Share

masih tidak dapat menandingi joegrimjow.blogspot

entry ini agak panjang, meraikan hari ke 285 aku berblog. mungkin perlu scroll panjang2 dan minta maaf pasal itu. ku akan berusaha untuk membalas semua komen di entry ini. ooh, kenapa 285? sebab plan umur 28 tahun ku dah ada 5 orang anak......kekeke!



~~~~~~

start berblog bulan 1 tahun ni dengan menggunakan domain blogspot. joegrimjow.blogspot.com. lepas menang contest anjurah khairil bulan 7 koot, ke bulan 6 ek? haha tak ingat, ku dapat hadiah domain dan wang. duit tu takyah la, yang penting domain. domain sendiri vaveh! ni entry yang menang contest dia (klik klik) perasaan berblog sungguh mengasyikkan ;-)


dah 10 bulan berblog


memang banyak pengalaman manis dan pahit. ni ku nak kongsi dengan blogger, berkenaan dengan komen cik anon, tak semua komen yang kita dapat dari anon tak baik. yang memang kutuk tu, mungkin akan ada silap yang kita buat. pokok takkan bergoyang kalau tak de angin ataupun orang yang menggoyangkannya. kaaan?



jadi, check balik apa yang kita buat silap dalam penulisan, dan perbaiki. itu salah satu cara kita mahu meningkatkan traffic blog kita. ni aku kongsi pengalaman berblog selama hampir 10 bulan dah ni tau, kire dah tua jugak la di dunia blog ni. memang banyak cik anon yang bagi comment menjahanamkan diri ni, tapi ku ambik positif dan cuba perbaikinya


sekarang ni dah jarang dapat komen dari cik anon. mungkin ku moderate komen kot, sebab tu tak post. cik anon jenis macam ni mmg tak iklas nak bagi sebab harap komen dia di paparkan. huhu yang best sangat yang cik anon adalah cik anon jenis jujur. dulu ada lagi yang siap hantar email kat aku supaya perbaiki cara berblog. thank u semuaaa!


blog dan bisnes


sebenarnya aku cuba nak asingkan bisnes aku dengan blog. tapi memandangkan cara pengiklanan di blog sendiri adalah terbaik, baik ku iklan bisnes aku di blog je. hutang sorang blogger tak bayar lagi ni! hari tu balik sibuk sangat sampa hutang tak berbayar. ish3. ok, pasal bisnes aku, aku kan buat HERBALIFE. hehe, ada juga blogger yang beli. berapa? lebih dari 5 orang. sapa? rahsie custemer. hehe. yang bestnye, custemer ni dah jadi kawan baik aku dah di dunia blog ini. nanti aku buat satu lagi entry pasal 3 bulan aku berbisnes masa cuti di malaysia hari tu ok. tajuknya bagitau dulu 'its all about journey...3 month rm 10 k'


blog dan cinta


aku pernah jumpa dengan ramai dah blogger. antaranya cik wanie, kak atty, eazy izudin, blackskin, lin, jard the great, helmy, kawan mtrx mlaka dulu, bro-yg-suka-daki-gunung, wafa, prebetsapu dan masviona(princess die pon pernah jumpa tau)dan banyak lagi la. tak ingat nama...huhu, sorry. aku kan jenis lelaki pemalu bila jumpa dengan orang. pun ada jugak blogger yang pernah naik kerete bersama (3 orang akak2 yg comel) ;-)


yang pertama sudah pasti gadis blog. balik je malaysia 13hb, esokkannye terus jumpa. stylo abes la!! kalau yang ikuti aku punya blog, pasti tau aku berblog sebab perempuan. huhu, sangap sangat siiih. betul, dengan blog kita boleh menjadi minat akan seseorang, baca penulisan dia dan macam2 lagi nak tahu pasal dia. oooh, kisah aku dengan gadis blog itu dah habis da. kini aku berblog untuk kepuasan peribadi. (sorry la ye u, i ungkin lagi cite ni.hehe. peace peace) best ingatkan balik diriku yang dulu. comel je berblog sebab nak pikat perempuan. ;-)


pembaca setia vs bloghopping


kunjungan kita ke blog orang lain memang akan menaikkan traffic blog kalau kita tinggalkan jejak. tapi rasaya SANGAT kejam kalau tinggalkan jejak, terutama kat bahagian komen tanpa baca entry dieorang tulis. oooh, pernah gak la terkena dulu, dah cakap kat entry, tapi dia tanya balik. sah sah la tak baca kan?


untuk dapatkan pembaca setia cukup susah. sebabnya entry yang kita kena hasilkan mestilah bermutu atau up-date punya entry. yang suka cakap pasal isu semasa, memang kena selalu update. yang suka reka-reka cerita, kenalah ceria yang bermutu dan pastikan cerita itu sarat dengan pengajaran


ni ada satu contoh


masa aku bukan di dunia blog, zaman friendster ketika itu (aku otai friendster ok, 43ribu lebih komen skrg) ramai yang bertanya, takde blog ke, takde blog ke? masa tu ingatkan blog tu apa, macam diari ke apa, so buat tak minat. tapi disebabkan ada orang duk promote satu blog ni siap bagi url lagi, ku try la buka. baca punya baca, wahh, bestnye cite die. semua cite cite yang dia tulis kelakar. boleh buat gelak la. layan best. dia salah sorang yang membuka hati aku untuk berblog disamping gadis blog. kekeke!


sapa dia?


haha, blog tu dah tersemak lalang dah. sebab tuan empunya blog cuba membuat blog baru dengan merahsiakan identitinya. konon nak pikat anak dara orang la tu. umur dah 28 dah, tak sedar diri! hahaha, jangan marah bang. tapi, sebab AKU PEMBACA SETIA blog dia, dah macam admire dengan penulisan dia, walaupun sembunyikan identiti, ku masih dapat trace dia dimana sekarang


kapten luffy


hehe, korang pasti tau kan sapa dia. sebabnya dia punya blog memang best. nak tahu dia dimana sekarang? ku bagitaukan dia saman plak. tapi dah ramaikan yang tau apa blog dia sekarang. so, takyah la bgtau. haha. satu lagi blog fyn, yang tu ku respek bahasa dia. mendalam siihhh. kira aku ni pembaca setia la blog kedua2 ni.


kesan pembaca setia


yang ku duk sibuk cerita pasal pembaca setia ni sebab kesannya sungguh hebat. orang itu akan terbaca-baca akan blog kita macam aku duk sibuk nak cari blog baru si luffy dan tertunggu-tunggu fyn update blog dia. sibuk menanya kenapa tak update hari ni? TAPI, nak dapatkan pembaca setia ni bukan mudah. sama ada anda celebriti ataupun blog anda memang bermutu



blog aku?



aku tak tahu berapa orang yang dah jadi pembaca setia, terima kasih sangat-sangat diucapkan. tapi yang ku tahu, kakak sulongku adalah pembaca setia blogku. haha, u read this fazni, i know u smiling at my broken english ;-) sayang akak aku!!!


pasal tajuk


nampaknya url baru ini iaitu, www.joegrimjow.com tak dapat lagi menandingi kehebatan url joegrimjow.blogspot.com. hebat sangat ke blog aku dulu? haha, bajet hebat iye. dulu blogku di ranking 8852 (entry ini) alexa di malaysia. kira bangga jugak la sebab bawah 10 ribu. huhu. ni yang paling best, dapat kunjungan seramai 600 lebih sehari. kirenye 600 pembaca yang bukak blogku sehari!





tapi itu dulu, mungkin cara ku berblog sekarang agak biasa, maklumla, sebuk, sebab itu dah tak sehebat dulu ;(. tadi check kat alexa, www.joegrimjow.com berada di ranking 11,096 di malaysia. yang mengunjung pulak, nak sampai 300 pun susah sehari. ;(


apa-apa pun


itu bagi motivasi kepadaku untuk meningkatkan lagi cara berblog. azam sebelum umur blog ini cukup setahun, mahu jadikan ranking di alexa bawah 10 000 dan ranking dunia bawah sejuta.. haha. korang nak tahu alexa tu apa, ku dah cite di entry ini, boleh klik ke sini ( alexa yang comel )


terima kasih yang mengunjung www.joegrimjow.com, andalah pembakar semangatku untuk terus berblog!!





hip hip horeeey




nota kaki : best jugak menaip panjang2 ni ;-)

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

95 ulasan:

Sepet berkata...

hehe! chaiyok2!

Syima Syaz berkata...

tabik spring kat joe...toiing! toing!!

joe,kalau saya tak comment,maknenye saya tak baca habis.kalau saya comment,makna nya saya baca habis!!tu je...hehe

Mya Zulkifli berkata...

and saya sukaa baca entry u yg pnjang2... wlpun jarang mengomen, tpi sukaa la lbaca blog you!! keep on blogging.... i miss sheffield btw..! lol.

Jard The Great berkata...

ceh... ku blom jumpa lagi blog luffy tu tp die asyik kontek aku kat emel ja.. men sakat ja die tau.. huhuhuhu..

bak sini link die bole? =)

MuJaHiDaH SyUhAdA iLYa NaTaSya berkata...

yewhe... apa kabar joe? huhu..

intanurulfateha berkata...

.keep on blogging! :)

Azuan berkata...

dulu ada kisah keluarga pak belalang haha..
best r citer tue..

Qylaisqyla berkata...

best la...
:(

green berkata...

good for you..

teruskan usaha~
best wishes dari sy!

joegrimjow berkata...

@6895319043954928329.0
caiyok jugak ;-)

joegrimjow berkata...

@4347513948538949019.0
thx u coz sudi komen

joegrimjow berkata...

@8795038601742717396.0
u pon da lama xupdate

joegrimjow berkata...

@2501270162860731477.0
die pernah komen entry ku
hehe

joegrimjow berkata...

@2388003214709449769.0
tersangat2 la baik

Ibu Ammar berkata...

28 thn anak dah 5?..anak kucing ke anak patung tu?

huahua..luffy tu umo 28 thn erk..br ku tau...

nak tau sangat cter ttg bisnes 3month rm 10k tue..huu

joegrimjow berkata...

@3281432657918325686.0
thx u ;-)

Unknown berkata...

ngaa.ku bukan tak suka nak subscribe comment mu,tapi ku tahu mesti ramai comment+malas gak nak unsubscribe balik nanti.keke.

joegrimjow berkata...

@5471565162674845141.0
macam nak buat lagi
xtau la bile

joegrimjow berkata...

@5568232255522377793.0
kenapa masam?

i'm_siCK_n_tiReD berkata...

gud luck! Keep blogging jugak~

Bro Framestone berkata...

stop bg alasan joe he...23x bro pun rase cam tue gak... rase cam blog lame bro lg gempak dari blog skrg... nk bermula dari mula lagi

bro pun pakai domain tp di host kan sendiri..blog lame terase cam terabai je.. yg pernah hit sampai ratus2... blog baru hanya mampu tahan puluh2 hit sehari

erm cam bro lebih minat di gabungkan sekali... xpun sekdar diselit2 di sebalik cerita

out of topic--> ko tuju pd diri sendiri ke...bro pun nk ikut gak " stop giving alasan framestone" he..23x kekdg cam muak je dengar alasan org kan

www.broframestone.com

joegrimjow berkata...

@9138705529547500929.0
thx u

lumut berkata...

joe aku xkesa xde org bace blog aku.
lg best mcm dlu aku syok sorang2.
huhu..

kapten tuh mmg sedang mencari gadis.budget wa tak tau la mane die sorok?haha

Aleen Afifi berkata...

salam....
aleen dtg nih..

klu aleen drop sini...aleen slalunyer bace entri joe smpai titik noktah yg last tuh..

paling suker bace entri joe yg menceritekan cerite rekaan joe...bukan cerite tentang life joe..

tp klu entri psl joe pon aleen bace jugak...
tp asenyer xsmpai abes ler kot....

yg entri nih aleen bace abes okeeeiii..
neway..troskan menulis dlm blog joe nih okeii...

lumut berkata...

joe..nampak mcm dah rajin reply komen ye..hehe.bagus2.

lumut berkata...

eh komen aku tak kluar ker?aiseh

joegrimjow berkata...

@1345519920061484754.0
nantikannnnn

joegrimjow berkata...

@8733902137535272186.0
tau ke die katne?

joegrimjow berkata...

@2377424899852816882.0
comment ley subscribe ke?
camne?

joegrimjow berkata...

@881816712246574559.0
akan diteruskan senantiasa
hehe

joegrimjow berkata...

@7669324848026383948.0
keep blogging bro
ku akan perbaiki

joegrimjow berkata...

@6180890862677068544.0
nantui ku selang selikan
hehe

joegrimjow berkata...

@4215962864710357753.0
mestila
kan da cakap nak reply semua
huhu

UglyPooh berkata...

sape azri bohari..member ye

joegrimjow berkata...

@2386273701838452303.0
member
ritu dia masuk nasyid anjuran kiteorg
senior2
dia ada blog gak

Ivy Metaga berkata...

wah bagus skrg, joe dah rajin reply komen satu2, sy sokong nih hehe...
teruskan berblog, blog baik utk kesihatan ok lalalala...
dulu ada sorang blogger pernah bg nasihat cam tu, aaa..skrg sy turunkan pula nasihat tu utk joe hahaha...

Maya Ayam berkata...

pening mak sekejap.baca blog uols

Gieyana berkata...

yewahhh..dasat yer..satu hari 600+ visitor yer..congrate yer!

joegrimjow berkata...

@3328892789848437779.0
TU DULU
huhu

joegrimjow berkata...

@2499207384928892060.0
nape pening?

Tanpa Nama berkata...

kisah pak belalang...
entry tu yang naikkan nama kau rasanya

orang yang komen tak baca ni kadang2 wat sakit hati gak sebab saja nak tunjuk dia singah blog kita. baik guna chatbox jer

joegrimjow berkata...

@7281602227128566988.0
sapa la ek yg bagi tu
huhu

mr.syazwan berkata...

aRHHHH kucing!!!

cehek sensitip!!!


huhuhu

atok berkata...

uit bley taw pulak ranking2 eaa.
dlam msia lak tu.
alexa? mcm mne tu? ak nk gak. kakakak

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

betul2!
aku sokong kamu~
gaya penulisan kamu best~
teringat masa2 kamu mula2 blog~
hehehe~
sentiasa teruja nak baca entri kamu~

mana kapten?
huhuhu~
rindu beliau~

Solehah berkata...

keep it up..chayo2..

Maya Ayam berkata...

pening sebab panjang uols...hehehe

Lun berkata...

bestnye ad domain sndri.. pnjang sangat taip.. mls lak ras nk bc.. sory

hasni berkata...

erm
blog awak memg best
sy suka bc cerita kuarga belalang
skrg da xtulis ke?

––––•(-•Oº°‘¨ ie3za ¨‘°ºO•-)•–––– berkata...

erk..bro, sejak biler jadik kucing tu hehehe

––––•(-•Oº°‘¨ ie3za ¨‘°ºO•-)•–––– berkata...

test..test..apsal nk komen x dpt huhuhu

joegrimjow berkata...

@4132370171896372034.0
btol3

joegrimjow berkata...

@7452861044750315901.0
comel pe kucing 2

joegrimjow berkata...

@4013768905582175549.0
klu nak amek je
hehe

joegrimjow berkata...

@6850926091366099897.0
skrg da kureng ek?
huhu

moment berkata...

hanya mahu kamu tahu sy baca tiap entry kamu.. cuma jarang komen.. =p~

joegrimjow berkata...

@8104242823944937757.0
kucing tu happy je
hehe

joegrimjow berkata...

@7463571244943914548.0
ikhlas btol

joegrimjow berkata...

@8320738489231206862.0
semua da beso2 kot
hehe

Y ē ï Ʀ k ï F ® berkata...

AHAH
penat gak weyh nkbce pjg2
XD

et berkata...

haha..tkejut tgk ramai gle yg komen..rupe2nye mr joe bg respon utk stp komen ek..ki3..

pape pown, hebat blog ni..suke bc..teruskn berblog yep mr joe..^^

izansalleh® berkata...

membaca dan mengikuti sahaja lebih indah dari meninggalkan jejak ;)

Unknown berkata...

yes..i admit it...cik anon komen sangat la jujur..tapi ada gak yang dengki...but..be positive..sebab dorang ni la yang naikkan trafik blog kita sebenarnya..hehe..

walaupun entri anda panjang..tapi anda masih xdapat menandingi kepanjangan entri entri saya...haha..

:D

Yunus Badawi berkata...

Walaupun aku belum jadi pembaca setia blog ko ni joe tapi setiap kali aku masuk aku baca sampai habis.

Nur -al- Ain berkata...

joe, cm ne ain nk contact tnye psl herbalife ni?

farah berkata...

teruskan berblog joe!

:)

joegrimjow berkata...

@601951893179446982.0
thru email r
joegrimjow@gmail.com

joegrimjow berkata...

@2649515692836882346.0
dah 2 da

joegrimjow berkata...

@3715594471156777400.0
uda
bese la bnyak skit

joegrimjow berkata...

@658483477728022156.0
mekasih

joegrimjow berkata...

@2000011360501174045.0
baca sampai pening ya?
huhu

joegrimjow berkata...

@7555930275685879167.0
susah nak buat kunjungan balik
huhu

joegrimjow berkata...

@1254847630353868912.0
kalau penat xberbaloi
ooh
sorry

joegrimjow berkata...

@9106479512226815087.0
thx u bro

joegrimjow berkata...

@1394640360198660608.0
daah nazar
kene tunaikan ;)

joegrimjow berkata...

@4006608714656718372.0
hehe
understood

joegrimjow berkata...

@8809782865347986906.0
entry kamo mmg panjang2

Tanpa Nama berkata...

aku pon semangat tulis blog lepas di inspire oleh kapten luffy..sekarang...dia mcm senyap je..

misz beauty berkata...

aduh panjang gile... seb bek beauty pembaca setia... uhuks....

banyak tu lebey 600 org baca blog u dr blog beauty tu... (ade haku kesah org tak baca??) ihiks.... lagipun blog beauty juz for my real life... org tak baca pun beauty tak kesah... ranking pun tak macam u agaknye even beauty start berblogging since 2006... nvmind... juz want to congrats u.... beauty sendiri sgt suke baca blog u yg mcm2 ada...=)

teruskan penulisan anda... buat beauty ketawa hari2 okay...;-)

ikhwanmuda berkata...

Salam. err... pergh! sbg cekgu, aku bagi gred A la karangan ko ni:) anyway, salam ziarah. memang meriah blog ko... wuhu!

ikhwanmuda berkata...

Salam. Nice blog. Untuk karangan di atas... A :)

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak berkata...

hahaha,tiba2 aku teringat blog asal kau yang sangat plain,sampailah sekarang ni,memang banyak berubah,style kau bercerita pun banyak gak berubah.dulu ada je cerita pak belalang,mak belalang yang buat aku jatuh cinta (kahkah) dengan blog kau.


p/s:menaip panjang2 memang best,tapi yang tak best bila orang komen "mak aihhh,panjangnya,bace lenkalilah".Haih,komen tapi tak baca,comelnya mereka! :)

Neeza.Areef berkata...

x pasan blog joe dah dot com upenye..huhu...

Sesopie berkata...

ur blog best laa.. bnyak kisah2 lawak tp de meaning.. me likeyy.

Unknown berkata...

wah! hebatnya..
sy pny page 1 ari nk dpt 20org pn ssh ehehe

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

luffy tu di mana? dah janda haku ni ha.

emak berkata...

aku salute sama ko bro..rjn gler mnulis...tahniah...

Tanpa Nama berkata...

salam.
ku mmg xsuka baca entry yg terlalu pnjg.
tp kalau xseserius mcm ni, boleh la..

blaja mmg susah sket nk luangkan masa bsama kwn2 blog. huhu.
ape2 pn ko mmg rajen update..

Tanpa Nama berkata...

emm xpenat ke jari kamu taip pjg2 nie ..btw byk info aku dpt tq..

Masy berkata...

hebatnyeeeeeee *ternganga mulot* sampai tatau nk komen ape dah huhu

Cahaya Yang Riang Gembira berkata...

Joe oh joe.. Bukan populariti jtuh mrundum, bkn juga lupa atau tak igt, mnyampah dn tak suka apatah lagi.. Hahahaha.. Cume sukar sgt tembus blogmu yg skang guna domain sndiri ni.. =)

Haah.. Gaye kamu mnulis entry ade sdikit kelainan.. Heehee.. Anyway, all the best.. Ku juge berblog sebab cinta.. Hahaha.. Tapi dulu, now no more love thingy.. =)

Abgbent berkata...

Salamelekom, wbt adikku Joe yang handsome.

Kejap lagi nak selongkar berabis blog ni. Ni baru kali kedua sampai kat sini, belum abis selongkar semuanya.

Sufy berkata...

joe, sy kagum dgn anda..teruskan berblog..like the way u tulis..coret..n everything bout ur blog..keep it up okkay..

Blog Anuar Kamaruddin™ berkata...

antara blogger yg dijumpai...my name not in ir list yet...sadis...haros jumpa tauke besar herbalife nih one day =D

misz beauty berkata...

asal tengok pict tucen tu mesti nak nguap same...

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW