Share

2 Benda yang akan terjadi kesan cukai 6%

KUALA LUMPUR - Seramai 26.2 juta pelanggan talian telefon mudah alih prabayar di negara ini bakal dikenakan caj bagi cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus berkuat kuasa 15 September ini.




1) Cinta SMS Remaja Terjejas

Sebelum 15 September



Selepas 15 September







2) Bilangan Daftar Pengundi Bertambah

Sebelum 15 September




Selepas 15 September




pss : do looks positive thing!! errrr... what is it?

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

19 ulasan:

alien berkata...

nice one

RinnAzrinah berkata...

jgn plak gara 6% tuh pangkah pun bertukar.... haha

efa nur berkata...

haha..terbaekk bro ^^

Jom Terjah Sini :)

lonesome wanderer berkata...

referring to the 1st effect,

when the need surpasses the cost, people will still live with it.

*points at the increase in cigarette price*

Aku Ibu Muda berkata...

hurm...tetap malas nk daftar.

so Atirah berkata...

yang bagusnya, lepas ni kuranglah pacar2 kat luar tu tukar2 gmbar atau msj bukan2 =) ahaha

Cik Diana berkata...

ngee~ terbaik larh.. hehe..

pangkah pOwn bOleyh bertukar kalO mcm nieyh..

CIK PARO! berkata...

topup la bnyak2 sebelum 15 september..
hehehhehhehe..

akuzle berkata...

ah ah ah.... well drawn!

Dawa berkata...

kalau tak naik pon cukai tu, pengundi bertambah ke kg sblh lepas ni pon. hehe

belogkiter berkata...

menarik..

d_tieah berkata...

Kerajaan BN hati hati PRU akan datang!!! Astro naik caj, rakyat boleh boikot.. Kalau prepaid, rakyat tak boleh nak boikot tapi mungkin rakyat boikot BN.. Huhuhu.. Bertindak tegas kat Syarikat Telco.. Kemon lah kerajaan!!!

Entry Terbaru : Topup Dan Pek Sim Baru Naik Harga

ishiko berkata...

ahahaa... jimat3x

Puteri Biru berkata...

makin ramai pakai data plan tenet. BB paling best. BBM je.

tadak topup bagai

kueh bakar berkata...

bila dekat dengan pilihanraya kerajaan akan pau duit kompeni-kompeni besar..umno memerlukan dana yg besar buat 'gula2'..

mungkin kompeni2 besar ni saje nak marah dengan gomen maka cukai 6% yang sebenarnya boleh 'diserapkan' mereka, mereka pindahkan kepada pengguna..

"kita kena pangkah bn selamanya!Bn dah perintah lebih 50tahun..dah tau mcm mana nak memerintah!'

hehehe.

aku rasa kenaikan akan ditangguhkan atau 6% itu akan dimasukkan dalam pengurangan nilai topup..

iPai berkata...

hee, kira positif laa tuh ..

hidayahjamal berkata...

improvement positif kn :) samat ari raya

tehais berkata...

Gambo yang sgt menarik! :)
berjimat punya pasal leh effect pasangan kekasih dan undian.haha

yangbaik berkata...

baca komik jer... tak de kesan apa2 pun ... hahaha

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW