Share

syarat untuk merogol




ahad terakhir

ye, ini merupakan ahad terakhir ku berada di bumi UK. minggu depan, waktu ni mungkin dah berada dalam flight meuju ke bumi malaysia. ooh, bestnya. tak sabar ku menunggu hari itu!! ahad berikutnya di sini akan ku alami 3 bulan lagi


~~~~~


man dan wan merupakan kawan baik. sejak dari kecil lagi mereka diasuh dengan didikan agama yang mantap. tapi mereka berdua hanya belajar dari segi definisi, praktikalnya belum sampai. ini membuatkan mereka berdua agak jahil dalam kehidupan mereka. nasib baik ada tok bilal husin yang tidak lokek memberi pengajaran.


mereka berdua berbual di satu petang yang indah dibwaha pohon rambutan


-tiba-tiba rindukan buah rambutan-


man : serius wan, aku dah tak tahan ni!
wan : tak tahan apa pulak ko ni?


man : aku nak rogol lia!
wan : gila ke apa ko ni? bawak mengucap!


man : betul wan. aku da kemaruk dia dah ni
wan : ko ni. berdosa besar kau tau!


man : aku tak kira dosa dah wan. aku boleh jadi gila dah ni
wan : hissh. runsing aku. meh aku bawah ko pergi jumpe tok bilal husin


man : buat apa??? aku bukannya gay
wan : laaa. bukannya aku suruh ko rogol pak bilal tu. nak bagi ubat sikit


man : ubat apa?
wan : hari tu aku nak curi barang. dia cakap boleh. tapi ada syarat


man : ko biar betul. curi tu dosa ko tau
wan : weeeh. macam kau nak rogol lia tu tak berdosa!


man : aku ni dah kategori tahap wajib dah ni
wan : kawin. tu cara dia


man : mana la lia nakkan aku ni wan.
wan : dah dah. jom jumpe tok bilal husin


man dan wan pergi jumpe tok bilal husin. semak samun diredah. man rasakan dia boleh menempuh semua syarat yang dikemukakan oleh tok bilal husin nanti


sin = tok bilal husin


man : sini ke wan?...
wan : ye... tok.. oohh tokkk. cu datang ni
sin : iye, tok ada ni


man : tok, wan bagitau saya, tok ada tau syarat untuk bolehkan kita merogol orang
sin : iye, ada je. semua benda kat dunia ni ada syaratnya sendiri


man : biar betul tok. bagitau bgtau
sin: kamu ni gelojoh beno. sabo la.


man : mana boleh sabo2 tok. masa tu emas
sin: aisshhh. pandaim pulak kamu ni.


man : nak idup mesti la kene pandai
sin: ye laaa. ok, denga sini syaratnya. kamu patuh satu pon dah cukup. ada 5, tapi kalau buat satu pon dah ok. tapi kalau 5 5 kamu tak boleh nak tunai syarat tu, jangan duk buat pulak


man : 1 pon ok? bagusss. 5 5 saya tunai tok! semangat ni
sin: ye laaa. denga ni


man : mendengar...
sin: 1, kalau nak buat maksiat, kamu jangan nak makan rezeki allah


man : haa? mana boleh. semua rezeki datangnya dari allah. mana boleh buat...
sin: laaa, tadi cakap nak buat 5 5. dengar satu pon dah cuak ke?


man : tok ni.. yang ni sah sah la takley. bagi syarat lain
sin: ok. kedua, jangan tinggal di bumi allah kalau nak buat maksiat


man : aik. takkan nak naik ke bulan. bulan pun milik allah tok...
sin: laa, dah tu? nam lagi syarat. ok tak ni? boleh buat?


man : mana boleh.... syarat ke3?
sin: haisshh. tadi belagak! syarat ke3, nak buat maksiat jugak, contohnya nak rogol orang, pastikan buat ditempat tersembunyi. yang allah tak nampak


man : laaa. saya dari tadika lagi belajar yang allah maha melihat. mana ada tempat yang DIA taknampak... mana boleh ni tok.. tak jadi ni. yang ke4?
sin: tau pon. ok, ke 4, kalau malaikat maut nak ambik nyawa kamu tu nanti, bagitau kat dia yang nak mintak tangguh dulu. nak betobat dulu baru ambik nyama kamu tu


man : tok gurau ni.. mana boleh mintak tangguh, ingat malaikat maut tu macam kawan kita ke?
sin: eh eh eh, syarat nak oi. boleh ke tak buat?


man : tak boleh... ok, ke 5 yakin boleh buat!
sin: andai la kamu tak sempat bertobat, masuk neraka free free. nanti masa malaikat penjaga pintu neraka suruh kamu masuk neraka, kamu bagitau yang kamu tak nak. nak masuk syurga, bukan neraka.


man : looh. yang ni lagi mustahil. malaikat tu macam mana tak tau. ingat senang2 ke boleh mintak gitu
sin: tau pon kamu


man : tau apa tok?
sin: ye la, tau pon semua tak boleh buat. tapi nak buat? kamu ingat maksiat kamu buat allah tak nampak? kamu ingat takde pembalasan dari dia nanti? bajet kamu hebat boleh terlepas semua tu?


man : tak tok... saya lemah
sin: dah lemah, nak buat lagi?


man : tak mahu dah...
sin: kamu balik, kamu fikir dulu. kamu rasa boleh tunaikan syarat tu, kamu jumpe tok


man : memang sah tak boleh tok...
sin: tau takpe. so, jangan buat maksiat yaa


man : ye la.. tak jadi... huhuk...tok sengaja kenakan saya
sin: hehehehehe.


nota kaki : adaptasi dari cerita seorang lelaki yang jumpa dengan Ibrahim b Adham menanyakan bagaimana jika dia mahu lakukan maksiat. dia seorang sultan yang hebat! type je kat google nak tau pasal dia dengan lebih lanjut.



Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

53 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

FIRST!

atle ♥ waT¡e said...

2nd..!!! ngeh²..

joegrimjow said...

3rd
lalala~

--{♥Mahirah Abd♥}-- said...

kah kah kah...
bgus2...
idea yg bernasss...
huk huk huk

░♥si lampu neon♥░ said...

selamat pulang ke malaysia, kamon mari makan sate, ketupat, nasik lemak, dan roti canai setiap hari minggu hahahah

Precious said...

Woih ... citer ape nih? Hmmm .. no komen

||alis|| said...

selamat pulang ke tanah air ;)

cerita ini pernah ku baca, ia berlaku seawal zaman nabi SAW lagi sebenarnya ;)

joegrimjow said...

cite ape ape?

sally said...

kalau lah semua perogol/penjenayah berupaya berfikiran sebegitu..

faNna said...

Huk3 XD. nak blk m'sia da? :))

momentinlife said...

ermmm ok..
ok..
aku paham..

aduyai!~

Tirana said...

Joe...

cantiknya pokok rambutan...Di UK ada ke pokok rambutan? hehehe..

p/s nanti amik award di blog kak tirana.

naqiubex said...

Dunia sekarang ni banyak maksiat..

kalau perempuan kena rogol..
Kalau lelaki pulak kena liwat..
Dua dua tak selamat..

~Cinta Cukulet~ said...

insaf la..hukhuk

SyahmiFikri said...

wah.. best nye.. selamat pulang msia.. gagaga.. n suka dis cerita.. kalu semua pk benda yg sama, kan best,,

TiNiE said...

tajuk gempar ok!!!
joe..cpt2 pulang ke malaysia..
cepat2 result contest tau..hahaha

rhapsody LiN said...

hurm...story yg baguss~

suka dngar kisah2 teladan mcm nie. terasa mcm masa kecik2 dlu.
(^_^)

♥ cik intanurulfateha ♥ said...

.huu insaf2 :D

KhairiL's said...

hoho

jgn bt maksiat

cIk JanNah said...

hahhaa;
best!
tp kalo la perogol nak pkir mcm 2?
agk mustahil bila nafsu da menguasai diri...

IxoR@ said...

Kat M'sia memang sedang musim buah-buahan....

:D

mamma mia! said...

haha terus x jadi rogol. bagus2

najwa hazirah halmi said...

bagos2..
teruje wa bcer...

muler2 ingatkan per hal la buh title xbley blah tuh...huhu~

MuhD NoR AzyM said...

err..kadang2 terkene btg hidung sendiri..huhu

Yunus Badawi said...

tok sin ni potong stim aje hehehe

suhaila-ab said...

salam kenal joe..citer ko nih...hehe...si man tu boleh tahan dengor cakap...cuba tok bilal usin tu pegi buat soal jawap kat mat ragut tuh..mat ragut yg penah bunuh org .....haram diaorg tak kesah...

Nur Farhana said...

Boleh ke hnya skadar brkata bgitu? Kalo ye, itu sudaa bgus.. Mslhnya skarang org dah tak suka nk mndgr kata dn brfikir baik buruk.. Tu yg makisat brleluasa..

cik erin said...

baguih baguih.

selamat pulang ke malaysia;)

xuen adyla said...

kan bagus kalau semua orang pk cmtu
aman dunia

miss oren said...

malysia welcomes u..

brainsickpatient said...

wahahah~
konpem sangap gler mamat tuh~

yin crynyd said...

hohohoh
kawin je kalau da kemaruk.
so,
xla wat dosa kan..heheh

echah_syed said...

welcome home bro..!

Babyjane[The Juliet] said...

selamat kembali ke malaysia
:D

Mr K said...

Aku pernah baca pasal ni. Tapi lain punya. Kau ni pandai ubah2 cerita kasi lagi menarik. Bagus2.

p/s aku link kan blog kau tapi nama lain sikit. Sebab aku tak suka huruf besar kecik bercampur.

As said...

selamat2....have a safe journey nanti
ameen!

SRISUFI said...

Selamat bercuti joe...

dah pack barang kah?

=)

joegrimjow said...

xlame da nak balik ni
hehe

Dhada said...

Haiyaaa nafsu lelaki mmg ta bole ditahan :0

3rdmarch said...

salam jo..
igtkan nak suroh nikoh td..
pndai mu bercerite..
bpe jam flight uk-msia?

joegrimjow said...

13 jam
huhu

Lifesaver said...

olahtapsi dari cerita yg pernah aku dgr..tp mmg bagus!

||alis|| said...

cite dlm n3 kali nih la..

13jam? ada transit? bleh buasir weh kalu takde transit ;P

Monkey D Luffy said...

tak waras dah tu

John Iverson said...

Betul apa yg di cakap oleh tok bilal husin...

Mohd Nasri Md. Nasir said...

joe, aku nk brg yg xleh dpt kt mne2 ble ko blk malaysia nnti..hehe

Syima Syaz said...

joeeee...
bagusnye citer tuh joe.boleh tak nak copy paste masuk dlm blog sendiri..hehehe...
bolehlaaa..........

haruan tasek said...

rambutan baru berbunga ooooooooooooooo

Dilah - DilOt said...

agak2 perogol bersiri takut dan insaf tak bace entri ni,,,

bagus la idea ko joe..

Eazy Izzuddin said...

huhu
duniea2
skang
xD

• rOozu • said...

kalau sume perogol jumpa dulu tok bilal husin, insyaAllah xde banyak nya berlaku kes rogol kat malaysia ni..

bagi alamat tok bilal husin bole?
mane tahu ade kwn2 berniat gitu. boleh ajak ke rumah tok bilal husin dulu. smbil mendengar syarat2 ini..
mungkin perogol xreti bukak blog..

asis said...

haha..pdn muka..

nsib bk kawan die baik

noor afzan said...

bila baca ni buat rasa macam nak kahwin cepat2.
bertunang lama2 pun bukan elok kan.
huhu~

semoga segala urusanku dipermudahkanNya.

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW