Share

Exco SMSA : gantang2 dan comey2

baru balik dari menonton alice in wonderland. pieewww, xbest! tak paham perjalanan cerita. cuma kesan 3d je la yang membuat mata tidak tidur, kalau perjalanan cerita, ku bagi 2/5. nak pergi tengok? baik tak payah. tengok la cerita lain. ok, tamat kisah membebel


kali ni nak cerita pasal dibelakang tabir SMSA



masa raya@SMSA


sheffield malaysian student association (SMSA) merupakan badan pelajar disini. kira persatuan pelajar malaysia yang berdaftar dengan union dan juga MSD. banyak program malaysia termasuk hari raya, maulud, sembahyang hajat dan macam macam lagi adalah kelolaan smsa. ok, jom kita berkenalan dengan exco exco SMSA








vice president : sopi

sopi merupakan housemate aku dulu masa di KMM. haa, jodoh belajar ni tak nampak. tak sangka sampai kat UK pun belajar di tempat yang sama. sebab rumah sopi di masjid dan memang dia kerja disana, kebanyakan talk atau program yang libatkan masjid yang diadakan memang mintak dia yang tempahkan. senang? memang senang. terima kasih pada dia yang tanpa penat lelah bekorban untuk smsa. cuma, kalau masa meeting tu, datang datang la awal skit. hehe








treasurer : farah


farah ni merupakan bendahari yang sangat efisyen. hoho. tak pernah lagi sepanjang aku berpersatuan ni bekerja dengan bendahari yang begitu mantap. contoh kemantapan farah dia dapat menyelesaikan hal bank SMSA yang tergendala sejak bertahun tahun. bangga sebab tahun ni, masalah internet banking yang tak dapat diselesaikan oleh bendahari lain, farah dapat satel kan. mantap la farah! selain itu, farah juga mempunyai daya tarikan bila dia senyum sambil membuat tangan peace macam kat atas (apakah??)







media officer : jeghi


orang teganu kita ni memainkan peranan penting dalam mengendalikan soal soal media. terbaik juga kerja dia buat, contohnya macam kiteorng kekurangan bahan untuk buat video promo weekend@sheffield, dia bertungkus lumus mencari dan menggabung kesemua supaya menjadi video yang mantap. hal website SMSA pun dia yang uruskan. tahun ni kiteorang tak guna perkhidmatan rafii lagi dah sebagai webmaster, guna khidmat jeghi. nyata percuma dan memuaskan. hehe. jenghi bila dia pakai spek mata, burung burung yang beterbangan pun akan berhenti kekaguman melihat kegantangannya. (apakahhh???)








sport officer : miji

miji bukanlah seorang ayah lagi, jangan caye kat gambar. hehe. gambar hanya menunjukkan kasih sayang yang dia tunjukkan kepada insan bernama budak budak. haha. ok, miji merupakan exco sukan dan merupakan director untuk SG. tahniah juga kepada dia kerana dapat menjayakan SG yang begitu rumit dengan pelbagai masalah dan segala masalah itu diatasi dengan baik. satu keistimewaan miji, bila dia menyingkap rambutnya yang panjang, itik itik dan ayam ayam akan melompat kegembiraan terkejut melihat keperkasaan miji (apakahh???)







women officer: eica

ooh, jangan salah faham, walaupun baby yang dipegang adalah sama, eica masih lagi bukan isteri orang. hehe. akak eica ni memang seorang yang sangat suka buat kerja. dalam SMSA, semua kerja dia nak buat. haha. baguslah, sebagai women officer yang menjaga kebajikan dan buat aktiviti untuk perempuan, sememangnya proaktif camni kita mahukan. erk, satu lagi, dia ni cepat menangis. hehe. selalu sangat menangis. dalam meeting kalau tak menangis tak sah!(ok, tipu tipu) walaupun dia lebih tua dari aku, tapi bila diminta untuk buat kerja, dia akan terus buat, mantap mantoyalah!






islamic affair officer : sarimi (kiri)


sarimi merupakan islamic officer SMSA. banyak kegiatan agama, dialah yang kepala. memang bagus adik sar ni, segala kerja, cepat je dia buat. nasib baik sebab dalam setiap society, pasti kita mahukan yang 'alim' dan walaupun sarimi tak amek bidang agama, pengetahuan dia dalam bidang ni agak luas. senanglah bila ada masalah apa apa berlaku. satu keistimewaan sarimi, masakan dia! fuhhh, kalau dia masak, sampaikan kuali orang nak makan sebab tak mahu tinggal sisa (apakah???)







welfare officer : freda

gambar diatas diambil semasa pengembaraan filem autumn in my heart. sebab dia kene further study kat sini, dia cancel tawaran untuk berlakon. hehe. melawak melawak. ok, freda ni merupakan satu coursemateku. orang bijak ni sesuai untuk dijadikan sebagai welfare officer. kebajikan ahli SMSA dan juga akademik, dia yang jaga. mentang mentangla supervisor dia john david, banyak betul prgram dia nak buat. hehe. ok lah freda, semoga terus berjaya, hujung minggu ni merupakan tugas besar dia mahu jalankan, cv workshop. gud luk for that!





special task officer : zacko

alamak, gambar baby sama lagi. hehe. memang uwais ni kena jadi baby SMSA la nampaknya. hehe. ok, zakwan merupakan special task officer. banyak kerje kerje leceh seperti bas, tempah rumah, dialah yang buat. memang kerja camni sungguh leceh dan dia berjaya membuatnya dengan bijak sekali. sebab dia housemte aku, tengoklah bilik dia, 50% dipenuhi barang barang SMSA. sanggup bekorban tu. zakwan juga tua setahun dari aku dan umur beza camni tidak membataskan kerja yang dia jalankan kalau suruh apa apa. mantap lah! keistimewaan zakwan, kalau dia tunjukkan sesuatu, konpem orang tu akan jadi besar biji matanya (apakah???)








setiausaha mana???


hehe, pelik sebab takde setiausaha? hoho. ok, sebenarnya su SMSA iaitu fiza letak jawatan. bukan sebab apa, cuma adalah masalah peribadi yang takkan nak cerita kat blog kan? hehe, biarlah aku dengan fiza je yang tahu. hoho. tapi takpe, SMSA masih lagi bersedia untuk menjalankan tugas. jadi untuk kali ini, ku perkenalkan su baru untuk SMSA. jeng jeng jeng




general secretary : qilot



walaupun su ni adalah hak presiden untuk memilih, tapi aku dengan rendah diri membuka pencalonan su ini kepada ahli komiti dan mereke memilih qilot. sebabnya qilot merupakan su next dan jalankan tugas dengan baik sepanjang next berlangsung. ok je sesiapa pun, asalkan semua boleh bekerja dengan tenang, hatiku pun tenang. welcome qilot to exco SMSA family. erkk, qilot ni bila aku buat lawak, tak pernah nak senyum atau gelak, takpe, lama lama akan 'ada' perasaan lah dia nanti dengar lawak bodoh dari aku. hehe


assistant general secretary : zati



zati merupakan assisstant su. haa, lagi mantaplah kerja SMSA siap ada dua lagi su. cik adik comel molek ni memang sangat tidak malas. rajinlah maksudnya. minit mesyuarat, walaupun orang tak baca, dia dengan gigih upload jugak. hoho. baiklah zati, semoga terus menjadikan SMSA satu badan yang cemerlang dalam institusi persetiausahaan.




mana president?


hehe, mr presidente tak payah la letak gambar. dah selalu letak gambar diri sendiri, bagi can letak gambar orang lain pula.


video video menarik




komiti SMSA







video eica yang buat, like this video!









yang ni proper la sikit



ok lah, tu saja dulu. sayang nak tinggalkan SMSA ni. memang pengalaman berpersatuan di tempat orang dengan tempat sendiri, memang lain sangat. kat sini lebih mencabar terutama bab duit. ku ucapkan tahniah dan terima kasih kepada semua exco yang bertungkus lumus dan tanpa penat lelah dalam menjayakan setiap aktiviti SMSA. haya Allah yang dapat balas usaha kalian. semoga ukhwah yangn kita bina ini dirahmatiNya dan berkekalan sepanjang hayat. aminnnnnn



pss : maafkan aku kalau tidak menjadi ketua yang baik untuk korang

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

37 ulasan:

Unknown berkata...

waahhhh
besh nyewh UK
mau gakx2
tgu afta hbs KKTM bru dpt
insyaAllah :)

Unknown berkata...

waahhhh
besh nyewh UK
mau gakx2
tgu afta hbs KKTM bru dpt
insyaAllah :)

joegrimjow berkata...

hoho
best sampai 2 kali post
hehe
sile2
da sampai
roger2

Unknown berkata...

hahaha
tbe2 jewh ada 2 lakx
lame g uh
ag 2 taun ag nieh
wuhuk
hope so
if resluts oke laaa
:)
hek2
usaha nieh

da add da fb anda
okeng :)

Tanpa Nama berkata...

joe!!!!!!!!!
hahahaha..
bengs2~
sweet lol (apakah jugak??)
haha..
baru nk tensi2 arini kan dah gelak~
TQ budakss

zakwan87 berkata...

thank you la joe. aku rase bkn qilote xde perasaan tp lawak ko tak cukup klaka utk die kut lol.

Faizal Sulaiman berkata...

serius ke alice in wonderland tak best weh?huhu..baru plan nak pi tengok neh.

joe, jom join kontes di blog aku;

http://seindahduniakita.blogspot.com/2010/03/mini-contest-earth-we-care-we-love-you.html

me berkata...

alolo comelnye....yg single ade?hehe.joking

MizShuai berkata...

zati tu cunlah!

Nur Suaidah Bachok berkata...

comel okay! haha. yg awek baju merah. name die sape ek.. jap!

zati ! yeahh. hehe


*tp baby2 selingan memang comellllll. hoho. i like! ;D

Azuan berkata...

aku su yg malas wakaka...

jaya jr berkata...

klo dapat pegi uk tngk bola pergh..
best3..

cha berkata...

ooo mr presidentnya u la ye?hehe bestnya gi tempat orang.

Masy berkata...

wooooooo guna blogspot balik eh?

joegrimjow berkata...

alice mmg xbest, jangan tgok

erk, exco semua comey2 n gantang2. hehe

joegrimjow berkata...

masy, yup, hehe

.::WaNiE::. berkata...

wahwah mr president :P

tapi nak tau

yg diaorg pegang2 tu anak sape kuikuikui

aBoi berkata...

helo mr. President !

merendah diri betul...

joegrimjow berkata...

anak postrgrad
hehe

cik helena berkata...

farah tuh macam muka kawan saya!

Ayu Zan berkata...

baby comel~
em~
hebat kamu jadi ketua~
hehe~

mama affan berkata...

presiden rupanya..jgn kejam dan gila kuasa okeh..huhuu..

joegrimjow berkata...

kenal farah?
mestila
dia banyak kawan
hehe

iA xkan tamak
;)

Ayu Zan berkata...

baby comel~
em~
hebat kamu jadi ketua~
hehe~

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

vice president : sopi...tu anak dia ka....hehehhehe comei

chokio_nia berkata...

ko neh mantap gle weh..pasne, kalo ko bukak company, aku nak keje bole??haha

Tanpa Nama berkata...

mmg gantang....hehehehe

Cahaya Yang Riang Gembira berkata...

Wah.. Sesi berkenalan. I like.. Heehee.. Vote for miji.. Ahaks.. ;p

hans berkata...

memang ganteng dan comel habis

♥ Juliana Violet ♥ berkata...

bestnye... :)
memang comel! :)

Mrs Nurul berkata...

waa kem salam den kat dorang yang gantang2 tu k..haha

Suhaila berkata...

Cam kenai je baby dalam gambar2 tu...merata-rata gambar dia ade..kena copyright la pasni...hehe

joegrimjow berkata...

alimaz, bukan bukan, hehe

chokio, boleh2, haha

farhana? miji ke, boleh2

kak su, erkk, kecik2 da jadi model da uwais tu, hehe

rhapsody LiN berkata...

sweett,,,,~
:DD

kelangsungan SMSA nie dh tnjukkan anda is a good leader,
:p

HiLMaN berkata...

apsal macam sedih jer bace entry kali nih. kih3

Kejernihanku berkata...

adoi joe bgtau yang baik2 sudah tak pyh la bgtau dtg lmbt..hehe..rumah jauh :p (alasan tak leh pakai) lagi satu anak pe pulak ni adoi..)

mijie berkata...

actually i'm not a bloody good person yet as far i'm concern i don't have any specialty that anyone thought. it's not me who make everything become in good shape but it's every person who works with me. after all, they are the one who deserve NOT me!!

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW