Share

Perhatian kepada pelajar UNIVERSITI/KOLEJ

Nota awal : ini adalah iklan dari joegrimjow. sekian

Prolog : 
Dalam apa-apa bisnes, sangat penting untuk korang tahu marketing. 2 entiti paling penting dalam marketing adalah PRODUK dan juga PEMBELI. Kalau korang dapat kuasai dan sangat mahir dalam 2 benda ini, korang akan berjaya lebih dari orang biasa

(mintak ampun mel amek gamba ko. haha)


Gambar pompuan kat atas ini namanya amalina peter. Aku kenal dia sejak tahun 2008 lagi. Lelaki kat tepi itu adalah suami dia. Budak tu anak kesayangan dieorang. Umur pasangan ni? nak masuk 25 tahun sorag dan sebaya dengan aku suami dia tu. Pelajar di UIA Kuantan. Kenapa aku tampal gambar mereka suami isteri, sebab aku rasa dia adalah contoh terbaik untuk pelajar University yang bijak mencari peluang. Dia mempunyai produk nutrisi terbaik di dunia dan dia tahu memikat hati pembeli. Sebab itu, diusia 24-25 tahun pun tak sampai lagi ni, dia dah miliki 2 benda yang sangat penting dalam kehidupan yang dicari-cari oleh sesiapa sahaja. Keluarga dan juga kewangan!

blog amalina peter dan suami. aceceeh

******

Tamat prolog

Bunyi serius je eh? ye, memang serius! Ok, tu cerita amalina peter. Cerita aku pulak, takdelah sehebat dia. Tapi aku impikan satu kehidupan yang bahagia bila aku sudah tua nanti. Aku mahu bergelar jutawan sebelum 25 tahun dan bergelar billionair sebelum 31 tahun. Misi ni aku selalu sebut dalam doa 5 kali sehari aku solat dan untuk menentukan sama ada aku boleh atau tidak, sudah pasti usaha aku dan berkat dariNya yang akan tentukan!!


Aku dah decide, habis saja aku belajar, aku akan beli sebuah kereta. Alhamdulillah sebab aku belajar di UK, kereta sana murah-murah! Walaupun murah, nak tak nak aku perlukan juga duit untuk proses bayar cukai, shipping dan hal-hal lain berkaitan. Dalam masa kurang dari 3 tahun, kalau aku nak harapkan duit berjimat dari MARA - memang haram aku tak dapat! Jadi, apa yang aku pilih? Bekerja!

Kerja yang tidak membebankan bagi pelajar

Aku buat keputusan untuk kerja sebagai cleaner. bunyi macam hina tapi kat sana takde hinanya. Dalam sebulan, aku dapat extra 280 pound lebih dari orang lain. Kerja cuma 2 jam sehari! Kena percaya konsep, bila kerja lebih, akan dapat lebih. Sebab MARA tak bagi student dia kerja lebih dari 15 jam seminggu, aku kena cari peluang lain. Alhamdulillah juga, sebelum ke UK aku sudah bergelar supervisor dalam Herbalife, dan Herbalife perniagaan dia sudah berada di 74 buah negara, di UK aku juga buat Herbalife sebagai kerja kedua aku selain jadi cleaner


Hasil dia - berjaya bawa balik joana =)



Aku tak kata buat benda semua kat atas itu adalah mudah. Kalau aku nak bawak balik BMW 3 series, cukup aku kerja cleaner saja dah boleh. Tapi sebab aku decide nak bawak balik Joana, wang hantaran dia mahal skit, nak tak nak aku kena kerja lebih. Berbaloi sebab hasilnya memang aku dapat! Benda ni aku belajar dari Mark Hughes (pengasas Herbalife) kerja lebih - dapatlah lebih!


********


Ok, tamat cerita aku. Jom ke isi utama!

PELAJAR UNIVERSITY - memang di U adalah zaman paling best. Alhamdulillah, aku dah alami berada di IPTA, IPTS dan university luar negara juga aku pernah masuk. Pengalaman memang banyak! Apakah persamaan ketiga-tiga instituisi ini - MASA. ya, masa sangat banyak! Cuma final year saja aku rasa macam tak cukup masa. tapi tak cukup pun, sempat lagi main bowling + wayang + jalan2 keliling europe semua. 

Jom kita tengok, typical student Malaysia habiskan masa di zaman U
  • Hujung minggu keluar dengan kawan-kawan. habiskan duit skoler dan duit mak bapak
  • Petang2 takde kelas, tidur. Kadang2 ada kelas pun seronok tidur dalam bilik
  • Malam-malam lepas study, bukak facebook, twitter, chatting. Kadang2 masa study pun bedal internet semua
  • Balik rumah - 'mak, nak duit, duit skoler/ptptn dah habis'

Kan? tak semua tapi ramai (aku suka ayat ni)

Kenapa aku tulis entry ini, adalah untuk sediakan satu peluang kepada korang untuk BERUBAH. Yang sangat best, perubahan ini adalah diluar imaginasi korang. Korang ingat amalina peter ada termimpi dia boleh dapat gaji RM 10 ribu sebulan walaupun masih belajar? Korang ingat aku boleh termimpi nak bawak joana pulang ke Malaysia walaupun cuma belajar 2 tahun lebih sahaja disana?  Tak, benda ini berlaku diluar imaginasi kiteorang!


Mesti ni MLM - Tak nak lah!!

Kalau korang anti-MLM macam si aidid, peluang yang aku nak kongsikan ini adalah paling sesuai. Herbalife sangat sesuai untuk orang yang anti-MLM. Herbalife ni apa? bukan MLM ke? nanti aku cerita


Pencinta MLM

Kalau korang adalah pencinta MLM, semua MLM korang sign up, dari ubat kurus hinggalah berus gigi, tak cukup dengan itu perniagaan di internet semua korang bedal, peluang yang aku nak kongsikan ini juga adalah terbaik bagi korang!


Anti-MLM pun sesuai, suka MLM pun sesuai, syarikat apa ni?

Herbalife bukan syarikat membuat duit semata-mata. Bila korang dah kerja, dah masuk ke alam pekerjaan, dah duduk di office berhawa dingin menghadap komputer, kena jumpa bos tiap-tiap hari, korang akan sedar, duit adalah bukan segala-galanya! Apa yang sangat penting - MASA. 


Kepada pelajar Universiti/kolej yang memang mempunyai sangat banyak masa terluang dan ingin menukarnya menjadi duit poket, peluang yang aku nak ceritakan ini adalah yang terbaik!

Apa yang perlu korang buat?
  • Tukar masa 2 jam sehari layan cerita korea untuk cari duit
  • Tukar masa berjam-jam online facebook, twitter, chatting untuk cari duit
  • Peruntukkan sejam ke 2 jam sehari masa terluang untuk cari duit poket lebih

senang kan?

Sistem yang aku nak kongsi ini bukannya sistem piramid MLM atau cari 2-3 kepala untuk rakan kongsi bisnes. tak tak dan tak. Kaedah yang aku nak kongsikan ini merupakan kaedah yang aku pakai semasa bergelar student. 


********
ILMU DAN EVENT

Korang mesti setuju kan kalau nak ilmu, kena belajar. Bila dah ada ilmu, peluang akan lebih cerah. Sama je dengan Herbalife, korang still kena belajar dari semasa ke semasa dan hadiri segala event untuk timba ilmu lagi luas.

Event terdekat dan terbesar




21 - 22hb September 2013 ni akan diadakan event Herbalife yang besar. Dipanggil Zero To Hero. Dari kosong, kepada yang luar biasa. Ingat, Herbalife ni bukanlah company magic, korang join, korang akan berjaya. Tak, koranglah yang menjadikan Herbalife tu magic! Aku dah hadiri 10 Zero to Hero. tahun lepas, memang sangat best. Event 2 hari 1 malam ni memang dari A sampai Z korang boleh belajar. Dari produknya sehinggalah cara nak menjualnya. Kat sana jugak korang boleh kumpul cerita, jumpa dengan pelbagai orang positif dalam hidup dan tangkaplah gambar banyak-banyak – kumpul cerita korang sendiri!

Tiket termasuk
  • 2 hari training secara detail (8 jam sehari)
  • 3x makan sehari
  • Gala dinner
  • Penginapan 2 hari 1 malam (kongsi 1 bilik 2 orang)

Francis and Marissa Taye

Guest Speaker kali ni adalah orang no 1 Herbalife di Singapore! Juga merupakan up up line aku. hehe. Tapi walaupun up up line, dieorang tak dapat apa-apa dari aku. Kan biasa kalau MLM ni korang dengar, duk atas makan yang duk bawak. Tak dalam Herbalife. Aku nak explain pun panjang pulak nanti, kita explain kat sana nanti ya.

Apa yang hebat mengenai 2 pasangan ini, mereka jadi Millionaire Team (Min RM 40K per month) hanya dalam masa 5 bulan! Ya, 5 bulan! Dan jadi president team (Min RM 80K above) hanya masa 36 bulan

Super cepat!

Yes, Herbalife offer you macam-macam. Nak cepat, nak lambat, nak sikit, nak banyak. Just attend and learn! Bagi korang yang betul-betul terdesak - terutama dari segi kewangan - aku percaya kisah Francis dan Marissa ni akan menyentuh hati korang sebab mereka berdua pun latar belakang orang yang susah. Sebab tu dieorang boleh laju dalam Herbalife, sebab punyai WHY yang GIANT!

Yang nak pergi, KENA BELI TIKET. Cut off date untuk beli tiket adalah pada 3 SEPTEMBER 201. Nak, call/msg aku di 0169640972. Hanya untuk yang serius nak ubah kehidupannya sahaja.

2013 ni harapnya korang dapat tunaikan impian korang dan bagi yang punyai masalah kewangan, punya usaha yang tak takut untuk kerja lebih masa, Herbalife adalah untuk korang. Aku bersyukur sangat-sangat kerana dapat kerja dalam company ni, FUN + SIMPLE!

ISI FORM NI UNTUK SEBARANG PERTANYAAN MENGENAI HERBALIFE

pss : kalau makcik2 atau pakcik2 berminat, call (o169640972) je lah ataupun msg kat facebook, twitter. Mungkin ada peluang lain, mana lah tahu =)

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

53 ulasan:

niesz berkata...

skang ni kalau nk cri keje pon dorg ngah cri position tuk sales n marketing..nmpk gaya nye lmbt lg la niesz dpt keje mcm ni..huhu..

joegrimjow berkata...

@niesz
keje cam mane?
heee

joegrimjow berkata...

@niesz
keje cam mane?
heee

suffer8zine berkata...

mujur den student kolej universiti :P keh3

z a k w a n berkata...

kalau score A ?

Dekna berkata...

herbalife??

saya student uia kuantan gak
ramai gak yang suh join2 herbalife ni..
akak senior pon ramai yg ajak gi dgr3 talk herbalife ni..hee

tapi tak dapat seru gi nak gi

but. apa yg menarik kan.
kat fakulti saya, Pharmacy
de sebiji kete honda vios tu
terpampang "HERBALIFE contact beliau ...."
and dia pon masih student..wee

Syafiq Rosli berkata...

huhu..aku pun berharap lepas belajar aku dapat beli kereta n rumah

Faaein Himura berkata...

pergh.. bestnya... tak sabar nak belajar lagi n tak sabar nak berniaga juga.. hahaha..

joegrimjow berkata...

@Cik Zaty

wahaa, siapalah agak2nya tu kan

joegrimjow berkata...

@suffer8zine

lol. super lol =)

mamawana berkata...

Bagus tu... segala macam mak nenek MLM mwana join, menang memakai ajer. Produk bagus2 tapi tak pandai wat marketing. Online pun tak jalan..sob3...

joegrimjow berkata...

@mamawana

hehe. mlm, meniaga larut malam

cik selamah kundang berkata...

hebat ko joe.aku keja 3 tahun nk dpt joana pun xmampu.btw,contoh yg baik buat adik2.

Ibu Muda 30series berkata...

joe, email detail psl event ari ahad leh tak?

mrs_shazwani[at]yahoo.com

ciK LyndaWawa berkata...

joe pun boleh..klu nak kwen..huhuhu

Tanpa Nama berkata...

ada kawan kat opis ni minum herbalife..nak tgk keberkesanan dia

SyahmiFikri berkata...

yea.. im seriusly taking herbalife..

tp tuh la.. me as medical stdent susah gak nak join semua2 ne..

so?? just use it even mahal sket.. tp takde ag effort nak buat bisness

Unknown berkata...

wah joe promo.
yang penting da merasa naik joana

ikikikiki

deijah berkata...

guna produk herbalife penah..kje xpenah..tp teringin bt part time..crik duet lbeyh..hi2

Tanpa Nama berkata...

kalo tggu lps grad, buleh?
busy terperuk dlm lab lah.. huhu

Wan Gerrard berkata...

salute lu la bro..^_^
bagus gak ea ni..

joegrimjow berkata...

@cik selamah kundang

thx u
=)

joegrimjow berkata...

@ciK LyndaWawa igUana

erkk, kawen tu kena kerja kuat2 lagi baru akan ok
=)

joegrimjow berkata...

@SyahmiFikri

ahaa, medical dr lagilah sangat ok buat. jangan risau, dalam herbalife medical doktor semua ada

nobel prize winner pon ada
=)

joegrimjow berkata...

@Ery Farieha

kena bangga tu
jadi blogger pertama naik
hehe

joegrimjow berkata...

@deijah'z

ooh, sangat rugi la xbuat bisnes
hehe
xpe2, slow2

APi berkata...

ngah cari part time neyh..
hurmm

Dekna berkata...

joe.. dah memang betul la.
tu kete kawan joe yang kat UIA tu...

:)

joegrimjow berkata...

@APi

ahaa, bleh consider kan herbalife
hehe

joegrimjow berkata...

@Cik Zaty

say hi to her lah
hehe

tidak dikehendaki berkata...

saya belajar di UiTM machang kelantan. apa saya boleh kerja kat sini selain internet? keja online je lah.

kucit berkata...

joe herbalife ni tade ubat utk bg gemok ker???

ko asyik cite yg ubat kurus diaje...

kucit berkata...

joe herbalife ni tade ubat utk bg gemok ker???

ko asyik cite yg ubat kurus diaje...

me is aku berkata...

masa tuh masa yg mcm mne yer? kne on9 ker kne door by door ke bgaimane tuh?

Kik0 ♥ QiLaH berkata...

yeay! sem depan cuti 4 bulan sampai september.
eh,kena mengena? -_-"

EqhaZin berkata...

look sinteresting!
but i dun think my mom would allow me to do this :(

Izwan berkata...

ada gak member ajak tapi modal besar..

PurPLe LaDy AiFA berkata...

ada 2 engineer Intel sm dengan I pon behenti keje sebab nak serious dalam herbalife. even dieorg dah 10 taun keje.. and super expert in engineering, sanggup bhnti Intel sebab nak bukak yang breakfast shop herbalife tue...

oh yes. dulu i pon beli herbalife dr mereka.. yang package 4 F1 +2 F3 +100g tea mix sebulan. skrg mcm nak amik herbalife balik je.. huhu

PurPLe LaDy AiFA berkata...

kucit,
eh, herbalife ada 2 fungsi la.. boley reduce weight dengan gain weight skali.. bergantung pada cara permakanan... kan joe? huhu

Shahiran berkata...

@kucit

Ada la minuman tuk naik badan herbalife, ada pakej bekas botol adik aku makan. Serbuk minuman tu boleh membantu badan serap lebih banyak lemak la kiranya (campur vitamin2 tambahan sekali). Syaratnya, kena makan nasik la. Kalau tak makan, minum serbuk herbalife juga, mane sumber nak gemuk nyer. Masa beli produk2 macam ni, kena tanya semua soalan dalam kepala terutama cara-cara makan.

joegrimjow berkata...

@encikSEDAP.com

nanti nak turun gak ke uitm machang tu
hehe

joegrimjow berkata...

@kucit

of kos la ada
dulu mmg pernah cite

joegrimjow berkata...

@me | is | aku


terpulang nak buat yg macam mana
2 2 pon boleh
nak buat style ke3 pon boleh

joegrimjow berkata...

@eqhaZIN

meh nak cite kat mak
hehe

joegrimjow berkata...

@Izwan

erk
modal besar?
meniaga ape eh?

herbalife kecik sangat kot

joegrimjow berkata...

@PurPLe LaDy AiFA

macam kenal je sape die tu
;)

joegrimjow berkata...

@PurPLe LaDy AiFA

yuppa
sangat betol
;)

joegrimjow berkata...

@Shahiran

coach tu penting
;)

me is aku berkata...

@joegrimjow
style ke-3? aduss.. rugi la x dpt pegii weeknd nih

MuJE berkata...

hehe... amalina peter..

Azym Azizi berkata...

Joe! Aku jeles dengan ko! & aku lagi jeles dengan Amalina Peter & Suami! Hehe.

Dulu aku macam malas je nak baca bila cerita pasal Herbalife ni (Jujur gila :p)

Tapi sekrang, lepas baca entry ko ni dan separuh entry2 Amalina tu, persepsi aku dah berubah..

Thanks joe! =D

~cikgu ain~ berkata...

saya pergi STS semalam.haha..
nanti naik pentas bg talk lagi ye en.joe..
:)

kura-kura berkata...

serius best la blog ni,,dpt membuka minda sdikit pada remaja mcm mana cara nk hidop,,tdk hnya masok u then tunggu dpt twaran kerja

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW