Share

kalau boleh dipusingkan balik masa

masa itu priceless
takda harga
bukan tiada harga
hanya orang yang hargainya tahu akan itu


aku mahu terus senyum
tak mahu terus masam


aku bukan lagi budak yang selalu cari alasan untuk dibuat teman
aku belum lagi atuk yang merengek minta hantar ke rumah sendiri


aku adalah aku
sekarang



runsing melihat kaki dia sakit
lutut selalu sengal
tangan selalu kebas
tidur tak tentu masa


nak je aku patah balik
belajar ilmu organ
ambil semula cita2 tak kesampaian



tapi itu mustahilkan



mana boleh masa dipusingkan
mana boleh masa dipalingkan



yang hanya boleh dibuat
hargai detik ketika ini
dah takde baru aku tak menyesal



ooh,
jangan lah jemput dia lagi
aku dah takde orang lain



nota kaki : doa untuk kuatkan jiwa

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

40 ulasan:

Kaseh Mucuk berkata...

kalu lah ada doremon........ hak3 =p

SuFy berkata...

doa utk sapew ni joe?hurm, insyaallah moga selamat dunia akhirat...yg paling penting..doa dan terus berdoa..be strong!!

CAHAYA berkata...

moga dia cepat sembuh. ;) selalu2 la doa yer.

Tanpa Nama berkata...

Salam Ramadhan ..

Eyda Chan berkata...

doa jak k..

eazy berkata...

tapi setiap yang hidup pasti pergi =(
kita mesti ingat tu kan joe?

*masa tu mmg tak boleh diputarkan kembali

atiQah adNan berkata...

masa itu seperti usia joegrimjow (ape nama sebenar kamu ya..?)
semuanye akan berubah.. kita jangan memandang masa yang dah lepas sebab banyak yang akan kita kesalkan nanti..tapi pandang lah masa yang akan datang pasti akan buat kita lebih bersyukur dan semangat... erm...aku pun rase alangkah baiknya masa dapat diputarkan balik...

pssstt tetibe teringat mesin putar masa doraemon.. hehehe :D

cahayachenta berkata...

atuk sakit ke??
semoga cepat sembuh... amin

Jard The Great berkata...

hargai lah detik ini.. dan hargai org yg ade.. ;p

++ o.r.a.n.g.e ++ berkata...

stuju.....sy p0n lebey kurg mcm awak gak... mintak sgt2 sume org keliling saye sihat sejahtera... hepi rasenye tgk org trsayg bahagia...

ije berkata...

:)

appreciate things around us.

cIk JanNah berkata...

kalo la masa bley kembali.,alangkah indahnye..tiap saat nak penuhkan masa 2 ngn bnda yg ptt.
;)

ainShahajar berkata...

Joe.. ape yg Dia tentukan terbaik untuk kita.. jor tahu kan..sabar2
betol tu.. sekrng itu sekarang.. mase depan fantasi.. yg dulu tu sejarah..

doa2.. ujian Allah.. ade rahsia yg kita tak tahu =)

Tanpa Nama berkata...

hargaila aper yg ader sekarang ni.. bile da takde nanti tercari2... 1 malaysia semangat bangsa.. (ape den ngarut ni?)

haritz berkata...

pandainya bermadah pujanga

green berkata...

ku juge punye seseorang yg ak rase x bersedia kalau die pergi..
bila fikir balek, rase macam nak ade pause button..

iva saionji berkata...

haLo mr jOe...semua dah tertulis olehNyakan...so utk ape berpaling kebelakang..terus saje melangkah kedepan...yang belakang tuh tuk jadikan panduan saje..hehehe..insyaAllah semuanya selamat

{lumut} berkata...

masa itu tidak boleh diputarkan..
apa yg boleh diputar2 kan hanyalah kenangan dan pengalaman..
joe..
tabhkan diri..
doakan yg terbaik k..

umur lumut?
lumut masih muda..hehe

Hazzy Ishak berkata...

bila dah tahu baru terasa

+akufobia+ berkata...

hu.sabar.

CikYana(",) berkata...

out of topic--> Maceh incik joe
hehehehe

p/s: incik joe cuti smpai bile ek?

ayien.. berkata...

lupakanlah masa lalu
(tp ambik jd contoh)
masa depan pandang dengan gemilang
.....

Blog Anuar Kamaruddin™ berkata...

joe berdoa ok, itu dah lebih dari segala ilmu yg ada

Tanpa Nama berkata...

Risau kat siapa ni?

Semoga panjang umur orang tu dan sihat2 selalu. Amin.

norfa arisha berkata...

salam...

Jalan ke depan bukan ke belakang ..ok?

semoga beliau cepat sembuh. amiin

sharamli berkata...

kalau..
tp masalahnya..xb0leh kn..

Tanpa Nama berkata...

joe, shaz doakan sume baik2 je..if anything find me..take care

ayin jemin berkata...

itu la ada org cakap masa itu berharga mcm emas tp sebenrnya lbh berharga dr emas dan kena hargai setiap detik
:)

aim-a berkata...

masa itu emas :)

Boo™ berkata...

mghargai yg maseh ade.
smoge sumenye baik2 belake :)

Naz berkata...

Insyaallah... ko akan dapat kekuatan. semakin lama masa berlalu, semakin kita akan matang... kaki ker ko maksudkan atau somebody??

teamdakwah berkata...

mase tak dapat putar balik...jadi hargailah mase yang ade....sesungguhnya ape yang berlaku akan kite terime dengan radha....

pwincess AJA berkata...

sedihnya...

Tanpa Nama berkata...

pinjam poket doraemon

joegrimjow berkata...

@4655286559169063270.0
da smkin ok

joegrimjow berkata...

@5467853630771644619.0
kalau ada cam tu pon xbest jugak

joegrimjow berkata...

@2902812959361489362.0
org ckp ada hikmah kan?

joegrimjow berkata...

@3216851957076455877.0
bape?\
gtau laa

joegrimjow berkata...

@2704253098453172981.0
thx u

joegrimjow berkata...

@5875258712040661770.0
lebey lagi kot nilai dia

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW