Share

Tahniah Sarawak : BN dan Taib Mahmud kekal memerintah

Wow! 

BN kekal memerintah Sarawak untuk penggal kali ini. Nampaknya usaha semua jentera BN dalam pilihan raya umum Sarawak ini membuahkan hasil. 2/3 kemenangan, sama dengan kemenangan yang lepas. Cuma short beberapa kerusi serta di tempat-tempat bandar, biasalah tu, takkan nak menang semua ye tak?



Terus je BN menang 2/3 kerusi (lebih kurang 48 kerusi) Taib Mahmud terus angkat sumpah sebagai Ketua Menteri Sarawak. Walaupun berhajat nak letak jawatan, aku rasa dengan kuasa seperti ini tunggu NEXT pilihan rayalah baru nak letak. ye tak. rugi tu. Baru 30 tahun, buat rekod sampai 50 tahun! Kena makan banyak makanan kaya dengan nutrisi, baru awek muda nak kekal memerintah!

Walaupun kali ini BN menang 2/3 lagi kerusi, tapi ini dianggap paling teruk dalam sejarah BN di Sarawak yang mana kehilangan 8 kerusi lagi. Nampaknya kena lakukan sesuatu lagi, kena banyakkan lagi projek-projek besar dan mega di Sarawak dan tidak lupa jangan lupa bina masjid besar-besar barulah dapat seimbangkan kemajuan dan keagamaan di Sarawak


Keputusan penuh semalam

  • BN: Menang 55 kerusi
  • DAP : Menang 12 kerusi
  • PKR: Menang 3 kerusi
  • BEBAS: Menang 1 kerusi

Kepada rakyat Sarawak yang mengundi, tahniah diucapkan kerana menjalankan tanggungjawab. Semalam aku dapat detect 4 orang kawan maya aku yang tak pergi mengundi. semua pompuan! nampak sangat lelaki lebih suka bab ngundi-ngundi ni dari pompuan ye tak? haha. sangat rugi okeh tak mengundi! lain kali kena mengundi!


pss : kuasa adalah segala-galanya. hahaha

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

9 ulasan:

zahidah dihaz berkata...

saya mengundi semalam....


New Entry: [Contest] Preloved items to let go

AmirFX berkata...

Taib will gain wealth much longer from Sarawakian.. haha...

suffer8zine berkata...

tahniah BN

Terkini : Kasut Bertatahkah Berlian

joegrimjow berkata...

@zahidah dihaz

tahniah

joegrimjow berkata...

@AmirFX
haha jugak!

joegrimjow berkata...

@suffer8zine

tahniah2
heheeee

syzwnsrwk berkata...

bro, nama saya takde dalam sidebar la (senarai peserta kontest).

http://blog.syazwansarawak.com/2011/04/nak-kurus-ingat-joegrimjow.html

joegrimjow berkata...

@syzwnsrwk

akan diupdate =)

syzwnsrwk berkata...

@joegrimjow thanks ^_^"

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW