Share

Berbadan besar dan branding (video)


Tengok tak MHI semalam? Aku tak tengok sebab ada urusan pagi tu. Tapi nasib baik ada orang yang record sedikit sebanyak. Try jugak cari kat youtube, tak jumpa pulak. Takpe, layan yang sikit ni dulu. Ohh, bagi kakitangan kerajaan yang kena block facebook masa bekerja, xleh nak tengok video tu, video kat atas tu MHI semalam yang menceritakan seorang remaja yang dulunya seberat 150KG lebih dalam proses untuk penurunan beratnya. Sekarang tak silap dah 130kg lebih. Banyak tu


Yang bestnya, dia minum Herbalife =)

Jazli da botol Herbalife berisi tea-mixnya


Ahahaaa, tengok botol hijau tu. Botol Herbalife tu. hehe.

Secara personal aku tak kenal dia tu, tapi coachnya aku kenal. Firdaus, orang kuat Gen-H tu. Mantaplah, masuk tv anak buah die. Yang tertariknya, si firdaus ni pun dulunya 150 kg lebih dan sekarang dah turun 62kg dengan Herbalife. Ni karma lah ni, berjaya turun banyak, anak buah semua nak turun banyak-banyak. hoho

Firdaus dulu


Bertukar!!!!



Firdaus sekarang


Branding

Jumaat ni taknak cerita panjang-panjang. Cuma nak sentuh sikit pasal Herbalife dan student. Kebiasaanya, alasan student (universiti) untuk tidak mengambil Herbalife adalah sebab harganya yang terlalu mahal. Aku pun tak tahu kenapa cakap mahal tapi pengalaman aku sendiri amek Herbalife masa aku umo 20 tahun, masa masih student dan sekarang custemer aku kebanyakkannya ada student. Kalau mahal, mesti tak mampu ye tak

Kali ni aku nak suggest kepada sesiapa (student terutamanya) yang nak try Herbalife ni dan memang rasa tak mampu nak teruskan pembelian setelah pembelian pertama, cara yang boleh dilakukan adalah BRANDING. Branding tu maksudnya pakai apa-apa sahaja berkaitan dengan Herbalife. Contoh macam si jazli kat atas tu, ke hulu hilir bawak botol. Memang akan ada orang tanya air apa yang dia minum dan situlah startnya perbualan

Aku amek contoh akulah, pakai button 'turun berat anda tanya saya bagaimana' minum2 kat kopitiam kubang kerian. Seorang pelayan tu tanya, dia baca balik button aku dan cakap 'macam mana' haa, dah start tanya macam mana tu, terus cakap-cakap sampai habislah.

Bila kita dah share dengan orang, orang tu minat nak try, maka kat situ dah dapat side income. side income nilah yang boleh dibuat untuk beli Herbalife lagi kalau yang tak capai berat ideal lagi tu. Kalau dah jadi ahli, jual 4 kira dapat 1 percuma dah. Supervisor? lagi-lagilah cepat side incomenya.


Malulah




Tapi macam biasalah, kebiasaanya orang nak try product yang menguruskan badan ni, segan. heh, dah capai berat ideal baru tak segan. haha, tak cakap orang, aku pun camtu jugak dulu. Jadi terpulanglah, lambat bagitau yang korang amek Herbalife, lambatlah opportunity nak datang kat korang. win win lose lose situation =)

akU ucapkan gud luk pada jazli, semoga dia dapat potong coachnya nanti. turun 70kg? wahaa!!


nak tau lebih, call 0169640972 =) (kisah aku besar dulu)


pss : aku sekarang tengah coach 2 orang yang berat 120kg keatas, pompuan sorang laki sorang. pompuan tu dah turun 5.5kg dah, laki tu tak timbang lagi berapa. doa2lah supaya mereka berjaya dalam misi penurunan berat badan mereka.

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

13 ulasan:

Neyra Shazeyra berkata...

rasa nak minum herbalife now. HHAHAHHAAHA

joegrimjow berkata...

@neyra shazeyra

kekeke. jgn cari org utp, cari ak. hehe

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

I dah kuyussssssssss dah.
























































heheheh!

Abu Mukhlis Shahputra berkata...

kat mesir ade ke? nk rase gak

joegrimjow berkata...

@miss lolly a.k.a luvfareda

komen nak enter je
agaga

joegrimjow berkata...

@Indra Putra Bin Asrar

ada je
siap ada pengedar lagi
kat area mane?

♥bumblepink♥ berkata...

yeah.. saya pun minum herbalife ni.. mmg berkesan!!

dah follow blog ni..
jom singgah.. http://aeipink.blogspot.com

shamizu berkata...

Tak cuba tak tahu. Baik cuba kan. Perut kempis, duit masyuk, hati senang.
Ada masa boleh try jugaklah

They call me Fiki. berkata...

OMG I KNOW THAT GUY!! Firdaus (aka bob), dulu I slalu kluar ngan dia and I've even bought herbalife stuff from him. We're still in touch everyday in fact =D


Anyway, you kat Sheffield ke? You still doing the herbalife stuff over there? (Although it would quite far for me to go there and get stuff).

joegrimjow berkata...

@bumblepink

nanti kongsi testimoni okeh

joegrimjow berkata...

@shamizu

try2
=)

joegrimjow berkata...

@fiki wiki

no lah, kat klantan =)

still doing herbalife

Aween Ashlee berkata...

slm..distributor herbalife is comin..kikikiki.

sye dh mkn 3 mnggu +++ n sye lost 6 kg..bez2...=)

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW