Share

Bagaimana mahu buat bisnes Herbalife secara Part Time?

Aku ada baca sebuah buku yang mana katanya menjelang tahun 2015, purata seorang rakyat US disana akan memiliki 5-10 jenis pekerjaan dalam suatu masa. Kekangan kewangan adalah faktor utama kenapa jadi kes seperti ini. Di Malaysia, aku rasa tak mustahil turut akan berlaku yang mana kita tahu, gaji setakat RM 3000 adalah berada di bawah paras kemiskinan. Dengan tekanan hidup yang semuanya perlukan duit, mungkin suatu hari nanti purata rakyat Malaysia akan mempunyai 5-10 jenis pekerjaan suatu masa!

Jadi cikgu, dalam masa yang sama amek tender kantin(1) atau buat kuih jual kat kantin sekolah(2), waktu rehat jual kain batik(3) dan kain songket(4), balik petang jadi referee bola kat kampung(5) malam sambung jual burger(6). fuhhh, baru 6 tu! Kalau 10 tak tahulah macam mana. Tujuan utama – untuk kumpul duit!


Bagi korang yang sedang mencari part time job – teruskan baca entry ni!!

Pengalaman aku sendiri dalam Herbalife takdelah begitu BODOH untuk lakukan Herbalife secara Full Time dengan mengenepikan Ijazah dalam Electrical Engineering dari University of Sheffield yang aku ada tanpa berfikir panjang. Berani aku buat keputusan untuk lakukan Herbalife Full Time adalah semasa aku belajar dulu, buat secara Part Time pun boleh dapat RM 1000 - 2000 sebulan. 80% guna Internet. Masa rajin, pernah cecah RM 4000. Itu Part Time ok. Dan student! Sebab tu aku berani nak buat Herbalife Full Time, sebab dah ada pengalaman buat secara Part Time


Bagaimana mahu lakukan Herbalife secara Part Time?

Eksklusif di blog ini saja, aku akan ceritakan bagaimana korang yang nak buat Part Time boleh jana income sehingga RM 2000-3000 sebulan tanpa meninggalkan pekerjaan yang korang lakukan sekarang. Jangan risau, ini bukan skim cepat kaya ke apa, ini cuma skill yang jarang orang tahu!


Pertama : Jadi Pengedar


Menjadi pengedar dalam Herbalife adalah tersangatlah murah. Hanya RM 98 (SEKARANG HANYA RM 94) korang layak dapat potongan harga sehingga 25%. Banyak tu. Lagipun korang boleh meniaga sehingga ke 80 buah negara (setakat sekarang) yang ada jual Herbalife. Bukan maksud korang pergi ke 80 buah negara tu, gunalah internet. Macam aku, ada pengedar di UK, USA, New Zealand, India dan terbaru di Australia. Yang pandai guna Internet, bolehlah cuba. See, pelaburan yang sangat rendah, tak macam kebanyakan company lain yang jadi pengedar tapi syaratnya kena beli ini kena beli tu. Dalam Herbalife – tiada!

Cara daftar pengedar Herbalife secara online (klik-klik)


Kedua : Bercerita dengan orang



Nombor adalah paling penting dalam Herbalife. Semakin banyak korang berkongsi cerita Herbalife, semakin tinggi peluang korang untuk mendapat customer. Oh, siapa customer Herbalife? SEMUA UMAT MANUSIA. Selagi orang tu ada perut, mulut, semuanya layak untuk consume Herbalife. Ibu mengandung, kanak-kanak, orang dewasa, pesakit kanser, atlet sukan, sesiapa saja boleh consume. Korang just cerita je pasal Herbalife (cerita apa, kita skip dulu dan sambung kat bawah)

Penting : Memahami rahsia nombor

Kalau sehari korang berkongsi dengan 3 orang cerita mengenai Herbalife, sbulan korang akan dapat 90 orang. Memang dah jadi kebiasaan, bukan 90 yang akan ambil produk. Biasanya hanya 10% - 10 orang hanya 1 yang akan ambil. So, 9 orang akan ambil. 9 orang ni pulak akan ada 3 kategori, pertama yang akan ambil retail price. Kedua yang akan daftar ahli dan ambil produk, ketiga yang akan ambil pakej banyak terus – pakej 5 bulan atau 10 bulan (sebab nak turun banyak atau nak jimat duit) Aku tak boleh bagi berapa korang untung untuk setiap kategori, bagi yang nak tahu, kena email aku kat joegrimjow@gmail.com dan aku akan bagi kat korang detailnya.


Ketiga : Use Wear and Talk



Ini adalah cara yang digunakan sejak 33 tahun dulu lagi. Korang gunakan product, dapat result (result bukan sahaja korang dapat turunkan berat, aku ada downline yg dapat jual Herbalife sebab sejak guna Herbalife dia dah tak tido dalam kelas, classmate notice dan semua pakat nak try Herbalife!) Korang pakai butang, orang tengok dan korang cakap mengenainya. Sangat mudah! Sebab tu part timer sangat sesuai untuk buat, pergi beli susu kat anak pun korang boleh dapat customer tau. Sebab apa, sebab ramaiiiiiiii yang tak sihat kat Malaysia ni!


only 3 steps? yeah, sangat senang ye tak?

not that easy-lah


*******

CAKAP CERITA

ok, sebut pasal cerita ni, ini adalah rahsia kejayaan korang. Tadi rahsia nombor tadi, aku ambik average. Mungkin dalam 10 orang korang bercakap, akan ada 3-4 orang yang beli. Mungkin jugak 10 orang tu, tiada siapa pun berminat. Oh, malangnya. Ini berkaitan dengan cerita. Ya, dalam Herbalife, sangat penting untuk korang kumpul cerita. Kat mana nak kumpul? Semasa EVENT!

Event terdekat dan terbesar




21 - 22hb September 2013 ni akan diadakan event Herbalife yang besar. Dipanggil Zero To Hero. Dari kosong, kepada yang luar biasa. Ingat, Herbalife ni bukanlah company magic, korang join, korang akan berjaya. Tak, koranglah yang menjadikan Herbalife tu magic! Aku dah hadiri 10 Zero to Hero. tahun lepas, memang sangat best. Event 2 hari 1 malam ni memang dari A sampai Z korang boleh belajar. Dari produknya sehinggalah cara nak menjualnya. Kat sana jugak korang boleh kumpul cerita, jumpa dengan pelbagai orang positif dalam hidup dan tangkaplah gambar banyak-banyak – kumpul cerita korang sendiri!

Tiket termasuk

  • 2 hari training secara detail (8 jam sehari)
  • 3x makan sehari
  • Gala dinner
  • Penginapan 2 hari 1 malam (kongsi 1 bilik 2 orang)

Francis and Marissa Taye

Guest Speaker kali ni adalah orang no 1 Herbalife di Singapore! Juga merupakan up up line aku. hehe. Tapi walaupun up up line, dieorang tak dapat apa-apa dari aku. Kan biasa kalau MLM ni korang dengar, duk atas makan yang duk bawak. Tak dalam Herbalife. Aku nak explain pun panjang pulak nanti, kita explain kat sana nanti ya.

Apa yang hebat mengenai 2 pasangan ini, mereka jadi Millionaire Team (Min RM 40K per month) hanya dalam masa 5 bulan! Ya, 5 bulan! Dan jadi president team (Min RM 80K above) hanya masa 36 bulan

Super cepat!

Yes, Herbalife offer you macam-macam. Nak cepat, nak lambat, nak sikit, nak banyak. Just attend and learn! Bagi korang yang betul-betul terdesak - terutama dari segi kewangan - aku percaya kisah Francis dan Marissa ni akan menyentuh hati korang sebab mereka berdua pun latar belakang orang yang susah. Sebab tu dieorang boleh laju dalam Herbalife, sebab punyai WHY yang GIANT!

Yang nak pergi, KENA BELI TIKET. Cut off date untuk beli tiket adalah pada 3 SEPTEMBER 201. Nak, call/msg aku di 0169640972. Hanya untuk yang serius nak ubah kehidupannya sahaja.

2013 ni harapnya korang dapat tunaikan impian korang dan bagi yang punyai masalah kewangan, punya usaha yang tak takut untuk kerja lebih masa, Herbalife adalah untuk korang. Aku bersyukur sangat-sangat kerana dapat kerja dalam company ni, FUN + SIMPLE!

ISI FORM NI UNTUK SEBARANG PERTANYAAN MENGENAI HERBALIFE

pss : yang berumur bawah 30 tahun, kena baca entry ni pulak

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Memang ramai aku tgk yg buat part time herbalife
ni boleh dapat dalam rm1000 sebulan

joegrimjow berkata...

@Anonymous

nak lebih pun bleh. cuma kena kerja lebih

aisyah berkata...

br join..tp xtau nk wt pe..event die pom xsmpt2 nk g lg..tmbh2 ngn final exm..pas ni blh la strggle..

joegrimjow berkata...

@aisyah
pergi event iA akan diajar. sama macam blaja je event ni

Tanpa Nama berkata...

wah menariknye. dah la time2 student ni mmg mcm syok je wat part time. heee takdela megi telo je manjang :p

Tanpa Nama berkata...

banyak ke untung?hehe

azreen berkata...

joe,i teringin nak join. tp this coming event ni mcm nak sempat jer. short notice sgt.

rasanye to begin with, i nk jd member dulu la. mcm mana ye?

hikari berkata...

tgk gaya mcm herbalife lg mudah dri amway..tp sy dah dftr amway n my family pun mostly ahli amway..besnye muda2 dh berjye ye..=)) all the best abg joe!

~Dhamirah~ berkata...

salam...
nice...saye juga part time herbalife!
medic student lg..
hanya Allah saja yang tw mane dtg masa2 yang boleh bantu orang lain :)

JOM JUMPA DI ZERO TO HERO WEEKEND NI...!!!

joegrimjow berkata...

@azreen

email kat joegrimjow@gmail.com

atiey berkata...

pernah cuba. berbulan-bulan. tp, nothing happen. not even a single kg. so, i dropped it. sgt terkilan sbnrnya. i spent money for nothing. xtahu lah mn silapnya. =(

Hanis Zulaikha berkata...

tringin juga nak buat partime mcmnie...tp xreti ler,,

amal_fc1303 berkata...

hanya keluarkan modal RM98 seumo hidup? kalau rajin cari org dpt la income nye? kira herbalife nie mcm MLM la yer?

joegrimjow berkata...

@atiey

ada coach yg jaga tak? biasanya yg xjadi ni xde orang yg jaga. produk hebat macam mana pun, kalau takde sentuhan manusia - tak jadi :)

joegrimjow berkata...

@Cik Honney

kena datang la zero 2 hero ni. heeee

joegrimjow berkata...

@amal_fc1303

skrg RM 94 je.

rajin cari orang - ya cari org yg nak ubah kesihatan mereka

Tanpa Nama berkata...

serious ke rm94????? sy mention kat coach dlm wasap rm98 tapi dia reply rm94. sy tanya balik bukan rm98 ke? dia betulkan balik, bukan rm94 tp rm98. huhuhuhu.. kena tipu ke sy nih?

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW