Share

Bagaimana anda menyambut Merdeka hari ini?

Salam,

Dah 53 tahun kita merdeka! Satu jangka masa yang lama untuk mempertahankan sesuatu yang sememangnya susah ini. Tanpa toleransi, perpaduan dan kerjasama, mustahil kita dapat mengecapi kemanisan berada di Malaysia sekarang. Sama-samalah mengucap syukur akan kenikmatan mempunyai negara ini selagi kita dapat merasainya. Tahniah Malaysia.


Ada sebuah robot yang bernama EJ juga mahu menyambut kemerdekaan. Apakah cara robot ini menyambut kemerdekaan? sama-samalah kita baca penamatnya. Terimalah entry berkomik dari joegrimjow lagi



























Ada pelbagai cara untuk kita raikan kemerdekaan ini
Ada pelbagai bentuk untuk kita menerbitkan kebanggaan menjadi rakyat negara ini


Apa-apa cara sekalipun
Pastikan cara itu buat anda bangga menjadi rakyat Malaysia!!


Selamat Hari Merdeka


erk? =)


psss : Pastikan Malaysia juga bangga mempunyai kita sebagai rakyatnya

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

70 comments:

eqbalzack said...

insyaAllah...lepas PM Najib Tun Razak, joe pulak naik...

diba said...

nmpk nyr bkal ke 7 cm pmalu je ek..pic tnduk bwah..bgus;)

puteri cahaya. said...

cutenye.. thehehe ^_^

joegrimjow said...

@diba
org kata tsiqoh gitu, gege

Aida Ismail said...

comeeel =) hehe

Faizal@PeJAY said...

layan beb komik nie..
joe jadi PM peruntukan tok blogger ditambah gile2 punya

Aizat Shafiq said...

hahaha...
komik yang kreatif la joe...
tak sangka kita dah boleh tahu sape next PM...
aminnnn~

FaizalSulaiman said...

inshaAllah joe!

ps:comel je robot tu:)

fahmi ibrahim said...

boleh2.. jadi pm.. ko cuba kurang kan penyakit rakyat dengan cara lain.. bukan dengan cara naikkan harga gula ye...

zool said...

Aku yakin ko boleh jadi yg ke tujuh tu.. AKu akan vote ko nanti walau apa jua parti ko join .. Parti Cipan sekalipun aku sokong.. Nanti dah jadi PM bolehlah aku cerita ngan anak-anak aku (ntah ada ke tidak.. ) , penah kawan dengan PM ni...

Nik Nur Izzati said...

kenapa yg no 7 x tegak macam 6 yg len.

joegrimjow said...

@Faizal@PeJAY\
mesti punya!

joegrimjow said...

@Aizat Shafiq

7 cepat sangat, 8 ke 9 boleh la kot.

joegrimjow said...

@Nik Nur Izzati

dia malu kot

Pencacai Alim said...

gilos..rajin siut..

alana zainal (miss teddy) said...

gambar yg last tu comey~ :)

Hasrol Nizam said...

gambar last tu...aku doakan semoga termakbul.. :D

Pendapat anda?
Daripada DIA kita datang dan kepadaNYA kita kembali

encHIx laNDax said...

hallaweeeh!!!Assalamualaikum PM!

APi said...

PM ke 7..
awal sangat joe..
PM ke 9 oke kot..
insyaallah..

WZulhilmi said...

Love this entry.. :)

Tak bleh blah robot naik atap kereta.. miahaha

Encik Tikus said...

hahaha. macam-macam lah~

LaiLiE iZaNi said...

salam merdeka joe...sungguh rajin kamu ye melukis entry berkomik nih...=))

LaiLiE iZaNi said...

salam merdeka joe...sungguh rajin kamu ye melukis entry berkomik nih...=))

joegrimjow said...

@alana zainal (miss teddy)

comei??
erkk

joegrimjow said...

@encHIx laNDax

gambar kenangan je tu. hehe

joegrimjow said...

@WZulhilmi

tak muat
sebab tu naik atas kot

joegrimjow said...

@LaiLiE iZaNi

hehe, copy paste je
=)

makdara TERDIVA said...

selamat hari merdeka joe..ermm..baru jer masak kek semalam..tp lupa plak nak letak jalur gemilang :)

Wan said...

suka robot tu
joe nak jadi pm ke7

velasrizal said...

wah calon pm ke 7 rupanya.. yg pntg cita2 tu ada..

Emas Ganti Duit Raya ?

Azrul Hisham said...

Yo..Yang Amat Berhormat...ekekeke..

salam merdeka ke 53 :)

joegrimjow said...

@Azrul Hisham

salam merdeka jugak bro

Nabiel said...

bro..
mne dtg pm slepas najib tuh?
hehehe~
Salam merdeka~=)

--{♥Mahirah Abd♥}-- said...

hehehe... tang PM yang x tahan tue...hehehe.. ;)

rafhan said...

amboi, mude betul PM no 7 tu.. haha..

young yasmin sarian said...

aha,,,superb!!!!!!!!! ade aty rupenyer nak jd pm neh,,,bgs2,,, sy doakan abg joe jd pm satu ari t,,, insyaAllah,,,Amin,,,:)




p/s:selamat ary merdeka pm joe,,,:P

arrizz said...

joe g bertanding..confirm aku undi punya..haha

MR. MIND said...

makan sorang je ke?

eelobor said...

selamat menyambut hari kemerdekaan

joegrimjow said...

@Nabiel

entah la, ku pon xtau dari mana datangnya. hehe

azzura said...

Salam Merdeka utk semua rakyat Malaysia x kira bangsa, agama dan fahaman politik..
* hari ni zura sambut Merdeka tanpa rasa gembira sbb Mak su zura baru je meniggal 30 haribulan.

azzura said...

Salam Merdeka utk semua rakyat Malaysia x kira bangsa, agama dan fahaman politik..
* hari ni zura sambut Merdeka tanpa rasa gembira sbb Mak su zura baru je meniggal 30 haribulan.

Syima Syaz said...

paling sayang dgn PM ke-4

sickchild said...

ko tatau camne kami sambut merdekaaa.
hahah tgu update naaaaa

Anastasia Ann said...

aiyayay ada jugak komik.. haha.. patutlah cari bahan masak kek kat fb.. cetss.

Amir Izzat said...

wah!! haha...Joe..aku tersedak nei...macam kenal je pic PM tue....yg last tue..kah3..

kalau ko jadi..ak sokong seratus peratus... tampak segak demo..hahah

ciDut ciPut said...

okay mule mule tu cm serius jek tgok gmbr-gmbr PM..lepas tu smpi gmbr yg last terus pecah ketawa!! ;DD

semoga impian jadi kenyataan! ^_^

/Dayah//Nurul/ said...

pandai nya buat kek :) selamat menyambut hr merdeka :)

bardboo said...

kek tu sedap x joe?

FiNa said...

erks! pm terakhir cam kenal kan? ei joe, puase tak? tak bail tipu2.. dose...

akmalhilmi said...

ngoi2 jewh
huhu

joegrimjow said...

@azzura

takziah dari joegrimjow

joegrimjow said...

@FiNa

of koz puasa
=)

Afiqah Azmee said...

tetiba ada joe. ekeke. style yek :D

joegrimjow said...

@Afiqah Azmee

inteprem tu biasalah

Hazzy Ishak said...

pm ke tujuh tu malu2 kucing

nurain said...

haish.robot zaman skang, pandai betul, jangan jadi cam terimnator nye citer sudah~

lalallala

Daffodil D said...

amboi dapur..bukan main lagi..he he


ps : selamat hari merdeka!! :)

~cik manis~ said...

amin3 je joe dpt jd pm. kasi elaun lebih kt bloggers V(^^)

Yan said...

salam kenal..

PM yg ke7 tu ensem jugak yer.. muda lg orangnye... huhuhu

joegrimjow said...

@Yan

muda2 dah jadi pm kan?
hehe

SURIA AMANDA said...

huhu..comel..ada bakat kartunis nih....

y@n@ M!B said...

joe?? anda dpt vote sy...muehehe~ =)

Sha-na.Szied said...

31 oges.

bangun pagi ..sahur..buat kuih.. dengan mak..

tanye mak..pelik sikit sbb dah kul 7 am. "emak tak keje ke hari ni?"

mak.."eh die ni..hari ni kan merdeka"

adesss malu gile..nmpak x alert ahahah...ape lagi trus bukak tv tgk perarakan kt stadium!!

still sayang malaysia ~~

Ery Farieha said...

wahhhhh
joee
hahahaha

Bro Framestone said...

oh tidak...

moe mahu langkau bro ek....

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

Hazey said...

Hensemnya PM yang last tu..

joegrimjow said...

@Hazey
wow
=)

Peri PiA said...

i admit

diblog saya tiada entry fasal 31 Ogos,dirumah tiada Jalur Gemilang berkibar

Malaysia tetap dihati :)

joegrimjow said...

@Peri PiA

yg tu plg pentg
=)

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW