Share

Adakah berat akan naik selepas berhenti consume Herbalife?

Segmen Herbalife datang lagi! Kalau korang nak baca post mengenai Herbalife, kat tepi tu aku dah sediakan ruangan entry lepas-lepas khas untuk Herbalife. Memang plan dalam sebulan aku akan tulis 1 entry mengenai orang dah berjaya dapat berat ideal mereka, 1 entry pasal peluang perniagaan Herbalife dan  1 entry tentang soalan lazim yang aku dapat. So, entry ini dalam soalan lazim yang aku terima. Harapnya dah jawab ni, takdelah orang tanya kali kedua-ketiga-keempat dan kesepuluh juta kat aku. heh. layan je lah joe


Adakah berat akan naik selepas berhenti consume Herbalife?

Sebelum aku hurai lebih lanjut, cuba tengok video ni dulu




Video ni sempena ulang tahun ke-5 Herbalife tersenarai di NYSE - Bursa Saham New York. Untuk tersenarai kat NYSE, sesebuah company tu mestilah kukuh. Maksud kukuh tu betul-betul kukuh, dari segi jualan, etika dan segalanya kena telus. Kat sana juga ada banyak bahagian industri, teknologi, pembuatan, ubat-ubatan, pakaian dan banyak lagilah. guess what, Herbalife tersenarai kat bahagian 'Food Industries - MAKANAN'


Konsep Herbalife yang perlu difahami

Bila cakap pasal makanan, ia adalah sesuatu keperluan. Kalau tak makan, kita akan mati. setuju? Jadi, jangan salah faham dengan Herbalife yang produk ini adalah slimming prodcut. Kita bukan ubat yang bila makan, boleh jadi slim seslim-slimnya. tak. Kita adalah makanan. Makanan yang hari-hari badan kita perlukan. Apa yang membezakan produk Herbalife adalah - ia kaya dengan nutrisi tetapi sangat rendah kalori!



Aku amek contoh roti canai yang biasa kita makan hari-hari. 95 g sama macam sekeping saiz standard roti canai, makan sebijik, tak campo kuah kari ok, cuba tengok berapa nutrisi dia



301 calories! Purata rakyat Malaysia hanya bakar 1200-1800 calories sahaja sehari (depend pada usia, saiz badan, jentina) Kalau korang pagi-pagi dah bedal 2 roti canai + kuah kari + teh tarik, dah consume 700-800 calories. Tengahari, malam, takkan tak makan ye tak? Sebab tu dalam satu kajian, purata rakyat Malaysia makan sehari adalah 3000-3500 sehari! Mana tak jadi gemuk sebab makan lebih, bakar kurang!


Herbalife datang sebagai penyelesaian



Satu shake product Herbalife hanyalah 180 calories sahaja. Kenyang + kaya nutrisi + rendah calories. Ada 18 jenis nutrisi dari vitamin A sampailah garam mineral lain, semua cukup lengkap. Orang tanya, macam mana boleh buat tinggi nutrisi tapi calories rendah? Jawapannya saintis dalam Herbalife ni bukan sahaja terdiri daripada saintis yang ada phd, yang ada nobel prize pon ada. Kalau korang rajin, tengoklah siapa pencipta produk ni, memang orang-orang yang hebat belaka. So, tu memang dah kerja dieorang, kita just makan je


Lepas berhenti, akan naiklah badan ye?

Tiada jawapan yang betul untuk soalan ni. Kenapa? Ia bergantung pada korang. Ada yang stop ambik Herbalife setelah dapat berat badan ideal dia, control makan, amalkan kehidupan sihat, sampai sekarang berat dia tak naik-naik. Tapi, ada yang dah dapat berat badan ideal, stop amek Herbalife dan kembali kepada kehidupan dulu, pagi roti canai atau nasi lemak, tengahari KFC atau McD, malam nasi dengan 3 jenis lauk lain, memang akan naiklah!

Jadi, korang jangan takut, stop consume Herbalife, memang berat korang tak kan naik kalau korang pandai jaga. Masalahnya, nak jaga tu yang susah tu. Mana nak cari kalori rendah tapi kaya nutrisi. Memang Herbalife la jawabnya ;)


Ko masih minum Herbalife lagi ke joe? Sampai bila nak stop?

Ya, dah hampir 4 tahun lebih aku consume Herbalife. Bila nak berhenti? Memang takkan berhenti untuk selama-lamanya! Sekarang aku just amek waktu pagi, sekarang ni mak aku pon turut minum sama-sama dengan aku. Pagi-pagi dulu sibuk cari nasi berlauk, sekarang dah tak payah. Duit minyak tak payah keluar, duit nasi berlauk dah jimat. Korang bleh rasa sendiri, minum Herbalife ni sebenarnya duit korang akan lebih jimat =)


********


Berita baik untuk orang Kelantan!

Esok - 19hb 11, 2011 aku dah jemput seorang Medical Doctor dari Kuala Lumpur untuk bagi penerangan lebih terperinci pasal produk ni. Kalau korang nak tahu lebih detail, macam mana produk Herbalife ni dan bagaimana nak mulakan perniagaan ni di Kelantan, bolehlah datang esok kat Hotel Grand River View. Memang dari A sampai Z korang bleh tahulah, dari mulut doktor lagi tu!



Aku kenal Dr Khadijah ni dah lama. Dulu dia pun berbadan besar jugak. See, doktor pon kalau tak amalkan gaya hidup sihat memang berat pun akan naik. Dengan bantuan Herbalife, dia berjaya menurunkan berat badan dia. sekarang umo dah separuh abad dah tapi kalau korang tengok macam kakak-kakak je rupanya. hehe. Dia dah bantu ramai turunkan berat pesakit dia, so esok adalah paling tepatlah untuk orang Kelantan datang untuk belajar. Kat Hotel Grand River View - tepi sungai Kelantan. Terbuka untuk semua, datang jangan tak datang =)

Jumpa esok, woho!!


pss : best ok dah turun berat badan ni

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

5 ulasan:

sofea berkata...

dah lama niat nak ambek Herbalife ni tapi asyik tangguh je.huhu

InsyaAllah tahun depan nak ambek. bukan sebab nak kurus tapi nak sehat. hehe

joegrimjow berkata...

@sofea

jangan lupe amek dngn joegrimjow ok
=)

cm berkata...

sy pun... nak ambik herbalife untuk anakanda... tapi tak sempat nak call joegrimjow lagi.. Cuti skolah ni free sikit, boleh lah kut!!

joegrimjow berkata...

@cikgu_math

call jangan xcall
=)

Tanpa Nama berkata...

minum sehari sekali je or 3 times a day? so mmg ok la klu x makan pape spnjang hari tu ea?

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW