru nie ya...

http://farhanfirdaus.via.my/2009/04/tag-dari-moonlight.html

||alis|| berkata...

1] akak dah siap2 buat 1 tribute n3 untuk ko...

2] selamat hari lahir yg ke -21.

3] n3 untuk pertandingan akan dibuat ASAP. nak bertapa di gurun cendanapuri selama seminggu.

Tanpa Nama berkata...

xla gemuk sgt..

wow..dasatnye turun..

niL berkata...

gmba masa chubby tu lagi cute ;-)

- berkata...

wohohohoooooo...gile hensem sikalang.....fuiyoo.... :P

p/s: dulu pun aku gomuk gaks..start form 5 aku mengurus..makin byk mkn makin kurus..xtau apesal..hehe

kuIna berkata...

beza memang berbeza

eerrrrr sy tak memerluknnya buat masa ini..

cik manis berkata...

huiyoo
sgt ramping
:D

Hazzy Ishak berkata...

cam nk cuba je...

mahal tak???

cik penguin berkata...

fuyoo. byk tu 12 kg O_O

xuen adyla berkata...

happy birthday joe

HEMY berkata...

waa...bagusnya. satu pencapaian yg hebat dlm hidup

Wawa_Nadwa berkata...

yg atas tu comel ape.
xde la gem0k sgt pon kan.
=P

tp yg gambo last tu huii cekcii..
jauh beza kan.

p/s: ubat tuk gem0k takde ke?
=P

tqa berkata...

hye sodara. huhu. bru bape ari tak jenguk blog ni da totally changed la bro..

sorry.. bz sket lately.
waah.. bisnesman rupanya!
hehe.. gud luck in evthing yu do~
;)

dejavu berkata...

erm...1st picture
-chubby
-cute
-innocent
-geram tgk rasa nk peluk
-cam bear pooh kaler kuning..

2nd picture
-not bad
-macho
-muke eksen skitt...ekekeke

*conclusion: yg penting sihat luaran dan dalaman...

Jard The Great berkata...

herbalife.. have used it last year.. dropped 5 kilos.. hehehe... but expensive ar..

really 21 yrs old? huhu.. too bad.. (nada sedey)

Lea Isnawi berkata...

wah..perubahan yg ketara..
ku mahu kurus jugak la...
tapi cm takut jerk..
huhu

Lea Isnawi berkata...

lupa..
hepi besday yer...
wish jer mampu...
nak kasi hdiah..
kos penghantarannya mahal sgt..
lagi mahal dr hadiah..ngeh3

Syah Shah berkata...

aku juga mahu... tapi aku takde disiplin... Hahahahah :P :P

ayat paling sadis penah aku dapat, "Macam ko ni tak gemuk, tapi SEHAT..." Sehat otak ko laaa~~~ Kikikikik :P :P

sharamli berkata...

epi befday

mugiwara berkata...

wa...
serius?

tapi aku kurus...
tak gemuk..

Shitsurei Shimashita berkata...

dah promo dah competition tu..start sudah kan...ejen promo dapat ape yer? hehehe..lumayan tul hadiah dia ni. mesti cuba hantar lah.

.: Sugar-cRave :. berkata...

wow interesting....huhuuu...tp ada tak produk kasi kurus ke berisi sket..huk hukkk.....adehhh...;p

ρяιѕм яєqυιєм berkata...

Waaii.. Amat berkesan ubat itu! XD

Beautiful Disaster berkata...

aku mahu jugak. tapi lepas bersalin. haha.

one berkata...

comeynyo joe..kiut, cubby, dan cm
tedy bear.. geram nk peluk2.. hehe..

Syima Syaz berkata...

fulamak....
tapi yang tembam tuh...i likeee!!!!

xuen adyla berkata...

sila claim award anda http://cranberrylust.blogspot.com/2009/04/awards.html

btw shoutbox mana?

byk nak sembang ni

Belog Cik Peanut berkata...

wah2x..
mahu2x jadi macho cam bro..
hehehe

CAHAYA berkata...

nak kurus. tapi product apa ni? Herbalife dah cuba dah. :(

Pojiepooh Abdullah berkata...

Happy Belated Birthday!!
Argggh!!!! Aku jeles ko sudah kurus dan meletop!!
Mau jugak!!! Ajarin aku ya gimana sih!!

joegrimjow berkata...

tengok kat website tue
nak agie ley je nak call
hoho

Raja Feena berkata...

mcmana nak beli bende tu
i kene kurus cepat
hahahhaha

Mama Eqalicha berkata...

Moga bjaya ngan bisnes ek dik!!!

Farie Amrah berkata...

ko chubby or kurus ker, mantain chumel..
hehe..

gud luck yer utk bisnes ko..

Admin berkata...

siot ah. aku nk kurus cm ko gak beb

Umi Nazrah berkata...

sya lebih geram pd awk ketika awk sdg chubby..

haha

^_^

afiq berkata...

tetibe aku jeles+impress kan.....
tapi aku lgi cabi la....

ndrh edzn berkata...

chewah.. slim enchek joe.. ngeh3.. :P
mau ikot pegi korea! uwaaa!

Sha-na.Szied berkata...

salam jow..
sy pon agak "comel"
mcm2 mak dah tlg beli,
tp itu x fokus pd kurus badan la..
lebih pd kesihatan,,
skng gune 4life..

hmm mak da dpt side income 7000+
sy jek blom income2 hehehe..

tp untuk hebalife nih, mmg kurus bdn ke?? nk try la nti.. (:
hee..*malu*

nti sy add YM hahah (serius??)

Sha-na.Szied berkata...

salam.. (:

sertai bisnes kesihatan mcm nih, mmg cepat dpt untung dan lepas tuh leh jd sihat + kaya.. pastu leh g tempat2 pelancongan+bisnes..

bes kan..? sy nk try la nti balik msia (:

Sha-na.Szied berkata...

macho ar jow da kuwuss ni..
erm
bile search kt google, bru pasan sy penh gune herbalife dulu2..

yg product asas susu soya tuh, sedap gile kalo minom.. tp x lame, x disiplin..sedih je bile tgk susu tu kene buang :'(

*nak soh mak beli balik la..*

pS: kawan sy kurus dgn makan yogurt shj+sayur. skarang beliau ANTI NASI & DAGING..dulu beliau lg gmok dr jow..

SaSa berkata...

salam
u didnt have shout box?
its ok..

blogwalking..
nice blog
follow u..:)

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW