Share

cinta putihku


khas coretan untukmu

kekasih putihku






Tak dinafikan kau sememangnya putih

Membuatkan nafasku menjadi letih

Kau tetap menawan bagiku wlpun kau sememangnya rupawan


Rangsangan aura yang kau miliki

Menjadikan hariku penuh dengan teka-teki

Kau tetap menawan bagiku wlpun kau sememangnya rupawan


Ku ingin sangat mendampingimu setiap masa

Tapi ku tahu tubuhmu hanyalah untuk tontonan manusia

Kau tetap menawan bagiku wlpun kau memang rupawan


Indah wajahmu tak dapat di ukir dengan pahatan kayu

Takut-takut nanti mataku terkulai layu

Kau tetap menawan bagiku wlpun kau sememangnya rupawan


Disaatku diberi peluang untuk bersamamu

Disaat diberi peluang mendekati dirimu

Bolehkah kau memaafi diriku?

Kau tetap menawan bagiku wlpun kau sememangnya rupawan


Andai kata kata-kata ini melukai hati yang kudus itu

Kan ku susun jari jemari ini untuk meminta maaf terlebih dahulu

Bukan niat untuk mencelakanmu

Apa tah lagi membuatmu sangat2 membenciku

Kau tetap menawan bagiku wlpun kau sememangnya rupawan

~~~~

Bolehkah auratmu dijaga?

Sebagaimana ibumu menjagamu

Tidak susah menjaga aurat

Apetah lagi itu sememangnya kewajipan


~~~~~

Bolehkah dirimu bangkit dari jatuh?

Sebagaimana ayahmu bangkit mencari rezeki untukmu

Tidak susah untuk bangkit

Apetah lagi itu memang untuk masa depanmu


~~~~~


Bolehkah perhiasanmu ditutup?

Sebagaimana teman-teman menutup aibmu

Tidak susah untuk menutup

Apetah lagi perhiasan itu membuat orang lain tidak senang melihatnya


Tidak bisa bagiku untuk

Berpuisi

Berpujangga

Bermadah kata

Mahupun

Bergurindam jiwa

Hanya coretan ini boleh ku lahirkan


Kata-kata mungkin sakit didengar

Apetah lagi untuk ditelan


Cakap-cakap mungin penat untuk dilakonkan

Apetah lagi untuk dilaksanakan


Nasihat itu satu tanda

Tanda seseorang itu menyayangi dirimu


Ugutan itu lahir dalam desakan

Desakan seseorang dalam keaadan terdesak

Tapi ku bukan dalam keaadan terdesak

Justeru bukan ku mengugutmu untuk berubah


Rubah itu seekor binatang

Lain pula dengan perihal berubah

Berubah itu sifatnya baik

Tambah2 lagi kearah kebaikan


apa apa pun doa dari seorang sahabat sentiasa bersamamu

aku tahu satu

Kau tetap menawan bagiku wlpun kau sememangnya rupawan


-kekasih putihku-

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

14 ulasan:

princeshetaki berkata...

sape kekasih putihmu nih?

haha neway thanks singgah blog i..

joegrimjow berkata...

tuuu
yg dalam gambo 2
hehe

faNna berkata...

cis, igtkan sapelah kekasih putih td..haha, pandai wat sajak??? kekekeke!! eh, gmbr nmpk slim je.haha :P

joegrimjow berkata...

slim 2 ade caranyaa
haha

Tanpa Nama berkata...

mi terkejut mula2 baca.. kekasih putih..
erm..tapi thx for the advise..
so touching..

one@az berkata...

pandai ar tulis sajak, suko benor ar bce sajak ni..rupenye x mcm sjak, tapi macam satu nasihat untuk kekasih dalam bentuk sajak...haha..kekasihnye lak bkn clang2 kekasih, kekasih yang suke dirinye d banding2kan dengn keputihan salji yang melepak..hehe..walaupun sajak ni cm x menjadi,tapi memang menghiburkan kalau d bace...siap ulang lagi sekali bace...hahhahaha...fuhhhh memang hbat ar...usman awang pun kalah...ckit jelah..

miSz aiDa berkata...

kekasih putih? ahaha~besarnye! :p

joegrimjow berkata...

.annymous, amek yg bek je ek

.cam bukan sajak je ni, mmg bukan pon, adusss, mmg bukan.haha, time kacey je

.tinggi kan. lagi tgi dari kita

Mohd Shahnom Ismail berkata...

salam

ohh...nasihat yang lembut tp tajam
spe 'org salji' mu ni jo
mesti ada hidden2 nih

hoho

joegrimjow berkata...

roy saja yang tahu
haha

Tanpa Nama berkata...

erm,,best n creative
thats my conclusions

roy berkata...

haha...libatkan aku pulak...(buat2 x tau...)

jojie-elle berkata...

i sukee giler putih :)

hey..juz drop by..! pic kat header tuh cantik..snap sendrik ker?

Suri berkata...

kem salam kekasih putih tu sebelum dia cair ok?

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW