Share

Troll : Jumlah Rugi 35 Billion akibat Bersih

Kuala Lumpur, 11 Julai - Bersih yang sudah menamatkan tirai dengan lebih dari 1400 tangkapan dibuat sebenarnya mendatangkan lebih keburukan daripada kebaikan. Ini terbukti dengan jumlah kerugian yang terpaksa dialami oleh peniaga di sekitar bandar Kuala Lumpur pada hari tersebut berjumlah 35 Billion

Zainab Ngah, peniaga dari Kelantan yang sudah lama meniaga serunding daging di Jalan TAR mendakwa dia kerugian hampir 7 juta pada hari tersebut. Ini adalah disebabkan kedainya terpaksa ditutup pada hari perhimpunan Bersih diadakan

'Mok cik raso sungguh beci la denge pripune ni. Habis ghosok bisnes mok cik. Beso hujung minggu bulehla mate 6-7 juto saghi, tapi tengok hari ni, keno tutup' kata Zainab Ngah dengan nada marah

Sementara itu, Rukiah Seman yang merupakan Presiden Persatuan Tudung-tudung Cantik (PETUTUC) memberitahu pihak pemberita jumlah yang dia dan kawan-kawannya kerugian mencecah 1.2 Billion akibat Bersih. 

' I saja rugi 43 Juta, biasanya pukul 11 dah untung 12-15 juta dah, masuk petang dah boleh bawak balik modal dah. Malam je sebab ramai yang datang beli tudung, boleh dapat 20-30 juta lagi. Sape mahu ganti rugi ni?'

Rata-rata peniaga yang dijumpa meluahkan rasa tidak puas hati kepada penganjur Bersih dan mengharapkan Kerajaan melakukan sesuatu kepada mereka untuk memastikan keadaan seumpama ini tidak berlaku lagi

Selain peniaga, kumpulan hotel di sekitar Kuala Lumpur juga mencatat kerugian besar

'Walaupun memang hotel penuh, tapi kami mendapati tetamu kami mengambil semua cadar yang berwarna kuning di dalam bilik untuk dibawa ke perhimpunan Bersih. Saya sudah failkan saman rugi 25 Billion kepada Ambiga, tak pe, merekakan dapat tajaan yahudi, kaya!' Zaman Khalili, pengarah pemasaran sebuah hotel terkenal

Paling terjejas teruk adalah industri pelancongan negara. Dianggarkan hampir 15 Billion terpaksa ditanggung akibat Bersih kali ini

Kedatangan Perdana Menteri Malaysia semalam sedikit sebanyak sudah meredakan kemarahan peniaga disini. Kata-kata semangat yang diberikan Najib Razak untuk peniaga ini meneruskan perniagaan mereka memulihkan balik motivasi peniaga untuk berniaga pada hari-hari mendatang

'Dapat bergambar dengan PM, rugi 13 juta pun dah tak kisah' kata Dol Sid, peniaga ice cream sambil menunjukkan gambar dari handphone kepada pemberita



Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

25 comments:

faiz said...

haha..#troll

belog|amiyo said...

sindiran. haha. kalau nak tipu pon agak2 la kan?

joegrimjow said...

@faiz

berjaya?

Alexandriana Alia said...

nampak bebenor menipunyeww

Dawa said...

nak jual tudung gak la klu cmni. hahah

joegrimjow said...

@belog|amiyo

agak2 berpada2

joegrimjow said...

@Alexandriana Alia

xnampak betol la ni?

joegrimjow said...

@Dawa

jom jual tudung

APi said...

"Pok cik bukan apa, rugi 16 juta sebab masjid kena tutup. Tok kijo pok cik. Pok cik jadi tok siok situ," kata seorang lebai kepada pemberita kelmarin.

moonie said...

hahaa.. maen jote2

min said...

hok mano2 gaduh duk kato rugi. .kawe suggest ke demo pakat nlako g kutip klonsong bong asap hok puok gu lawe duk lempa ko puok kito. .pakat g jual ko besi india besi buruk. .kawe sero buleh utung 4.8 bilion. .buleh doh tampung rugi puok demo. .ko guano. .

moonie said...

xdok kijo nk g kutip bom

ahsfantasy24 said...

hiperbola ;P

hikari said...

haih..kaya rpenye rakyat malaysia ya..sehari boleh untung berjuta-juta..dahsyat

Anonymous said...

Bila Barua bersuara itu dia....hahahha..nak menipu tu agak2 la la hehehehe.... dgn duit tu bole bayar nyawa sorg yg terbunuh ker?? Lawak la UMNO ni, Sape dia Punya ketua? Najib ke? kalo Najib..Hurmmm 10 kali mati 10 kali hidup aku tak percaya ckp org FASIK!...hahahha...

joegrimjow said...

@APi

xsempat nak letak

joegrimjow said...

@moonie

jote2 di pagi hari

joegrimjow said...

@min

yolo yolo

joegrimjow said...

@moonie

silap hb dapat duit

joegrimjow said...

@ahsfantasy24

terbola2

joegrimjow said...

@hikari

baru jual tudung

joegrimjow said...

@Anonymous

bunyi marah tu

Anonymous said...

PETUTUC... ahahahah

Lea Isnawi said...

nyaris nak percaya kish makcik jual serunding tu
tp lepas bace kisah makcik jual tudung


nampak benor nipunyeerrr

firuzLazuardi said...

x rasa buang masa ke benda2 ni?

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW