Share

sabtu banyak hantu

sebenarnya, tajuk diatas tiada kene mengena dengan hari. saja nak bercerita pasal hantu. entah la, betul ke tidak istilah ini. hantu = syaitan? atau apa? ku pun belum faham sebenar lagi. atau adakah hanya ilusi mata semata-mata?


tunggu sehingga mengalami sendiri.
adakah ku pernah mengalami?
ye, pernah!


ini beberapa gambar hantu dan juga spesisnya



spesis ini ku kategerikan sebagai HSMP. bukan h1n1. tapi HSMP




~~~~~


tingkatan 3 di SMKA Melor tahun pertama ku berada di asrama. bersama dengan beberpa kawan lain, kami sememangnya pelajar nakal. nakal dalam dunia kami.


setiap hari pasti main kejar-kejar di koridor asrama. bukan apa, mahu mengambil perhatian pelajar puteri di sebelah sana. bila kami berkejaran, pasti akan ada orang yang mengintai


budak sekolah katakan


menjadi pelajar asrama mendedahkan kami akan realiti hidup tanpa keluarga. memang susah tak boleh minum neslo seperti dirumah macam biasa. tapi itu bukan penghalang untukku belajar di sana.


satu hujung minggu yang ngeri, ku membuat keputusan untuk tidak pulang ke rumah. hujung minggu ini akan habiskan masa di asrama bersama kawan2 lain. hari jumaat, merupakan hari yang terakhir persekolah di kelantan. selesai sembahyang jumaat, kami akan tidur secara berjemaah pada waktu petangnya.

tapi petang itu kami tidak dapat tidur, kerana cerita seorang senior mengenai kawannya yang terkene histeria! kami begitu tekun mendengar cerita itu. sehingga tidak sedar asar sudah tiba! memang takut dan mengerikan. tambah sadis, yang kene adalah perempuan!


malam itu kami dalam keadaan ketakutan. takut histeria itu akan terkena akan kami. menggigil dalam selimut. terkenang lagi akan cerita seior kami yang menceritakan kawannya itu mampu mengangkat sebuah meja makmal sains hanya sebelah tangan. kuasa super women!


tepat pukul 11 malam, kami terdengar bunyi bising di koridor perempuan. apa la gamaknya mereka lakukan malam-malam ni. takkan main kejar2 kot. terlupa bagtitau, asrama perempuan dan asrama lelaki memang dekat. kami boleh melihat koridor di sebarang sana. asrama kami ini hanya dipisahkan dengan dewan makan sahaja di tengah.


kami cuba mengintai. apakah yang berlaku. ku melihat ada perempuan yang berlari dari hujung koridor ke koridor yang lain. tanpa tudung. selaku pelajar sekolah agama, mengetahui batasan aurat, ku memejam mata sambil beristighfar. ok, yang ni tipu. ku mencari sumber kenapa perempuan itu berlari.


setelah melihat ke hujung koridor sana, ku melihat sendiri dengan mataku, satu jembalang hitam yang bukan seperti manusia badannya. agak besar! ku cuba mengenyit-kenyitkan mataku, samada apa yang ku pandang itu betul atau tidak. jembalang itu pandang ke tempat kami. ku dapat melihat matanya yang berwarna merah saga. mataku dan matanya bertembung.


badanku menggigil
kaki ku menggeletar

kawan2ku yang lain sibuk mengintai perasan akan perubahanku. ditanya

kawan: kenapa?
aku : kau nampak apa aku nampak?

kawan ; apa? perempuan berlari? mestilah nampak
aku : bukan! warna hitam tu

kawan : tak pun..
aku : betul?

kawan: betul laa. ko nampak ape??
aku : xde....

aku mendiamkan diri sahaja. nyata hanya ku saja yang nampak! setelah habis ku bicara dengan kawan ku yang lain, jembalang itu hilang. kami melihat ada cg yang naik ke asrama. takut kantoi, kami tak jadi mengintai, semua masing-masing berdoa, supaya semua selamat.


keesokan harinya, punca pelajar itu histeria adalah kene rasukan. asrama perempuan kami kotor. cikgu cakap tempat kotor, hantu tidak suka. Sebab itu ramai yang kene histeria!


mungkin kah modes dibuang merata-rata?
buanglah modes di tempat yang sepatutnya
jika tak mahu terkene histeria!



nota kaki :
1) modes=tuala wanita
2)HSMP=hantu suka masuk gambar

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

52 ulasan:

sally berkata...

eeee takutnyer..
citer betul ke Joe? Huish..hantu ni suka nau kaco bebudak pompuan..nape ek?

Khas Lysha berkata...

skrg ni hantu pon nak glamer.. huh!

green berkata...

asrama sekolahku pun banyak cter hantu..
Abg senior cter..xtau la betul ke tak..

shinawawa eyenie berkata...

hantu ohh hntu...
dtng kpd en joe..~.~

shinawawa eyenie berkata...

hantu ohh hntu...
dtng kpd en joe..~.~

GRuNGe berkata...

Wah, gambar paling atas tu, macam rockers. Musti dimasa kehidupan hantu tu ialah seorang rockers. Salam dari Malaysia.

rhapsody LiN berkata...

ish..xfhm tol nape ade pmpuan yg x reti buang pad kat tmpt yg spatutnye~

lalala

IxoR@ berkata...

kamu bikin aku takut la bro!!!

adoiiii...

rhapsody LiN berkata...

cgu kata hantu ske kt darah period cz darah tu kotor. so, kitorg kne basuh pad tu till its free from any blood
:p

Arra JaSmY berkata...

yea..yg pertama..hik3..satu kemusykilan...knapew kamu jew yg nampak hantu tuh??ahaks.

mgkinkah die ingin smpaikan ssuatu pd kamu???kuang3,ahaks...

qishie berkata...

aku pernah nampak kat luar rumah aku.
banyak..
warna putih2 kat pagar rumah aku,kat jalan,kat pokok..

dem..sib baik aku tak demam lepastu..

huk3

joegrimjow berkata...

heee
cite benoo

alan berkata...

napa x pegi cari hantu tuh hehehe

zAkiAh_AbDuL berkata...

gmbar hantu photoshopped yeak..;p
hantu+hostel=normal

et berkata...

mak aii..
sungguh menakutkan..
huk3..

abes laa..tido pelok mak r mlm ni..

Nur Farhana berkata...

Mende kotor, hantu sukerr arr dkat2, ngendeng2.. Sbb tu arr mak dgn nenekku slalu menbebel, kalo cuci pad, mau bersih2.. Jgn buang sepah2.. Sbb itu mknan "dia".. Sbb itulah, jagalah kbersihan alam kita wahai wanita-wanita sekalian.. Heehee.. =p

momentinlife berkata...

hmm asrama...
mmg akn ade hantu.. heheh

aku pn pnh megalami..=)

momentinlife berkata...

ehh.. jap2..
dekat eh asrama lelaki ngan pompuan smpi ko leh nmpk mata antu tu?

xuen adyla berkata...

time aq demam la ko nak wat posting cmni
comel amat

hahahaah

xuen adyla berkata...

aq takut siut
grrrrrrrrrrr

boikot ko selama sejam

Monkey D Luffy berkata...

time period kot

lalala

haruan tasek berkata...

hantu = syaitan

tapi ko joe memang hantu blog nie


ha..ha..ha

Na Shari berkata...

Ya Allah Ya Tuhanku, jauhilah aku daripada melihat makhluk2 yang tidak sepatutnya menjadi santapan mata suciku ini... Amin...

mireya berkata...

asrama kami ini hanya dipisahkan dengan dewan makan sahaja di tengah.

agaknya semua asrama sekolah harian bentuk mcm ni kut. dlu pun dok asrama sekolah harian pun pattern gitu gak. my bro pun sama.
haha.

hantu, biar la dy. jgn kcu kita sudeyy.

joegrimjow berkata...

tumpang amin

Cookie Monster berkata...

ee joe
cite betulkah ini
seram gilo.ngahahaa
dlu kt asrma sy pun bnyk bnda plik blaku
de lagenda budk kcik dtg stiap 7taun lar
pe la.. kepala terbang kt tgkap dorm la
wuwuwu

xjdi la ak on9 smpai kul 4pagi rini
ngahaha

Signorina Syima berkata...

joe... ko tak kena rasuk ke lepas tu??

kadang2 makhluk ni nak perhatian... kalau kita kuat semangat tak de lah kena rasuk... doa byk2.. kalau boleh aku pun tak mo kena rasuk..

cik erin berkata...

ayyooo...
tak gemar sungguh cerita2 gini.
haih.
tumpang bilik kakak la nampaknya malam ni. -_-

Tanpa Nama berkata...

aku takut!nyesal aku buka..huhu

evilhoney berkata...

kenape hantu kn selalu nye pompuan?
hantu lelaki hnya dracula ngan org myk je..

chipsmore berkata...

pic ke 2 tu cam edit je...
smka sy dulu pon dekat ..
aspura n aspuri d psahkan dgn dm juge..hee

sarahaziz88 berkata...

oooh..
ngeri betul..
huhuhu..

Syima Syaz berkata...

saya pun mengalaminyee...
tapi takde kene mengena dgn pad..
biasalah life kat asrama,kannn

John Iverson berkata...

HAHA... HAntu mana ada... Syaitan ada la bro

KhairiL's berkata...

awas kpd mereka yg datang bulan

hoho...

aduka berkata...

x takot pn!

neem berkata...

hm2..

igt malam tu

apa2 hal kena kuat!

Nadhirah Zamrose berkata...

npe ek tetibe smue nk cite psl hantu.smlm je 2 org cite psl hantu mse chat.ni en.joe pulak cite...eisshh seram btul la...tu gmbr edit ke btul..-_0"

yin crynyd berkata...

iskk..cerita ko ni menakutkan la...dahla sy tgok blog kmu ni tgh mlm...eee

As berkata...

kat asrama takkan terlepas kisah2 gini :D

farah berkata...

waa, gambar hantu.

malam ni mesti ngigau.

:P

SyahmiFikri berkata...

haha.. yerp2.. antu sinonim ngan popuan.. yeay,, padan muka

joegrimjow berkata...

sowie la buat takoot

mummYaeesh berkata...

chop!antu suka tempat kotor ke tak suka??cuba check karangan anda!woohoo

serius uols nampak benda tu??confirm ke byg2 jerk??org tua2 kata klu da pernah nampak antu bleh nampak lagi...tuhan bg keistimewaan la tu..tahniah!hiks

riBEna berkata...

hmmmm..btol la bende 2 xske tempat koto..
ziera penah kne
huhuhu~
=)

Tanpa Nama berkata...

asal hantu je mesti berambut panjang kan..

n first tym tengok hantu ada wajah~

hurmmm...

Mohd Nasri Md. Nasir berkata...

antu laki ada x?
hehe

Eazy Izzuddin berkata...

huhuhu
hantu2
xD

An`Nurain berkata...

penah tgk gabo2 2..tp antu btol ke??

nuyu farhan berkata...

semalam jalan2 kat blog ni..malam dan sorang lak tu..lampu kat bilik da terpadam.

nampak je entry ni, terus tutup n pangkah blog ni..haha.takot oh.
terus jugak pasang ayat quran

hehehe

uncle rabbit berkata...

wah!!
takot glew dong..
Poli aku dulu pown manyak dak2 kena histeria..
tetiap sem ada jew antu wat kacau..
sam ada sorang dak laki nie pown kena..
adui..
xpaham aku..

Tanpa Nama berkata...

antoo pun nk pames ape

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW