Share

2 Benda yang akan terjadi kesan cukai 6%

KUALA LUMPUR - Seramai 26.2 juta pelanggan talian telefon mudah alih prabayar di negara ini bakal dikenakan caj bagi cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus berkuat kuasa 15 September ini.




1) Cinta SMS Remaja Terjejas

Sebelum 15 September



Selepas 15 September







2) Bilangan Daftar Pengundi Bertambah

Sebelum 15 September




Selepas 15 September




pss : do looks positive thing!! errrr... what is it?

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

19 comments:

alien said...

nice one

RinnAzrinah said...

jgn plak gara 6% tuh pangkah pun bertukar.... haha

efa nur said...

haha..terbaekk bro ^^

Jom Terjah Sini :)

lonesome wanderer said...

referring to the 1st effect,

when the need surpasses the cost, people will still live with it.

*points at the increase in cigarette price*

Aku Ibu Muda said...

hurm...tetap malas nk daftar.

so Atirah said...

yang bagusnya, lepas ni kuranglah pacar2 kat luar tu tukar2 gmbar atau msj bukan2 =) ahaha

Cik Diana said...

ngee~ terbaik larh.. hehe..

pangkah pOwn bOleyh bertukar kalO mcm nieyh..

CIK PARO! said...

topup la bnyak2 sebelum 15 september..
hehehhehhehe..

akuzle said...

ah ah ah.... well drawn!

Dawa said...

kalau tak naik pon cukai tu, pengundi bertambah ke kg sblh lepas ni pon. hehe

belogkiter said...

menarik..

d_tieah said...

Kerajaan BN hati hati PRU akan datang!!! Astro naik caj, rakyat boleh boikot.. Kalau prepaid, rakyat tak boleh nak boikot tapi mungkin rakyat boikot BN.. Huhuhu.. Bertindak tegas kat Syarikat Telco.. Kemon lah kerajaan!!!

Entry Terbaru : Topup Dan Pek Sim Baru Naik Harga

ishiko said...

ahahaa... jimat3x

Puteri Biru said...

makin ramai pakai data plan tenet. BB paling best. BBM je.

tadak topup bagai

kueh bakar said...

bila dekat dengan pilihanraya kerajaan akan pau duit kompeni-kompeni besar..umno memerlukan dana yg besar buat 'gula2'..

mungkin kompeni2 besar ni saje nak marah dengan gomen maka cukai 6% yang sebenarnya boleh 'diserapkan' mereka, mereka pindahkan kepada pengguna..

"kita kena pangkah bn selamanya!Bn dah perintah lebih 50tahun..dah tau mcm mana nak memerintah!'

hehehe.

aku rasa kenaikan akan ditangguhkan atau 6% itu akan dimasukkan dalam pengurangan nilai topup..

iPai said...

hee, kira positif laa tuh ..

hidayahjamal said...

improvement positif kn :) samat ari raya

tehais said...

Gambo yang sgt menarik! :)
berjimat punya pasal leh effect pasangan kekasih dan undian.haha

yangbaik said...

baca komik jer... tak de kesan apa2 pun ... hahaha

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW