Share

Otak kanan bergetar, otak kiri berdentum

dah hari ke3 mengalami kesejukan yang melampau. tak suka. ni lah perangai yg teruk, bila tak ada, mintak. dah ada, jadi jakun, lama-lama sangat, xnak plak. ingatkan snow tu hang yang punya? senang2 nak arah kan itu ini, haishh, mintak2 dijauhkan perangai tu.


mi pelik dengan beberapa kawan mi kat matrix dlu, study last-last minutes pon ley dpt 4 flat, xpon 3.8, 3.7. mi yg study tunggang terbalik, nak hafal formula kima, buat tutor math, physic xpaham siap p tanye lecturer(owh cg madihah) pon xley lepas dieorg. wujud prasaan cemburu. dieorg ni GENIUS ke?


baby ni pon nak genius gak

pandai atau genius. mungkin itu betol. untungnya orang itu kalau ada 2 entiti itu dalam diri mereka. study pon xpayah bnyak, cepat je masuk. CEMBURU? memang cemburu, kenapa lah allah tak jadikan ak seginius imam syafei, enstein pon jadilah. kenapa ek?



bestnye jadi genius.......


belajar di universiti, pun jumpa dengan orang yang sama spesis. lagi genius. kelas dengan tdo lebey kurang bnyak. tapi score jugak. haisshhh. tak ape la tak jadi genius pun, allah dah bagi akal, gunakanlah akal itu jalan yang betul. apa lagi, jadilah RAJIN.


bagi mi, untuk menjadi seorang yang berjaya, rajin n genius sama sahaja. tak perlu ada ciri seorang yang genius untuk menjadi seorang yg sukses. ramai je yang lulus pangkat satu degree bukannya cemerlang di peringkat persekolahan. kalau die genius, mestilah dari sekolah sampai la ke universiti asyik score je. logik tak?


beli benda ni pon ley buat jadi genius(gambar hiasan)

GENIUS VS RAJIN


kenapa yahudi bijak?
"sebab dieorg genius"
"dieorg sikit, allah bagi la sikit keutamaan, jadikan otak dieorang genius"
"yahudi tu sapa, tak kenal"


antara jawapan selalu diterima, tak tau sapa tu yahudi? astaghfirullah...mengucap. setelah membelek beberapa artikel mengenai yahudi, rasanya mi sepatutnya menjawab dengan jawapan ke3, TAK KENAL yahudi!!!


memang banyak perihal yahudi yang mi tak tahu. yang tahu, depa tu MUSUH ISLAM yang nyata.
tapi
sapakah mereke?
bagaimana ekonomi DUNIA dieorg conquer?
90 % perniagaan di US dieorang sebat?
dieorang serang paletine pon, kenapa pemimpin dunia duk sibuk berbincang je, xde tindakan diambil?

kenapa ek????????????????????????????????


ekonomi US dah milik dieorg


disaat memperbudakkan rakyat palestine, pimimpin dunia turut sama menjadi budak hingusan


diorang guna satu, praktik satu.
guna GENIUS
praktik KERAJINAN

ini mi dapat simpulkan melalui pembacaan mi kat laman web dieorang. mugkin akan ada entiti lain yang timbul kalau mi baca lagi panjang, nanti akan d update

so sekarang ni, xde peluang la kita nak potong dieorg. sebab dieorang GENIUS n RAJIN. sampai bila la kita akan ditindas.... itu kata mereka yg MALAS

ada satu teori dari mi yang rasasye boleh mengalahkan orang israel ini. insyaallah, orang pertama yang akan mencuba teori ini adalah mi sendiri,begini

rajin=a
genius=b

let b=a
nak jadi hebat, rajin sama je penting dengan genius


yahudi=rajin+genius=2a


mi tak genius,
tapi boleh menjadi seorang rajin


mi=rajin+rajin=2a

jadi,
mi=2a=yahudi
????????????????????????????????????????????????????


mi bukan yahudi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


apa yang akan mi buat


mi=rajin+rajin+rajin=3a
3a>2a

hasilnya? mi menang lebih satu.menjadi tanda tanya sekarang, mampukan untuk jadi rajin triple dari sekarang?hanya allah yang tahu n apa yang boleh dibuat,cuba menjadi serajin yang boleh.

mi telah membuat kajian ini keatas mi sendiri. pernah mi main chess dengan orang di negara israel. chess online. memang kalah dengan senang. keesokkannya mi lawan balik, tapi setelah membuat sedikit ulang kaji dengan bermain dengan komputer. hasilnya, mi menang. nyata RAJIN ulang kaji itu ada hasilnya.

lepas ini mahu praktikkan dalam dunia yang sebenar pula....


seorang pendakwah singapura di tahan di kastam israel. "kamu datang ke sini kamu nak berdakwah kan?" "ye" "kamu datang kesini untuk mengajak saki baki orang islam disini mengikuti ajaran allah kan" "ye" "kami akan lepaskan kamu selepas ini, kami tidak takut dengan islam kamu, selagi jemaah zohor di masjid tidak seramai sembahyang jumaat, selagi itulah kami tidak gentar dengan kebangkitan islam kamu"


Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

7 ulasan:

Kamsiah yusoff berkata...

ehehe..jo,just copy & save image tu,then letak kat blog jo..

minx berkata...

besides being genius...dey always stick 2gthr..sbb tu dyl yg xbpe rmi tu pon nmpk mcm brkuasa sgt dlm politik dunia

a i r a berkata...

telinga kanan mendengar, telinga kiri berdengung...
wawawawawa

joegrimjow berkata...

.akak, senang usahakan ag, bab url ni mmg kureng arif

.rab, nanty kite bncang, bnyak ag kowt
huhu

.awat jadi cam 2 lak? heeee

A.N.E.F.F berkata...

wah...giler kentang punye formula..
hehe...

ermmm...sy mmg rush la dlu2 mase nk amik seni..minat punye pasal..

tp, skang sume sia2...
nk wat cane lgi bang joe...
nasik da jdi bubo..

Kekna berkata...

nak tahu kenapa yahudi genius?

salah satu hasil kajian mengatakan mereka mengamalkan cara pemakanan yang disarankan didalam Islam..iaitu..

makan buah-buahan dahulu sebelum makan nasi/makanan yang berat. Jika kita makan berat dahulu, kita mudah mengantuk dan belajar susah masuk..

kedua, mereka bersarapan dengan kacang almond,susu dan kurma..

menu utama mereka selalunya ikan kerana ikan dapat meningkatkan perkembangan otak dengan kandungan omeganya.mereka mengelakkan makan kepala ikan kerana kepala ikan mengandungi bahan kimia yang melembabkan otak.

memang menjadi budaya mereka iaitu tidak mencampurkan makanan laut dan darat..jika ikan dihidangkan,maka tidak akan ada daging ayam/lembu di atas meja.

Nabi Muhammad juga pernah bersabda kan bahawasanya jangan campurkan susu dan madu, jangan campurkan makanan laut dan darat.

Hakikatnya kebanyakkan orang melayu tidak megamalkan pemakanan seperti ini, budaya kita sudah terbalik dengan ajaran Islam; kita cenderung makan buah selepas makan nasi; kita juga cenderung mengambil pelbagai lauk dalam satu pinggan kadangkala tidak sedar ayam dimakan bersama ikan.

Ini adalah salah satu hasil kajian, ada banyak lagi faktor mereka menjadi genius.

tapi ini ialah kotak komen kamu..saya sudah buat macam blog sendiri..:D hihi..

Tanpa Nama berkata...

buat persamaan plak

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW