Share

menjadi orang glamer

pernahkah anda rasa diri anda seorang yang glamer??


cett, ape da merepek pagi buta ni joe. ni dipanggil sindrom tido sejam setengah sehari. cuaca ujan camni sepatutnya lene tido, tapi tak boleh nak pejam-pejam. nak kata tak mengantuk, mengantuk, cuma tak boleh tidur. hurmm. entah la


menjadi orang penting atau tumpuan orang lain merupakan satu perkara yang kebanyakan orang mahukan. siapa tak mahu dirinya dikenali?
bila berjalan, ada yang bercakap pasal kita,
bila berjalan, ada yang cuba menangkap gambar kita
bila berjalan, bla bla bla


mesti best kan? tapi, jangan lupa. kehidupan glamer ini banyak juga keburukannya. yang paling ketara, tiada privacy. walaupun ku tak pernah hidup sebagai orang glamer, tapi ku dapat rasakan yang sememangnya mereka tiada privacy!

itu salah satu keburukan
kalau pandangan positif??

~~~~~


cantik + kaya + pandai


emira zetestan memiliki semua itu. sejak dizaman selokah lagi, dia digilai oleh semua pihak. tak kira plajar junior, plajar senior mahupun cikgu disekolah itu, menggilai dia. bahkan jugak, pak guard pun ada menyimpan perasaan kasih yang mendalam



walauapapun. ini tidak membuatkan emira zetestan berlagak dengan apa yang dimiliki. memiliki kacukan arab+bosnia, memanglah wajah itu amat ayu dipandang.



kalau anda ingat lagi, joegrimjow merupakan pak imam di paris, dan kebetulan emira zetestan adalah pelajar tahun pertama di sana. dengan keputusan 11a1, dia berjaya mendapat biasiswa SYC. satu badan pertubuhan NGO. bukan sister in islam, tapi, sisiters yang comel.


belajar di kota paris juga membuatkan emira zetestan menjadi gilaan orang disana. kebetulan, SYC merupakan badan yang berhubung rapat dengan pihak masjid sana untuk menyelesaikan isu berkaitan dengan agama. dan yang menjadi perantaraan, adalah joegrimjow.


joegrimjow yang melihay emira zetestan mengikuti satu bangkel anjuran badan masjid sana, terkesima dengan kecantikan wajah ayu emira zetestan. walaupun dia selaku pak imam, tapi dia masih lagi terpikat akan desakan syaitan. dia beristighfar....



joegrimjow : bonjo di alfungi? (pelajar baru ke?)
emira zetestan : naa (ye)

joegrimjow : mante ene mlayu? (boleh cakap mlayu?)
emira zetestan : nee, wudi (ye, boleh )

-amaran keras, ini bukan bahasa france-


joegrimjow : mlayu lagi senang
emira zetestan : hehe betul


joegrimjow : dulu saya belajar sains math dlm bahasa mlayu pon boleh berjaya
emira zetestan : hehe, saya pun


joegrimjow : tu laa, tak paham napa nak tuka!!
emira zetestan : haha, pak imam ni consider betul ye pasal ni


joegrimjow : kene ambik tahu jugak isu ni. ehh, malalut plak. nak tanya apa?
emira zetestan : ooh, tahu pon. ni ha pak imam, ada hal nak tanya...


joegrimjow : sila sila, jangan segan
emira zetestan : saya ni ada masalah, selalu dikacau orang. tak tahu lah kenapa


joegrimjow : kacau macam mana?
emira zetestan : xde privacy...


joegrimjow : hurmm, kamu memiliki rupa muka yang ayu, memang la akan digilai oleh semua orang
emira zetestan : pak imam rasa macam tu??


joegrimjow : pandangan mata saya la. orang lain tak tahu lah macam mana
emira zetestan : jadi, macam mana nak elak ni?


joegrimjow : maksud kamu ni, macam mana nak elak jadi orang glamer? gitu?
emira zetestan : haah


joegrimjow : memang banyak keburukan dia. tapi ada je kebaikan
emira zetestan : contoh


joegrimjow : kita kene pandang pandangan berbeza. ambil yang positif
emira zetestan : tak paham...


joegrimjow : semua benda yang kita buat ni, mesti ada kesan dia. yang kesan dia orang selalu nampak
emira zetestan : oooh


joegrimjow : alaa, macam modal kat kursus mana-mana pun. dia buat titik kat tengah kertas putih, pastu tanya peserta apa yang dia buat peserta pun cakap, titik itam kat tengah. dia pun betulkan. salah, kertas [utih yang ada titi itam di tengah. pastu dia pun bla bla bla
emira zetestan : haha, betul2. saya pernah alami


joegrimjow : tu modal lama da. bnyak lagi cite macam ni
emira zetestan : contoh?


joegrimjow : tak payah la contoh2. bnyak pulak kan.
emira zetestan : hehe, camtu plak pak imam


joegrimjow : nak bgtau, tak salah jadi gilaan orang ni. yang penting, kita pandai jaga diri
emira zetestan : hurmm


joegrimjow : maksud jaga diri, hablun minallah, hablun minanas
emira zetestan : hubungan dengan allah, hubungan dengan manusia?


joegrimjow : lebih kurang. kalau hubungan dengan allah, kene tak putus2 doa jangan wujud perasaan riak takbur semua. solat kene jaga, selalu bersyukur dengan apa yang dia bagi
emira zetestan : dengan manusia


joegrimjow : dengan manusia, layan je la. jangan berlagak sombong.
emira zetestan : kalau banyak sangat?


joegrimjow : maksud layan tu bukannya menggedik. jalan-jalan senyum je ke. ala, macam model glamer2 kat sini buat nak jaga populariti. senyum je kat wartawan ambik gambo. tapi hati, tak tahulah. kamu ni, senym la dengan ikhlas, baru ok!
emira zetestan : ooh, camtu pulak


joegrimjow : bagus la paham. ada apa boleh bantu lagi?
emira zetestan : time kasih pak imam!


joegrimjow : tak pe, no worries, bagtau je apa2 nak tolong
emira zetestan : ok


joegrimjow : ni ambik no tepon saya. call la malam2 pun takpe
emira zetestan : tak bolehhhhh


joegrimjow : napa?
emira zetestan : mak saya cakap, bukan bukan, mak kawan saya cakap, kalau laki tepon pompuan malam2, nanti jadi lain. dia akan buat sumthg!


joegrimjow : ishhh. ni saya yang bagi no. bukan saya mintak no
emira zetestan : eh, lain ek?

joegrimjow : mestilah lain! kot ada orang kacau, saya boleh terbang pergi selamat
emira zetestan : haha, lawak


joegrimjow : tu namanya lawak kbkk. lalala
emira zetestan : hehe, ok (sambil membuat thumb up!)




nota kaki :
packing barang best sangat
iya iya iya oo
packing barang best sangat
iya iya oo

(cuba nyanyi dengan rhytm sendiri)




Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

50 ulasan:

perghsiappakguardsekali berkata...

LOLOLOLOL.
emira zetesten : mr joe, la krum krum matasa? (mr joe, tak sehat ke?)
mr joe: wana kala krum krum matanya. asyk kapa tuza waqaq turaa (yup2)



PS: adakah bahaya utk sy post comment pakai ID sy? cis! cis!
PS2: utk ayat2 copy paste, bayaran royalti perlu dimasukkan secepat mungkin! kalau x, kucing anda akan diculik!

ayin jemin a.k.a ain berkata...

ko da glemerrr la encik joegrimjoe...hehehe

waaa...da nak blik dia
happy la tuh..

hysMan.. berkata...

glamer la ko pak imam oiiii..
untung ko..
siap nak cilok lg tuuu..
hahahaa...

~suka org biasa..sbb diri ini da biasa..

tRuly tO be mYself 'Qa~ berkata...

firstt!!
penting ke glamer?
tapi kata-kata tok imam tu betul...
saya setuju...

joegrimjow berkata...

hehe
royalti kemudiaan

semua nak 1st
haha

aduka berkata...

x best! lirik x best! aku nynyi dlm rythm metal x masyuk! hahaha

Tanpa Nama berkata...

klu glamoer buleh couple ngan Paris Hiltong hahhahaaaa

Miss Hazzy berkata...

mane dpt nama tuh...hehe
joe skg dh glemer owh!!

mo0ney berkata...

camni upanya pk imam ngorat

tRuly tO be mYself 'Qa~ berkata...

lor... bukan first rupenye...
takpelah... huuu

joegrimjow berkata...

cube nyanyi betol2
best apeee

ain..ain..ain..ain berkata...

~~ngee
pndai tackle owg imm ni..

SASYA WILLIS berkata...

ooo glemer..hikss :P

azaliahjsalleh berkata...

teringin !
tp cm adoyai~
x perlu la
jd org bese2 jep lg best
ngeh3

Emira Kesten berkata...

eyy i have one thing to tell you..

(yeay yeay berjaya komen pertama!)

haruan tasek berkata...

hebat le ko pak imam

joegrimjow berkata...

jgn sangka buruk
xbekk
ish2

||alis|| berkata...

salam.

lama jugak tak tinggal komen kat sini. baca nya hari hari... yaa...

lepas baca n3 kamu, tiba tiba terselit lagu, igt lagu apa.. rupanya lagu old mc donald has a farm..

lantas...

ku pon nyanyi sekali..
iya iya oooo~
lalala~

Na Shari berkata...

Jatuh tertiarap kat depan orang ramai pun boleh dikira glamour gak tau.... :)

ieNn ZaZa berkata...

sgt teruja laa tu mau pulang ke tanah air..hihi..make sure anda sehat yer sblm menjejak kn kaki di Malaysia

Eazy Izzuddin berkata...

oh joe
anda mmg sudah glamer skang nih
=P
xD

Eazy Izzuddin berkata...

cepat2 pulang...
boleh terjah d KLIA
=D

iva saionji berkata...

~packing barang..lalalala..packing barang..alalalala..cepat..cepat...oh..packing barang..~

joegrimjow berkata...

gembiranya rasa hatiii

atty's berkata...

joe nie glemer tak..??

Mohd Nasri Md. Nasir berkata...

ko dh popular..haha

naz berkata...

woah.
bagi no dia. kasi gua kacau
pastu lu datang la selamatkan dia haha. ada bran? upah free jer.

lieya orange M.I. berkata...

...ooo, pak imam rupenyer...=)

Babyjane[The Juliet] berkata...

joe glamer
hehehehe
:D

shinawawa eyenie berkata...

salam ziarah...
lama xcmnt dkt blog wak...
glamour?ska kwn ng org besa...
glamour nti bngga diri..

Monkey D Luffy berkata...

bestnya kalau ada awek call

faNna berkata...

eheh! sukasuki eh nak blk mesia.
Nak souvenir okek! Hahaha

John Iverson berkata...

Nice... hahaha... pak imam rawk!!!

eNaSaN berkata...

ku bkn OwG glameR kamoo mmG owG glamEr mr Joe... lalalalalala

slmT beraNgkat pulaNg ke M'sia... smbil nyani2...lalalaala

iya iya oooo~
lalala~

~Cinta Cukulet~ berkata...

selamat terbang pulang hehee

Nur Farhana berkata...

Pak imam.. Heehee.. Akan ku guna tips2 mu itu.. (ku kan org glamer) Hahaha..

Packing barang ka? Jgn lupa packing kan daku udara UK.. Hahaha.. =p

KhairiL's berkata...

joe dah glamer

nnt smpai klia mesti siap ada kompang org smbut

xuen adyla berkata...

glamer xbest

haahahah

gembira ko joe
baguslah

aq mau join sekaki
dua kaki la

-WaN- berkata...

kalo dah balik nnti, jgn tutup blog plak ye...lalala.. :D

pn-iena berkata...

glamor best! nanti byk sponsor..
glamor yg tak best! bila ada gossip panas menanah telinga.. privacy pun xder,,, hehhehe layankan jer lah joe nyanyi hati gumbira katakan.. =)

Tanpa Nama berkata...

nak balik daa die...yahoo..

piNky LuCiA berkata...

waaa, dah nk blik ke..

mummYaeesh berkata...

pernah tp kat sekolah dgn kat kolej jekla!woohoo..klu kita pegang byk jawatan pastu ramai student kenal..kira glemer la kan..hahaha

mesti kisah sebenar emira tu lelaki kan?ahaks!

da lama tak baca uols wat citer berbaur lusyah..whoops!nasi beriani aritu ape cer?

Lun berkata...

ngeee
pak imam

[yAN!e][pUTraJAya] berkata...

jadi bloggers pun leh gelemer....
hehhee

penjenayah merah jambu. berkata...

haha,kalau dah glemer mesti gile nk carik privacy..
rimas!eh..eh..saya cakap bagi pihak siti nurhaliza je..haha

DilOt berkata...

ko pun dh glamer gak ni..

Aiman Ariffin berkata...

come back safely :)

+akufobia+ berkata...

tak glamour susah glamour pun susah.biasabiasa sudah.haha.

Tanpa Nama berkata...

x suka jadi org glamour..
nnt kebaikan jadi buah mulut..keburukan pon jadi buah mulut jugak~

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW