Share

pahlawan moden ke?

sapakah ATUK botak tuuu???




luis ignaro, boleh tulis kat google nama dia untuk tengok lanjut. tak pun klik sini untuk ke wikipedia. bukan apa, sebab ku jumpa dia di korea tempoh hari. bangga-bangga. memang orang tua yang hebat! bayangkan dia start bermarathon di usia 63 tahun. marathon plak 40-50 km! ku memang tak larat, 10 km boleh la kot, ni sampai berpuluh2, huhu, bendera putih.....


~~~~~~



13 hb 6 sampai 23 hb 6. dalam masa 10 hari ini begitu banyak masa ku berada di kapal terbang.

13hb 6
heathrow ke kuala lumpur
13 jam

16hb 6
kuala lumpur ke kota kinabalu
2 jam

17hb 6
kota kinabalu ke incheon
5 jam

22hb 6
incheon ke kuala lumpur
7 jam

23 hb 6
kuala lumpur ke kota bharu
1 jam


total semua sekali 28 jam!!


dulu abangku belajar di nagasaki, jepun. masa dia fly, umurku baru 6 tahun. masa tu kami satu keluarga berada di tepi pagar dan hanya melambai-lambai kepada abangku yang menaiki kapal terbang. dia membalas balik lambaian kami, ku rasakan begitu teruja. simpan dalam hati, ku akan belajar sampai ke negara orang, nanti boleh berlagak macam artis


budak-budak katakan


tapi elok juga sebenarnya perkara tu berlaku. ku rasa antara faktor buat ku belajar diusia muda adalah sebab pengaruh itu, syukur, dengan ketidak geniusan ku, ku dapat fly ke negara orang. zaman budak-budak banyak mempengaruhi kita!



~~~~~~



merdeka tahun ni masa bulan puasa. sekarang puasa semakin lama semakin dekat. maklum lah, kalendar islam lebih pendek dari kalendar omputih(apakah??). dulu ku ingat ku lahir masa bulan puasa. maknanya bulan 4 masa tu adalah bulan puasa. ibu ku menjadi pahlawan!



pahlawan



jasa orang dulu-dulu sememangnya harus kita ingati. banyak pengorbanan untuk mencapai kemerdekaan. sejarah ini harus kita banggakan dan menjadi instrumen terbaik untuk kita mempertahankannya.

sememangnya cukup susah untuk memperoleh kemerdekaan. anak muda, termasuk aku, kene benar2 paham dan hayati, barulah semangat sayangkan tanah air terus tertanam dan mekar


di korea hari tu ku sempat memakai pakaian tradisional korea. macam kita ni, baju melayu la kot. pakaian ni mesti disertakan dengan muka yang garang, baru lah ok. ku buat muka ayu, jadi tak sesuai,
layan gambar je laaa
























gambar paling bawah?? hurrmmm
nak buat macam mana
kan gadis korea sukakan lelaki wangi

pakai lah minyak wangi bile ke korea!

nota kaki : nak p main bowling di kb mall. hehe. sapa nak join??

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

39 ulasan:

sufy berkata...

wahh!!siap kai baju tradisional korea g ek..jd cam korean plak..huhu..gadis paling bawah pon cun..ku mau pakai kostum korean lar~wakakaa..

*kb mall jauh sgt..huhuhu..hav fun~

[yAN!e][pUTraJAya] berkata...

dah datang Putrajaya
kenaper tidak mahu berjumpa?

joegrimjow berkata...

hehe
tidak dijempuuut

LotsOfLove-Pearls berkata...

KL ---> KK: 2jam 30minit...
hehehe....

aku suka musim sejuk dikorea....

adesh...
best amat...

DilOt berkata...

dh mcm org korea...hihi...

ayin jemin a.k.a ain berkata...

bgus2.bermotivasi.nnti nak ajar anak syg mcm tu jg.

erm..sempt g memakai bju phlawan korea ya..

hehehe

rizz berkata...

wahh kostum korea kew tu mr joe:p

Jard The Great berkata...

kb mall? cm jauh je bunyi nyer..ahaha

♥ cik intanurulfateha ♥ berkata...

.huu cumel la pmpuan korea tu

farah berkata...

KB Mall?

mao join boleh?

:D

haruan tasek berkata...

ini awek korea ke awek japan

tRuly tO be mYself 'Qa~ berkata...

beselaaa orang tua tu banyak makan sayur.. dan senaman.. orang muda suke berhibur jee huhuuu~

waaa.. tak penah rase terbang dengan kapal terbang. teringin nye..
jOe.. cepat-cepat lah beli kapal terbang nanti bole bawa aku jalan-jalan... :D

gambar yang posing cam pahlawan tu cam gedikkkksss je...

nURmALa mAZLan berkata...

wah wah
siap berkostum korea lagi eh
kat mana tu?

shinawawa eyenie berkata...

3 ramadhan ek..huhu
bowling jer.kan skrg trnsfrmer kan d dtyngkan.....

shinawawa eyenie berkata...

tmpah fligt balik raya nti...

:: Bu Boyz :: berkata...

comey laa budak kecik tuh... tringat kat adik lak... macam macam hal die buat akhir akhir ni haish

+akufobia+ berkata...

haha.ok la.jemput cepat.

mo0ney berkata...

sooo korean looking.ingt jejaka korea wangi mana td

riBEna berkata...

wahhhh
comel pakai bju 2
hehehehee~

lalink7 berkata...

duk klate la pulokkk...

naqiubex berkata...

tak sabar nak ke korea..

[z@ck] berkata...

ouh...kamu sudah seperti korean..
=P

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Joe..ko blajar kat korea ker??.. Wah! aku paling skew Korea. Eh! ko x bergambar dengan SNSD ataupun wonder Girlz ker??...ko amik ar gmbar ngan dier..pastu ko jual kat aku...huhuhu

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

huwaaaaaaaaaa. nak men gak bowling kat kb mall? jom ke umah lolly?

Dj Epoi berkata...

Joe ....Awekssss kat sebelah tuh ponk boleh Lu gunnakan untuk Contest Sunway Lagoon Gua juga hehehhehe.....

Senyum menyeget arrrrr Lu hehehheheh..

xuen adyla berkata...

jun23 tu my birthday la

ko lupa mention

haiz

btw ko muka dah cm org korea dah joe

market joe tetap tinggi walau ekonomi merudum sekalipun

hahha

ZARA 札拉 berkata...

aduyai~

bestnya anda!!

patut jgn pakai spec tu..mesti lagi chumel~

John Iverson berkata...

Memang jasa org lama harus dikenang... By the way, cantik ur baju bro... Marathon? 40km? bole je klu nk layan hahaha

Precious berkata...

KB Mall? Nak makan kebab ler kat situ ...

rhapsody LiN berkata...

nk ikooooottttttt~

nnti g kl contact lin. jom g maen bowling kt ts
:p

Monkey D Luffy berkata...

ayoyoyo

aku nak awek korea!

eazy berkata...

wah.sangat jelezzz okay!nk pakay camtu jugak

~Cinta Cukulet~ berkata...

tak terpikat dgn org korea ke? hehee

Tanpa Nama berkata...

senyum nmpk gigi la cute..hehehe

QueenWizza berkata...

wahhh..bestnye ko g korea.
muka ko pun cm chinese2 gitu.
cm org korea plak aku tgk! haha

++ CinDeLeha++ berkata...

nk ik0tttttttt! bestnye k0rea...

Farhana berkata...

Hoho.. Baru ku cuti2 maysia bape hari da manyak entry.. Heehee.. Btol2 balas dendam tulis entry ye kamu nih joe.. Huhu..

Hee.. Dah mcm pahlawan korea laa kamu.. Takde gadis korea ikut kamu balik mlaysia ke??? Hik hik hik.. =p

Eazy Izzuddin berkata...

beshnye di sane...
cam putera korean..
xD

Cik Adek Manes berkata...

aigOO.. ! meruyan nak pi jgk.. uhukss.. !

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW