Share

bila aku berpolitik

ni kisah benar. aku tulis. uhuhu.

~~~~~
untuk kegunaan mailing SMSA

salam,
saya dengan rendah diri mencalonkan diri saya untuk jawatan Presiden SMSA 2009-2010. walaupun ada yang ingin mencalonkan saya, tapi saya mengambil langkah untuk mencalonkan diri sendiri atas dasar kesungguhan saya mahukan jawatan ini.

kelayakan untuk memenuhi kriteria ini adalah
1) Ketua Pengawas SK Peringat (2000)
1) Ketua Pengawas SPBI Kuantan untuk tahun 2 tahun (2004 dan 2005)
2) Yang DiPertua Jawatankuasa Perwakilan Pelajar KMM (sesi 06/07)
3) bergiat aktif dalam persatuan pelajar di malaysia.

dari segi pendidikan, mendapat class1 tahun pertama dan insyaallah akan meneruskannya sampai ke tahun ke empat nanti.

bagi saya, untuk menjawat sesuatu jawatan, 3 elemen penting diperlukan
1)kesanggupan calon untuk menjawat
2)kemampuan calon untuk memegang jawatan
3)sokongan syura dan suara majoriti

syarat 1 dan 2 saya rasakan sudah lulus(insyaallah), cuma syarat 3 saya belum peroleh.

oleh kerana tidak dapat menghadirkan diri semasa AGM nanti (atas sebab kesilapan membeli tiket), tidak dapat saya lontarkan manifesto saya ketika itu. manifesto saya ringkas.

"nikmati dan puas"

jika berpeluang, saya akan cuba laksanakan tanggungjawab ini secara bersama. mengajak untuk semua merasai "kenikmatan" hidup di bumi sheffield. banyak perkara yang belum saya dan anda terokai di bumi sheffield ini, dan nanti, kita akan menikmati "kepuasannya" bersama.


saya menyeru agar warga malaysia di sheffield yang berkelapangan datang ke AGM nanti untuk mengundi.

saya mendapat tahu yang untuk bertanding sebarang jawatan, calonnya mesti hadir ke AGM. kalau itu syarat, saya serahkan kepada komuti untuk menentukannya. wakil akan saya hantar untuk bacakan manifesto saya.

~~~~


fuhhhh
habis. ni email yg aku bagi kepada mailing list SMSA. dah lama tak buat kerja tak tahu malu camni, akhirnya buat jugak. ni gara2 si kawan yang silap beli tiket, kalau tak sempat je promote diri masa AGM. ish2

doakan kejayaanku. susah tau nak bertanding2 ni. dulu ingat kat mtrx bangun 2-3 pagi pergi tanpal poster. haha. pengalaman berharga untuk di cerita.

Sebenarnya sekolah rendah pun ketua pengawas, cuma tak dinyatakan. malu la plak

okessss. doakan aku mendapat jawatan ini. salammm

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

39 ulasan:

MuhD NoR AzyM berkata...

Wau..cayalah joe..
Gud luck..

Bila nk keluarkan poster? Bleh ak promote kat blog ak sikit..haha

miss AIN berkata...

gudLux!=)

insya allah, kalau ade rezki mst dpt jwtn tuh..pis!

KhairiL's berkata...

selamat berjaya =)

Dj Epoi berkata...

Walaweiiiiiiiiiiiii.......

Gua respek cara Lu ......
Bertanding Jarak jauh siut!!!!

Itulah kan.........kalau orang tuh betul2 dapat kepercayaan dan boleh buat kerja......dok dalam penjara ponk orang VOTE lagi.....

Cayalah....!!! Sempoi!!

SuFy berkata...

ol da best!!gud luck..

momentinlife berkata...

bila AGM ko?
di mana?
meh aku dtg mengundi.. haha

Ivy Metaga berkata...

all the best...

azuan berkata...

ho3...
gud luck bro..

tehais berkata...

Hebat!!!
Gudluck joe ;)

~cik manis~ berkata...

nak tolong kempen.
:DD

green berkata...

broadcast menifesto live dr malaysia..waa..giler gempak..

xuen adyla berkata...

woh baguslah tu
teror nak mati
ko lah idola aq

ya gd luck
aq doakan

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

wah!!

manifesto tu!

aku dulu pernah buat gaks!

maksud aku..tampal poster time matrix

penjenayah.merah.jambu. berkata...

wah...
tergamam aku..
aku nk pegi dgr manifesto pun takmao..
apetah lagi bermanifesto..

gile terer ko..
jadi pemimpin macam2..peh..

Monkey D Luffy berkata...

nampaknya aku kenal bakal pemimpin ni ;p

JLaa KiMStER berkata...

oh..semoga berjaya!

jia you! jia you!

Eazy Izzuddin berkata...

gud luck!!
semoga berjaya mendapat jawatan tersebut...
=D

bEEdLE d' bARd berkata...

peh cayalah..mantap giler ko nie..
mesti boleh menang nie..don't worry la.. =)

farah liyana berkata...

kalau dah rezeki,
pasti menang punya.

:)

ps: asal peringat ke bro?

WeBViDeOKLiP berkata...

x syiokk ar politik2 nih
heheeh

––––•(-•Oº°‘¨ ie3za ¨‘°ºO•-)•–––– berkata...

oo aktif jugak mamat ni hehe

aku x suker politik2 nih

politik ni kotor huhuhu..

bab2 citer pasal politik aku memang x leh nk masok huhu

anyway gud luck to u ;)

maisarah berkata...

born to be leader..kt mn2 pn tngungjwb tu da sebati.
gud luck!!

Tanpa Nama berkata...

good luck

syah shah berkata...

Waahhh... bersemangat gitu... Hohohohoh :D :d

Semoga berjaya... Aminnn... Hehehehehe :D :D

julietchun berkata...

"Nikmati dan puas", sesuatu di situ dik,kekekkee.

pink_butterfly berkata...

waahh joe!


wa caya sma lu!


gudluck!

izman berkata...

kena buat poster la joe...

aku doakan ko berjaya

ieNn ZaZa berkata...

dasyat2..
semoga ko bejaya yer..

atiqahtuty berkata...

semoga berjaye!

*penah gak tlg org tmpl poster kt kmm dl hu3

rhapsody LiN berkata...

huhu~
ko mcm my ex..
korang memang serupa
neway,good luck!!

sedey giler bc post nie
teringat kat "dia"..
huhu~

mo0ney berkata...

bro..gud luck then!!

D.I.T.T.O berkata...

wah! joe pemimpin yang hebat rupanya!
saya menyokong usaha murni anda! hak3

tqa berkata...

ala.. mcm mn bole miss AGM tu. taper2.. next tym try lg k

gud luck nway!
:P

Dhada berkata...

Nak masuk politik ka ?

Naz berkata...

ada credibility sbg seorang pemimpin. aku sokong ko dr jauh. semoga berjaya bro..

ije berkata...

buatla poster kat blog, kami tlg edarkan~

Ma'am_Chelsea berkata...

Good luck dik...

Insya Allah, ader rzeki tak ke mana :)

milimilo berkata...

wah..hebatlah..insyaallah boleh dpt..tp xtau r kan kalo ko kne deduct mark sbb xhadir kat agm tuh..tp bau2 presiden tu dh ade.huhu

Tanpa Nama berkata...

HI, ITS NAD FROM B,HAM I LOVE UR PICS ON YOUTUBE IF U AV SOME TYME CAN U CALL ME ON 07792711497 THANKS HOPE I SPEAK 2 U SOON BYE XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW