Share

Kenapa tidak boleh onani di University?

Masturbation atau onani merupakan gejala yang sangat-sangat tidak elok untuk kesihatan. Walaupun dosa melalakukannya dalam agama kita tidak sebesar dosa melakukan pembunuhan, riba, zina dan dosa-dosa besar lain, ia tetap sesuatu yang haram dan melakukannya ibarat menjauhkan diri dari sang pencipta. Tak salah aku katakan sini bahawa onani ni merupakan pintu kepada kemaksiatan!

Mungkin onani ni ramai yang menganggap kaum lelaki sahaja yang melakukannya, tapi korang silap sebab lebih ramai perempuan lakukan daripada lelaki! terperanjat? aku pun! Mungkin 'lebih' senang atau kaum perempuan nafsunya lagi besar dari lelaki aku pun tak tahulah, tapi sebagai umat islam, kita kena jauhkan benda keji ini sejauh-jauhnya


Kesan onani kepada kesihatan

Sudah terbukti, onani akan membawa kesan yang sangat buruk kepada si pelakunya. Mandul adalah yang sangat ditakuti oleh lelaki atau perempuan. Bayangkan korang mandul sebab lakukan onani terlalu kerap pada usia muda, tak ke bodoh namanya tu? Kehidupan seksual dengan pasangan bila dah berkahwin pun akan terjejas, mana taknya, alat kemaluan tidak akan merangsang sebab onani masa muda. lagi-lagi lah malu. dah malu, stress, dah stress rumah tangga hancur berkecai. Sebab tu kat Malaysia sekarang statistik cerai sangat-sangat-sangat lah tinggi!




Bagi lelaki, alat sulit kita tidak boleh dirangsang terlalu keras. Ini akan menimbulkan banyak komplikasi, bengkaklah, ngilulah sehinggalah mungkin akan menyebabkan mati pucuk! Walaupun dah lama berhenti, kesannya tidak akan berhenti begitu sahaja. Macam hisap rokok, dah berhenti merokok pun kesan merokok tu akan wujud selama-lamanya. eh, lepas tu kalau dah beronani sekarang, tak payah berhentilah? no no, kalau sekarang korang onani tegar, maka kena stop sebelum bertambah parah!


Student university tidak boleh onani?

Tergelak sebenarnya aku tengok gambar kat bawah ni



-the recently refurbished toilet floors are not designed to handle your SEMEN!!-



pss : baca sini hukum onani dalam Islam. semoga tuhan menjauhkan diri dan masyarakat kita dari godaan nafsu syaitan. result UPSR akan keluar hari ni, so amacam adik-adik korang?

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahaa
tue lah
'dah byk baca notice macam nieyh kat fb
kelakar kowt!

joegrimjow berkata...

@Lelaki Ini

u kite bile agaknya

nurkaloi berkata...

ohohohoho
mintak kita dijauhkan drpd perkara2 dosa nieee

joegrimjow berkata...

@nurkaloi

jauh2

HAZRIL HAFIZ berkata...

mintak simpang ....mati pucuk tu...merana masa depan...tak ada pewaris oii

joegrimjow berkata...

@HafizRahman.com

pasangan pun mungkin akan lari!

vidadarisakura berkata...

lucu gilak notis tu. haha

hikari berkata...

result UPSR akan keluar hari ni, so amacam adik-adik korang?

bukan adik tapi ank sedara.. Alhamdulillah wlaupun xstraight a's but he did well..xlme lg tggu yg PMR pulak..yang SPM sedang berjuang..all d best for them! =)

joegrimjow berkata...

@vidadarisakura

sbb notis hasil entry

joegrimjow berkata...

@hikari

3 tahun lagi 1st anak sdare amek UPSR

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW