Share

cerita lucu buat orang tersenyum

dulu aku pernah mengkaji bagaimana untuk membuat orang lain dengar apabila kita bercakap. ramai orang yang di beri tugas untuk banyak bercakap. jadi aku membuat analisa berpandukan mitosis metafora alagapas, lucu adalah formulanya

segala hal yang -serius+orang xmau dengar- biasanya kaedah ini harus disertakan. bagi pendakwah pulak, biasanya mereka gunakan kaedah blue yang tidak terlampau untuk menjadikan sesi mereka menarik

bagi aku yang mahu bergelar bapa, akan ku guna kaedah ini untuk mendidik anakku menjadi lebih hebat dari ku
-senyum-


~~~~~~~~~~~

mak blalang dan halimah di bilik tidur

"napa tak mau tido lagi ni halimah?"

"tak boleh nak tido la bu"

"meh mak nak cita satu cite kat halimah"

"yeayy, ni la yg best ni"
-sambil merangkul pinggan ibunya dengan kasih sayang, kepalanya diletakkan keatas peha ibunya-

"begini ceritanya"

dalam satu kampung ada seorang raja yang zalim, Zalim bin Cruel namanya. hendak dijadikan cerita, besday nye jatuh pada hujung bulan april. dia memerintah supaya setiap rakyat memberi hadiah kepadanya. maka sibuk la orang kampung mencari hadiah untuk raja ini. ada 2 orang pengangur yang runsing. runsing sebabnya tiada hadiah untuk diberi.

si A : apa kita nak bagi kat raja kita ni?

si B : bagi je papa pon

si A : kan masalah kita kang

si B : ala, dia cakap hadiah, bagi je la

si A : ok ok, aku bagi ni (sambil menunjuk buah getah)

si B : aku ambik yang 2 (sambil menunjuk buah durian)

maka pergilah mengadap raja yang zalim itu. mula-mula si A yang masuk. si B buat muka slumber lagi tunggu di luar

raja : apa kau bawakan untuk beta?

si A : ni dia, terbaik punya. barangan asli buatan tempatan(sambil menunjuk buah getah)

raja : bedebah punya rakyat. pengawal, sumbat buah getah itu ke dalam lubang punggungnya. biar dia rasa kan kekejaman beta. hahahaha

si A : tuanku, patik dah bawakan hadiah, xkan sampai macam ni skali layanannya

raja : betakan kejam. hahahaha

selepas masukkan buah getah ke dalam punngung si A, si A tidak menjerit, tapi ketawa terdekah dekah. pelik raja melihatnya

raja : wahai pemuda, kenapa kamu ketawa?

si A : sebabnya patik terkenang kawan patik. dia bawa durian, aduhh, kesian punggung dia. hahaha

"hahaha, lucu2. ibu ni pandai buat lawak"

"pengalaman katakan. hihihi"

"tapi apa motif dia?biasanya setiap cite ibu ada motif. kali ni tak dapat tangkap...."

"besday kawan tok guru abah n ibu 20 hb ni, saja nak ingatkan pembaca"

nota kaki : lalalalala

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

47 ulasan:

tqa berkata...

ha-ha-ha
bday u 20hb ni ke?
peringatan yg bkesan. kui3..

Monkey D Luffy berkata...

besdey ko? aku buat2 lupa jer... lalala

Tanpa Nama berkata...

april's baby gak ker?

@_@

~Cinta Cukulet~ berkata...

besday sape? (buat tak tahu je lalalala)

joegrimjow berkata...

. entah...lalala

. entah...lalali

. entah...lalalu

. entah...lalalo

co0L^^guRL berkata...

hm..... :) so, 1 tips tuk menarik org tuk dgr cter. tq.

n pandai je u ngingatkan birthday u. :)) very interesting. :)) :))

dejavu berkata...

hahah..lawakss lawakss...
getah ok lg la..
kalu durian dejavu rasa mau sebulan dua tak g toilet..
bg peram durian tu lama lama skett..

*eee..geli plak bila terimagine!

Yaniez berkata...

wah... birthday joe ke 20hb ni... :D

mademoiselle azieshakespeare berkata...

motif yang ala2 tak bole bla..
la lala juga lar ;p

moonie berkata...

best day tok guru..tok guru maner?

tok guru nik aziz huh kene balik kampong nih..

lea berkata...

laa..
nak promote besday upanya..
huhu

pal7 berkata...

selamat menyambut besday kpd bakal2 yang menyambutnya..hehe

nadiyah berkata...

hoho lucu-lucu.hihi
hey, thanks comment kat my blog.
:D

joegrimjow berkata...

. taktik

. geli n sakit

. lalalala

. hehe, ok la kan

. x x

. kene ingt n catat

. jgn lupe yee

. sama2

Vee Violet berkata...

huhuhu...
joe - tang 20 april tu highlightkan color merah tau...
lalala...
*wink*

happy birthday to you!!!!
*advance 13 days, takut lupa*
=p

mo0ney berkata...

cis..penat baca.nk hilite menda lain

bEEdLE d' bARd berkata...

haha..pandai nyer promote..

Cik Peanut berkata...

hai..
nak balas kumen sala contest tu
contest tu de kat entry sebelumnya..
atau klik je link yang peanut kasi kat entry yang incik joe kumen tu
okies, tq ye..

Babyjane[The Juliet] berkata...

ke besday u ni joe?
:)

HEMY berkata...

mmg kejammm!!!!ahahaha!!!

cam penah dgar..tp ko olah cara tersendiri..hehe

nurain berkata...

cheh~

KhairiL's berkata...

oooo
ada org besday bln ni ekk
apa ptt aku bt ekk....hehe

Tanpa Nama berkata...

cheyy
igtkn ape laa td
motip x bleh blah
huhuhu
igt kot
nk2 date tuh same dgn ma 1st paper tuk final

huhuhuhu=D

joegrimjow berkata...

. kene wish ary 2 la

. hee, sowiee

. kias 2 kene ade

. hohoho, ok ok

. entah

. cite lame 2

. kekeke

. same2 pk kan

. haha, same2 la ingt yek

sharamli berkata...

tetiba nk wat2 lupa...
hu3

fjie berkata...

adoyai..
nk remind besday rupe nyer..
cish,,

one berkata...

"cerita lucu buat orang tersenyum"
ermm...(^_^)hee
aku mmg slalu tersyum pn ble bce
cter lucu kmo..mmg lucu..

DAN aku pn enggak lupe besday kmo
bulan nie..slalu ingat.dh set dlm
enst..sbb tarikh besday kmo adelh
bermulanyer 1st paper axm final
aku..huhu...risaunyer...entah pe
bende la aku stdy sem ni..dan untk
kmo my friend, heppy
busday...awai2 ag aku wish..nnti
wish lak..hoho


nok adioh ko whai joe...

xuen adyla berkata...

owh april baby byk la sini

sama itu josh juga

erm apa ya mahu buat bagi kalian

buat sumting yg spesel la

tunggu je lar

Adam Arjuna berkata...

wakakak...
siot aku terkena..
tp menarik gak nih..
bley dijadikan modal kat org len lak...
ada copyright tak citer ko nih...??

ahahahah...

**gud job bro... selamat bergelar bapa, abah, ayah, daddy, nana..aper lagi ada eyh..???

Ivy Metaga berkata...

apa..apa..apa...(mata sakit daaa..)tak da baca..hahaha..
buat2 tak nampak..anak sapa bday bulan nih..hihi..

joegrimjow berkata...

. jgn jgn

. bese la,hee

. nok nok

. tunggu....

. cite lame d ubah suai

. entah..lalala

Tanpa Nama berkata...

besday awak ek??
hehehe

inn berkata...

hehe,berkesan membuatkan semua otot pipi bergerak :)

bee berkata...

hot attention...^_^
hooho..x pyh wish kat joe..kite bt2 luper..heee...sian dier...aii..ni kene blanjer ramai2 mkn cake tiramisu nih..

@t00neY r00neY® berkata...

aiseh...
lupe la..
bile?
29/4?

muhammad aneff berkata...

publisiti murahan..!!
jangen mare..huhu

Eazy Izzuddin berkata...

hahaha...
begitu rupenyr..
nih nk remind bufday kamo lah erk...
hik3..
xD

joegrimjow berkata...

. xtau r

. bergerak smpai ke telinga

. hehe, boley2

. lalala, xtauu

. mahal 2 nak pk

akey87 berkata...

hehehe..advertise cara yg agak pelik..but berkesan..:D

Ajwin Ajeera berkata...

hahaha
tak leh bla btul..

joegrimjow berkata...

. mintak2 bekesan

. bley la bla

vidadarisakura berkata...

aku buat2 xpaham.
haha

tehais berkata...

Sapa tok guru tu?
Sat sat nak cr bijik getah..muahaha

Tanpa Nama berkata...

klu nk tgk..
tgklaa kt ms..

Ma'am_Chelsea berkata...

Iyo la..

Akak tulih dlm diari nih...

=P

FiNa berkata...

ermmm... saye anggap saye tak bace lagi crite ni boleh ka???

hehehehheee

moonie berkata...

cik joe balas la komen tulis nama ..huhu pe la cik joe nih

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW