Share

mark dan chris

mark adalah kawan aku. chris adalah nama rekaan aku. tapi kedua-dua kisah ini adalah kisah benar. bagaimana kami berjumpa? chess menjadi medan kami berkenalan.



cerita mark.

dia adalah seorang yang hebat di ranjang chess. opss, mungkin medan chess lagi tepat. memiliki seorang ayah yang setia, menjadikan dia istimewa dihatiku. jika team b chess sheffield akan ada perlawanan liga di luar, ayah mark yang akan bawa kami ke sana.

mark membuat phd disini. dalam jurusan math. jarak perbezaan ilmu aku dengan mark begitu ketara, tetapi apabila bercakap, tiada nada riak di dalam percakapannya. biasa, neutral dan cakap bila perlu. itulah mark. mukanya tidak lah sehensem mana, tapi ada satu yang membuat aku kagum dengannya


dia buta


ye, buta. tak nampak. boleh lihat yang kornea matanya tiada. hanya ada kelopak mata. memandangnya dalam masa yang lama, membuat aku tidak rasa cukup kesian dengannya. sebab itulah ayahnya selalu menemaninya. orang sperti mark memang aku kagum. kecacatan mata bukan penghalang kepadanya untuk berjaya




cerita chris

chris bukanlah kawanku. dia adalah lawan aku semasa bermain chess 2 hari lepas. bermata bulat, dan tiada rupa mat saleh. mungkin kacukan agaknya. aku tidak tahu, no idea. apa yang membuat aku tertarik dengan chris sampai aku mahukan cerita pasal dia adalah personaliti yang dia miliki

sebelum perlawanan di mulakan, seperti biasa, pihak lawan akan bersalaman. ku hukur tangan kanan. dia blas dengan tangan kiri. dalam hati ku mengutuk, sepatutnya disalam dengan tangan kanan jugak la!!!


tangan kanan dia tiada


aku baru perasan dan perkara itu betul-betul mengejutkan aku. permainan aku jadi hilanmg arah, campur dengan perasaan kesian. memang aku salah step mula-mula, tapi akhirnya, aku berjaya jugak menang, disebabkan masa.


~~~~~

entry lepas aku ceritakan latina, kali ini mark dan chris. semua ada satu persamaan. apa ek agak-agaknya...

cacat

berkenalan dengan mereka membuat aku jadi kagum, kagum dengan kegigihan dan semngat yang mereka ada. kalau aku di tarik oleh si maha pencipta nikmat tangan, kaki ke, mulut ke, telinga ke, hidung ke, mata ke dan apa2 lagi.... aku pasti aku tidak boleh segagah mereka.

ku harap ku akan lebih berjaya berbanding dengan mereka, dan ku akan menyumbang untuk masyarakt seperti mereka. bagi kita yang cukup segalanya, gunakan lah nikmat yang ada dengan sebaiknya.


~~~~~


semalam ku join badminton. asha competition. satu competition berbentuk charity. ku masuk last-last minute. partner pon demonstartor microcontroller ku. tempat? no 5 dari 31 pasukan bertanding. ok la kan?? tak dapat hadiah, berkenalan dengan gadis comel pon dah cukup. bila lagi nak main badminton dengan perempuan mat saleh yang hot2 kan. lalala~

jom layan gambar!!!



















-comel tak? nama die lee-

-lee lagi, lalala~-


malaysia boleh!!!
pencapaian 4 pasukan malaysia bertanding
no 2
no 3(kot)
no 5
kalah peringkat kumpulan


nota kaki : majulah sukan untuk negara!



Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

50 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

i'm first, joe...
link aku yek!!!

Babyjane[The Juliet] berkata...

yahhh majulah badminton utk negara
hahahah
:D

SuFy berkata...

bestt..congratez..^_^

cikeYda berkata...

hehehehhehehe.. aku pun baru selesai bermain badminton..

yeahhhh majulah sukan utk diri sendri.. hahahaha

Monkey D Luffy berkata...

hebat ko

mesti lee terpikat

ngeh3

joegrimjow berkata...

xtau la terpikat ke x

faNna berkata...

whee, best2 lwn badminton.
lwn dgn lee x? Hahaha!

k.A berkata...

comel la jugak
owh.abg ipar aku xde tgn kanan jugak. tp mmg cukup kagum dgn dia.

ayin jemin a.k.a ain berkata...

owhhh
ini ke sukan yg buat ko tmbh kurus?hekhekhek :P

amirul berkata...

Salam joe,
Berkenan ke dengan budak Lee tuh? keh3x...

momentinlife berkata...

sape pakai jersey no 1 tu?
mcm Zidane la.. =p

||alis|| berkata...

salam kat lee~ cantik rambut. itam eh?

salam jugak kat chris n mark.

aku juga punya sahabat kurang upaya. aduh.. mmg mereka bersemangat!




malu aku!

Tanpa Nama berkata...

wah
neyh yg semangat nk maen badminton gak neyh!

hee~

anis berkata...

majulah suka utk negara!

patungcendana berkata...

aku dulu main basketball...hehehe...lancaster uni...class of 90...lama kan

re: ribut...

x sure pulak...rasa aku ada kategoti 7.
tapi kategori 6 pun dah cukup untuk musnahkan apa yang ada di haluannya...ahaha...

joegrimjow berkata...

klu ku ckp 10?

Ted Baker berkata...

waaa dah lama aku x men badminton :>

farhana berkata...

Haha malaysia boleh!
nnt boleh gantikan tempat Datuk Lee Chong Wei..jadi pemain Badminton terbaik kat dunia..hehe

Tanpa Nama berkata...

ko main apa joe?bad or chess?

~Cinta Cukulet~ berkata...

setiap insan yang punya kekurangan, pasti jugak akan punya keistimewaan..kita semua insan yg tak sempurna..tapi istimewa dgn cara kita sendiri :D

naDDy berkata...

bile xde,bru tau cmne rse..syukuri nikmat yg ade!!!

sharamli berkata...

jgn lupa mesia wahai kam00.hu3

Dhada berkata...

Cacat ta menghalang seseorang utk menjadi yg lbih baik & berjaya .

pink_butterfly berkata...

lee x comei.


aku lg comei.



lalalallaaa~~~

joegrimjow berkata...

seyes die mmg comey

Syima Syaz berkata...

joe
Ayah saya cacat,kudung tgn kiri sejak lahir,tapi semangat dia utk besarkan anak2 tak pernah cacat atau kurang..
see, hidup kitorang takde kurang dan kadang2 lebih sempurna dari org yang ada bapa yang tak cacat mcm ayah saya.IM PROUD TO BE HIS DAUGHTER!!!

Siti Di Alam Fantasi berkata...

Kesimpulannye: ape niat anda men badminton?? jeng3~~~

patungcendana berkata...

10?...

beyond imagination...ahaha

green berkata...

focus pd kelebihan n bkn kekurgn..
salute lahh..

DilOt berkata...

sambil menyelam minum air la joe..

cacat..ye..cacat bukan penghalang seseorang untuk berjaye..

tp bagi kita yang sempurna..ringan kan tangan bantu semampu yang ada..

joegrimjow berkata...

btol jugak
kene focus yg kelebihann

Ivy Metaga berkata...

JOE....

MINTA KIRIM SALAM

KAT KAWAN JOE

YANG COMEL ITU

DULU JEJAKA PAKAI BAJU BIRU HAHAHA

(kecacatan tidak bole menghalang kejayaan sekiranya org itu yakin pada diri sendiri, betul tak joe..)

aianna berkata...

wowowowo...bro,letaklah shoutmix kat blog..sng i nak jerit2..hmm tahu sape ye..huhu~

si LOVER berkata...

nice blog here =)

xuen adyla berkata...

ko sure ke nama dy lee
setahu aq lee biasa nama family
rude bila adress orang pakai nama family

lolx

aq rasa dy suka ko kut

hahaha

lily aklili berkata...

kimslm dgn chris...

hebatnya dia kan..

kagum

SyahmiFikri berkata...

huhu.. terharu aku baca.. begitu tekal diorang walau istimewa.. sob3..
yg pasti lee 2 mmg comel.. uhuks2

azuan berkata...

dah lama tak maen badminton...last skali mase form 5 kot..

tehais berkata...

Kagum dgn depa tu.walau cacat pun tak putus smgt.hurmm..susahnnya nak kuat mcm tu.

Minah saleh kat sana mmg hot.Bawak balikla sorang.hehe

lieya orange M.I. berkata...

...lee mmg cantik laaaa...

danish berkata...

game chess tak ambik pic ke?
mesti best..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi berkata...

chaiyok2...majula sukan tuk kelantan :)

sutera putih berkata...

kim slm kt mamat yg pakai bj putih suar itam,,(pic 6)
cayuk2,,,

lya berkata...

hehehe ,
urm best !
lame x maen

Eazy Izzuddin berkata...

congratz!
xD
yeah
da lame x men badminton...
dlu juare...
=P

D.I.T.T.O berkata...

Joe, bila nak lawan chess?

asifa berkata...

weh.... aku jupo ustazah marin dulu... makin sihat... huhuhu...nnt main chess ngn aku pulop...

Ma'am_Chelsea berkata...

Hye dik...

Comel la Lee tu..

Dier owg ape ek?

milimilo berkata...

cacat bukan penghalang kejayaan..asalkan xpnah putus asa..sgt hebat ;)

secretname berkata...

tahniah pd joe, chris n mark...semua tu tpulang dr ati n diri sndiri..ada kemajuan d situla ada jln..

by d way..badminton adalah sukan kegemaranku..hehe

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW