Share

Facebook 10 tahun : #lookback

Usia facebook dah 10 tahun!

Kalau nak listkan 'jasa' facebook kepada aku memang banyak. Kepada korang pon sama jugak kan? Sekarang ni memang kalau takde facebook, rasa janggal. Bukan nak perbesarkan 'kehebatan' facebook, tapi memang macam tu sekarang ni. Tapi aku rasa, kalau facebook tiba2 shutdown, akan ada penggantinya dalam masa yang singkat :)

Benda orang cipta ni, tak boleh nak kekal lama!

10 tahun facebook

Banyak benda yang berlaku untuk facebook sendiri. Tapi kalau dari segi pencapaian, aku rasa syarikat yang paling banyak pencapaiannya tak salah kalau kita bagi kepada facebook. Dalam masa 10 tahun, hampir setiap manusia memiliki facebook. Err, actually 1/6 



Aku rasa benda yang membuatkan kita lebih dekat dengan facebook adalah filem SOCIAL NETWORK yang ditayangkan beberapa tahun lepas. At least kita tahu bagaimana Facebook ni tercipta semua. Buatkan lagi dekat. Padahal kita bukannya dapat apa-apa pun kan?


Facebook  #lookback



Sempena ulang tahun facebook ni yang ke 10, khas untuk pengguna facebook, mereka telah menyediakan apps  #lookback kepada kita. Ada apa pada  #lookback ni? Mereka telah menyenaraikan gambar/status sepanjang kita menggunakan facebook. Agak stylo jugak sebab perkhidmatan ini percuma. 

Caranya senang sahaja, log in ke acc facebook, klik link ini - https://www.facebook.com/lookback/

Lihatlah bagaimana, memang menarik!

Alright, itu sahaja. Ada satu artikel menarik tentang bagaimana facebook mengubah dunia. boleh baca di link ini.  Juga ada artikel menarik tentang bagaimana rupa facebook pada tahun 2024 - 10 tahun lagi. menarik! Link di sini


Selamat membaca dan selamat berfacebook!

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

0 ulasan:

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW