Share

Bagaimana anda menyambut Merdeka hari ini?

Salam,

Dah 53 tahun kita merdeka! Satu jangka masa yang lama untuk mempertahankan sesuatu yang sememangnya susah ini. Tanpa toleransi, perpaduan dan kerjasama, mustahil kita dapat mengecapi kemanisan berada di Malaysia sekarang. Sama-samalah mengucap syukur akan kenikmatan mempunyai negara ini selagi kita dapat merasainya. Tahniah Malaysia.


Ada sebuah robot yang bernama EJ juga mahu menyambut kemerdekaan. Apakah cara robot ini menyambut kemerdekaan? sama-samalah kita baca penamatnya. Terimalah entry berkomik dari joegrimjow lagi



























Ada pelbagai cara untuk kita raikan kemerdekaan ini
Ada pelbagai bentuk untuk kita menerbitkan kebanggaan menjadi rakyat negara ini


Apa-apa cara sekalipun
Pastikan cara itu buat anda bangga menjadi rakyat Malaysia!!


Selamat Hari Merdeka


erk? =)


psss : Pastikan Malaysia juga bangga mempunyai kita sebagai rakyatnya

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

70 ulasan:

eqbalzack berkata...

insyaAllah...lepas PM Najib Tun Razak, joe pulak naik...

diba berkata...

nmpk nyr bkal ke 7 cm pmalu je ek..pic tnduk bwah..bgus;)

puteri cahaya. berkata...

cutenye.. thehehe ^_^

joegrimjow berkata...

@diba
org kata tsiqoh gitu, gege

Tanpa Nama berkata...

comeeel =) hehe

Faizal@PeJAY berkata...

layan beb komik nie..
joe jadi PM peruntukan tok blogger ditambah gile2 punya

Aizat Shafiq berkata...

hahaha...
komik yang kreatif la joe...
tak sangka kita dah boleh tahu sape next PM...
aminnnn~

FaizalSulaiman berkata...

inshaAllah joe!

ps:comel je robot tu:)

fahmi ibrahim berkata...

boleh2.. jadi pm.. ko cuba kurang kan penyakit rakyat dengan cara lain.. bukan dengan cara naikkan harga gula ye...

zool berkata...

Aku yakin ko boleh jadi yg ke tujuh tu.. AKu akan vote ko nanti walau apa jua parti ko join .. Parti Cipan sekalipun aku sokong.. Nanti dah jadi PM bolehlah aku cerita ngan anak-anak aku (ntah ada ke tidak.. ) , penah kawan dengan PM ni...

Nik Nur Izzati berkata...

kenapa yg no 7 x tegak macam 6 yg len.

joegrimjow berkata...

@Faizal@PeJAY\
mesti punya!

joegrimjow berkata...

@Aizat Shafiq

7 cepat sangat, 8 ke 9 boleh la kot.

joegrimjow berkata...

@Nik Nur Izzati

dia malu kot

Pencacai Alim berkata...

gilos..rajin siut..

alana zainal (miss teddy) berkata...

gambar yg last tu comey~ :)

Hasrol Nizam berkata...

gambar last tu...aku doakan semoga termakbul.. :D

Pendapat anda?
Daripada DIA kita datang dan kepadaNYA kita kembali

encHIx laNDax berkata...

hallaweeeh!!!Assalamualaikum PM!

APi berkata...

PM ke 7..
awal sangat joe..
PM ke 9 oke kot..
insyaallah..

WZulhilmi berkata...

Love this entry.. :)

Tak bleh blah robot naik atap kereta.. miahaha

Encik Tikus berkata...

hahaha. macam-macam lah~

LaiLiE iZaNi berkata...

salam merdeka joe...sungguh rajin kamu ye melukis entry berkomik nih...=))

LaiLiE iZaNi berkata...

salam merdeka joe...sungguh rajin kamu ye melukis entry berkomik nih...=))

joegrimjow berkata...

@alana zainal (miss teddy)

comei??
erkk

joegrimjow berkata...

@encHIx laNDax

gambar kenangan je tu. hehe

joegrimjow berkata...

@WZulhilmi

tak muat
sebab tu naik atas kot

joegrimjow berkata...

@LaiLiE iZaNi

hehe, copy paste je
=)

Tanpa Nama berkata...

selamat hari merdeka joe..ermm..baru jer masak kek semalam..tp lupa plak nak letak jalur gemilang :)

Wan berkata...

suka robot tu
joe nak jadi pm ke7

velasrizal berkata...

wah calon pm ke 7 rupanya.. yg pntg cita2 tu ada..

Emas Ganti Duit Raya ?

Azrul Hisham berkata...

Yo..Yang Amat Berhormat...ekekeke..

salam merdeka ke 53 :)

joegrimjow berkata...

@Azrul Hisham

salam merdeka jugak bro

Nabiel berkata...

bro..
mne dtg pm slepas najib tuh?
hehehe~
Salam merdeka~=)

--{♥Mahirah Abd♥}-- berkata...

hehehe... tang PM yang x tahan tue...hehehe.. ;)

rafhan berkata...

amboi, mude betul PM no 7 tu.. haha..

young yasmin sarian berkata...

aha,,,superb!!!!!!!!! ade aty rupenyer nak jd pm neh,,,bgs2,,, sy doakan abg joe jd pm satu ari t,,, insyaAllah,,,Amin,,,:)




p/s:selamat ary merdeka pm joe,,,:P

arrizz berkata...

joe g bertanding..confirm aku undi punya..haha

MR. MIND berkata...

makan sorang je ke?

eelobor berkata...

selamat menyambut hari kemerdekaan

joegrimjow berkata...

@Nabiel

entah la, ku pon xtau dari mana datangnya. hehe

azzura berkata...

Salam Merdeka utk semua rakyat Malaysia x kira bangsa, agama dan fahaman politik..
* hari ni zura sambut Merdeka tanpa rasa gembira sbb Mak su zura baru je meniggal 30 haribulan.

azzura berkata...

Salam Merdeka utk semua rakyat Malaysia x kira bangsa, agama dan fahaman politik..
* hari ni zura sambut Merdeka tanpa rasa gembira sbb Mak su zura baru je meniggal 30 haribulan.

Syima Syaz berkata...

paling sayang dgn PM ke-4

sickchild berkata...

ko tatau camne kami sambut merdekaaa.
hahah tgu update naaaaa

Anastasia Ann berkata...

aiyayay ada jugak komik.. haha.. patutlah cari bahan masak kek kat fb.. cetss.

Amir Izzat berkata...

wah!! haha...Joe..aku tersedak nei...macam kenal je pic PM tue....yg last tue..kah3..

kalau ko jadi..ak sokong seratus peratus... tampak segak demo..hahah

Tanpa Nama berkata...

okay mule mule tu cm serius jek tgok gmbr-gmbr PM..lepas tu smpi gmbr yg last terus pecah ketawa!! ;DD

semoga impian jadi kenyataan! ^_^

/Dayah//Nurul/ berkata...

pandai nya buat kek :) selamat menyambut hr merdeka :)

bardboo berkata...

kek tu sedap x joe?

FiNa berkata...

erks! pm terakhir cam kenal kan? ei joe, puase tak? tak bail tipu2.. dose...

akmalhilmi berkata...

ngoi2 jewh
huhu

joegrimjow berkata...

@azzura

takziah dari joegrimjow

joegrimjow berkata...

@FiNa

of koz puasa
=)

Afiqah Azmee berkata...

tetiba ada joe. ekeke. style yek :D

joegrimjow berkata...

@Afiqah Azmee

inteprem tu biasalah

Hazzy Ishak berkata...

pm ke tujuh tu malu2 kucing

nurain berkata...

haish.robot zaman skang, pandai betul, jangan jadi cam terimnator nye citer sudah~

lalallala

Daffodil D berkata...

amboi dapur..bukan main lagi..he he


ps : selamat hari merdeka!! :)

~cik manis~ berkata...

amin3 je joe dpt jd pm. kasi elaun lebih kt bloggers V(^^)

Yan berkata...

salam kenal..

PM yg ke7 tu ensem jugak yer.. muda lg orangnye... huhuhu

joegrimjow berkata...

@Yan

muda2 dah jadi pm kan?
hehe

SURIA AMANDA berkata...

huhu..comel..ada bakat kartunis nih....

y@n@ M!B berkata...

joe?? anda dpt vote sy...muehehe~ =)

Sha-na.Szied berkata...

31 oges.

bangun pagi ..sahur..buat kuih.. dengan mak..

tanye mak..pelik sikit sbb dah kul 7 am. "emak tak keje ke hari ni?"

mak.."eh die ni..hari ni kan merdeka"

adesss malu gile..nmpak x alert ahahah...ape lagi trus bukak tv tgk perarakan kt stadium!!

still sayang malaysia ~~

Ery Farieha berkata...

wahhhhh
joee
hahahaha

Bro Framestone berkata...

oh tidak...

moe mahu langkau bro ek....

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

Hazey berkata...

Hensemnya PM yang last tu..

joegrimjow berkata...

@Hazey
wow
=)

Peri PiA berkata...

i admit

diblog saya tiada entry fasal 31 Ogos,dirumah tiada Jalur Gemilang berkibar

Malaysia tetap dihati :)

joegrimjow berkata...

@Peri PiA

yg tu plg pentg
=)

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW