Share

Gempa Bumi di Jepun : 7.4 SR dan amaran Tsunami



Kalau tengok gambarajah (sumber CNN) ni, gempa bumi walaupun lebih rendah dari yang dulu, tapi ia lagi dekat dengan perairan di Jepun. Amaran tsunami sudah dikeluarkan memandangkan jangkaan petugas, tsunami setinggi 1 meter akan melanda Jepun sekali lagi. Ya Allah, banyak betul dugaan matahari terbit ni. Harap tsunami kali ini tidak mengorbankan ramai orang seperti hari tu


Hanya 40 KM

Jarak yang hanya 40 KM ini memang sangat dekat. Tak boleh nak buat apalah orang kata. Nasib baik hanya 7.4 SR, kalau 9.0 SR macam hari tu, pasti kesannya lagi teruk. Kejadian ni baru saja berlaku, lebih kurang pukul 10.30 tadi. Nanti kalau ada sebarang update, aku akan bagitau. 




Sama-samalah kita berdoa supaya gempa bumi ni tak cetuskan tsunami seteruk sebulan yang lepas. Bersyukur berada di Malaysia, jagalah keamanan sementara ada...


pss : yang paling dibimbangan adalah loji nuklear!

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

7 comments:

Syat0za Zai said...

semoga mereka terselamat :) amin2~

APi said...

macam mana la kalau loji2 nuklear tu semuanya bocor..
kesan radiasi tu merebak kan?

CiK niNiEy said...

Ya Allah...besarnya dugaan mereka di sana..semoga mereka kuat menempuhnya...sama-sama berdoa...terutamanya pada yang beragama ISLAM...

suffer8zine said...

huhuhu sedihnya, mcm2 bencana melanda

Terkini : Gunting Dalam Perut Selama 3 Tahun

KiD said...

gempa lagi.. huhuhu.. hope semunya selamat..
Menggeletar tengok Aksi Ragut Depan Mata!

Ailyl Rozanna said...

dugaan. semoga warga jepun semua tabah..

adikeica said...

Kau sihat ke?
Antar2 la berita ke budak2 kecik tuh~

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW