Share

Peluang Kerja : Felo Muda Dakwah

Amboi, sejak bila pulak blog aku ni menyediakan peluang pekerjaan pun tak tahulah. Tapi yang elok, kita kena sampai-sampaikan :)



Kepada yang berminat, boleh terus hubungi nombor di atas ya. Tak pun emailkan resume dulu then call untuk pengesahan. Jangan call aku sebab aku tak tahu apa-apa. Ni kakak tersayang yang mintak tolong ni. hehe. 

Orang agama orang pandai

Untuk memperkasakan bidang agama, memang kena revolusikan balik sistem pendidikan yang mengajar bidang agama ni. Penat dengar lawak lucah dari 'ustaz' ni dan tak kurang jugak kelas boring yang dikendalikan oleh para ustaz2 ni. eh tak semua. Tapi kebanyakan. Jadi, dah sampai masa kena rombak balik agar AGAMAWAN ni bukan lagi berada di kelas ketiga, tapi di kelas pertama. Bila cikgu tanya anak murid nanti besar nak jadi apa - semua duk jawab 'PENDAKWAHHH' terkejut cikgunya nanti

Hari tu dengar dalam satu rancangan 'Kat Thailand, ada kerusi khas untuk yang jadi sami. Negara kita para agamawan ni letak kat mana?'

Jadi, kalau korang rasa korang bijak (tak bijak pun takpe asalkan ada kemahuan nak jadi bijak) boleh apply kerja ni. Skop kerja, tangga gaji tu tanyalah kat no tertera tu. Korang tahu sesiapa yang layak pun, sebar-sebarkanlah.

Oraite, itu sahaja

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

0 ulasan:

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW