Share

4 Sebab kenapa orang tak suka Dr Rozmy (Filem 2 Alam)

2 Alam yang sudah mula ditayangkan semalam katanya sudah cecah 2 juta. wahaa. 2 juta? Melalui kawan yang dah tengok, cerita tu 'ok' tapi terlalu pendek. Ada pengajaran tapi tak lupa ada adegan stim. Kekeke, entah apa yang boleh buat dia stim pun tak tahu, tapi itulah realiti kehidupan sekarang, susu dengan minyak selalu sangat dicampur aduk.


Aku memang tiada masalah dengan Dr Rozmey ni, jadi entry ni bukan nak kutuk dia teruk-teruk punya atau puji dia kasi melambung sampai ke gunung, tapi hanya pendapat dari orang kebanyakan yang mempunyai blog. Kali ini aku akan buat senarai, 4 sebab kenapa kebanyakan orang tak suka Dr Rozmy ni


1) Cerita wartawan



Mungkin ramai yang tak tahu, wartawan memang tak berapa sukakan dia. Kenapa? salah satu sebabnya kurang 'hubungan' dia dengan wartawan. Aku pun pelik, kenapa dr romzy ni tak gunakan wartawan untuk jaja cerita elok cerita 2 alam ni, bukan susah, bayo je lah. nampak bayo tu rasuah, bawak wartawan ni makan kat hotel 5 bintang, lepas tu bawak pergi tengok cerita 2 alam, konpem semua cerita besttt je dieorang tulis. *wink2*




2) Gaya Rambut



Sebab gaya rambut macam..... haha, entah, aku pon tak tahu. Tapi rambut dia ni, sekali pandang memang annoying kot. kekeke. korang camne? ada sampai tak suka sebab rambut tak? akulah orangnya. haha. tapi nak buat macam mana, sebab dia nak ada 'personaliti' yang lain dari yang lain, mungkin gaya tu agak menyampah, biarlah dia. 





3) Filem 2 alam dan target RM 40 Juta



Target kebabow rm 40 juta ni memang buat orang tak sukakan dia. katanya ini hanya imaginasi kosong dari orang kaya. hehe, awat nak benci dia sebab target dia yang melampau ni aku pun tak tahu. sikap phd orang kita? perasaan hasad dengki? hermm, entahlah. Tapi aku rasa tak mustahil untuk dia capai, dan kalau tak capai pun, dia seorang yang berani buat perubahan. biarlah orang kata gila ke apa, yang penting dia bahagia dengan dunia dia sendiri. alah, masa nak buat kapal terbang yang pertama dulu pun, adik beradik wright tu pun dituduh gila kan? biasalah tu nak buat satu diluar imaginasi orang, macam tu lah respon masyarakat





4) Bini lawa



Lol, aku termasuk golongan ni jugak.Jeles ooohhhh bini dia lawa sungguh! hantaran kawin CLS 350, wahaaa! orang kelantan rasanya. mek mek klate ni comel2 blako ek? hehe



pss : Ramai yang butthurt dengan dia sebab dia banyak sangat mencapap, lol, dah duit dia, nak butthurt ape nye jang? get a life dude. Terima kash jugak kat dia sebab ramai custemer aku dari yang try JDM5 yang tak jadi, kekeke

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

108 ulasan:

Admiral Hafiz berkata...

Haha..
xpernah lak dengar org x suka dia sebab bini dye lawa..

tpai mmg lawa pun
terbaek r Dr. Rozmey..
lepas ni, berlumba2lah anak2 Melayu nak tiru fesyen rambut Dr. Rozmey
haha


Admiral Hafiz Official Website: Admiral'z Legacy

Unknown berkata...

sirius aku suka rambut dia , dan apa2 berkaitan dengan dia , he is my idol!

joegrimjow berkata...

@Admiral Hafiz

haha, no 4 tu untuk aku. kekeke

joegrimjow berkata...

@KodetGuide.Blogspot.com

wuiiyoooo

Zulfahmi Abidin berkata...

aku igt dye taksub sgt lah yg dia tuh berkebolehan.tak cukup dgn tuh.pamela pon jadi.eh.aku mengumpat pulak.AstarfirullahHalazim...sory2..

Terkini: 1. Akhirnya Berakhir Sudah 2. Entry Ke-47 Nie Entry Paling Panjang Aku Pernah Tulis 3. Bila Aku Jumpe Perempuan Yang Aku Benci

Mimie.Candy Cane berkata...

admire la rambut dia tu..rare..hehehe

nerves berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
noorafzan.blogspot.com berkata...

bukan takat rambut, gaya diapun annoying..
tu yang nak panggil pamela anderson berlakon next filem dia pula..
haha~

nerves berkata...

dr romzy..
dr rozmey laa bai..hikhik..(aku pun da silap taip gak td-_-'')

tp yg spoil..kalau die nak mencapap blagak gile2 tak kesah la..
janji muvie tu betul2 bermutu kan..
duit banyak..
amikla pengarah yang superb2..
produksi yg hebat2..
kan!
=)

Aslina berkata...

dier dengan donald trump tak banyak beza...

bini lawa + rambut annoying + kaya gila.

pffttt... mujur donald trump da divorce jek.

tapi 2 alam ada aaron aziz. T.T

Bro Framestone berkata...

no 4 tue pun mampu wat bro jeles

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

Puteri Iqa Izyan berkata...

rambut die style habes :P

azieazah berkata...

Kak Azie terpanggil untuk turut memberikan komen sbb I pun ada buat entri tentang DDR dan filem 2 ALAM (semalam).

1. Hubungan dgn wartawan.
Dia guna pendekatan sendiri. As U said, dia banyak duit, so dia beli satu muka penuh Harian Metro, tulis sendiri tentang filemnya, promosi sakan sehingga ke tahap Syok Sendiri.
Tidak pasti sejauh mana berjaya, tapi pasti ada juga kesannya, kan?

2. Gaya rambut.
Kelakar memang kelakar. Tapi itulah yang membezakan dia dari orang lain, kan? Bow dia menyampah tak?

3. Yeahh target 40 juta tu memang does'nt make sense, tapi tidak mustahil. Ada banyak cara kalu dia ndak juga capai.
Tapi tarikh tayang serentak dgn HARRY PORTER, sakit laaa..
I pernah tulis, kalu dia sendiri beli tiket RM40 juta tu dan sedekah pada rakyat Msia...? hehehehe

4. Bini lawa.
MAAF, nak tanya. Bini ni yang barukah? Sebab setahu I, isteri DDR ni sudah meinggal. Mungkinkah ini isteri baru?

Syima Syaz berkata...

dulu bkn name dia dr romzey ke?

jap...actually based pada pemerhatiaan...ada org rasa annoying kat dia sbb jusmate dia tak dpt kuruskan badan org tu...haha..

ok..just curious,nape masa launch filem 2 alam tu pelakon tak turun padang buat sessi bertemu peminat?napa dia je yg turun sain otograf?tak paham

joegrimjow berkata...

@Zulfahmi Abidin

pamela?

joegrimjow berkata...

@noorafzan

lol
biar betik?
haha, stylo habis la

joegrimjow berkata...

@iamnerves

tajuk dah betul ok la tu. nampak sangat ku tak kenal dia ni. kekeke

joegrimjow berkata...

@Puteri Iqa Izyan

style but?

joegrimjow berkata...

@azieazah

3
dah kaya boleh je buat

4
yup, bini baru, google kata ya =)

Tanpa Nama berkata...

huhuh..
setuju!
cume no 4 tak..
bini diew besa2 jewk
hehehe

Jard The Great berkata...

i lurve himmmmmmmmmmmm!!

*tibe2

DanieL AdiE berkata...

hhahaha,...

nak tgk cite die!

Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/11/next-project.html

Unknown berkata...

dah konpius ni. nama dia romzey ke rozmey? tapi apa apa pon rambut dia sangat style lah. err jap nak tanya. herbalife tu kalau sebulan bape ratus?



kita ada gak wat entri pasal dia. hee


filem pecah panggung dua alam dr rozmey sasar rm40 juta. woot!

iman berkata...

pergh kne kawin Dr Rozmey cni, CSL 320 tu...kekekeke - gle duitan

walau rambut mu mcm sampah, bow mu cam badut..duit mu tetap pojaan hatiku...

lol

anyway, anytime seeing him rasa cam kelakar, but klu tgok pic muda2 dia masa rambut normal, mke dia okla..saje je kowt nak wat imej badut sket2

Nur berkata...

bab rambut mg x leh bla..hahha..x maju2 rambut dia

eyqaaman berkata...

rambut die yg wat i rasa cam, eeeuuwwww! duit byk2 g laa jumpa stylist ke apa. huhuuu!

rozmey ke romzy nih? salah laaaa!

KWC berkata...

guna jusmate tade kesan?
hehe.

tapi mmg lawa ah bini dia.

Tuan Din berkata...

Aku pilih no 3 & 4!!
3. Aku dulu macam mana tah boleh terbaca kisah cerita dalam suratkhabar Kosmo... Pergh jawapan dia aku baca mmg Poyo tahap gaban!! Macam 'tak betul' pun ada.


4. Weh! mmg lawalah bini dia... (jeles aku!le! hampeh tul dia nie..)pas baca blog Joe baru aku tambah satu lagi sebab aku tak suka dia... (jeles nya kes...)

joegrimjow berkata...

@Tuan Din
baru 20 kot
haha
jeles?

joegrimjow berkata...

@Minho

ada, semakin naik
hehe, custemer kata r =)

joegrimjow berkata...

@juliet.

rozmey
ni teknik seo

kekeke
padahal salah eja

joegrimjow berkata...

@juliet.

rozmey
ni teknik seo

kekeke
padahal salah eja

...HaidaHomari... berkata...

saya!!! (siap angkat tgn tgi2 lagi ni macam kat skola) saya la yg x suke dia sbb gaya rambut dia...ish...rimas tol tengok...rase cam nak tolong keratkan je..haha..XD

aliaaroslan berkata...

saya pon kurang gemar gaya rambut yang tutup dahi tu. kenapa nak tutup kalimah Allah yang ada tulis kat dahi kan.

joegrimjow berkata...

@Nur

semua komen pasal rembut je ni. huhu

joegrimjow berkata...

@iman

nak dapat tarikan?
hehe

amirul berkata...

Joe! Ko macam dpt baca naluri aku je? keke... Memang aku tertunggu2 ko tulis sesuatu tentang dia... akhirnya... aku pun nyampahlah ngan style rambut dia tu... cam dah takda style lain... hmmm...

Noor Fatin berkata...

harap2 ramai yang buat rambut style mcm dia..hahahhaa

Afizz berkata...

Dr Rozmey punya rambut memang layak terima anugerah rambut of the year 2010 :P

nanie berkata...

@joegrimjow

no.4
itu bini baru die merangkap bini kedua.. bini pertama dah meninggal eksiden.. bini yg baru nih dulunye pelakon.. pas kawen benti berlakon amik alih tugas arwah.. die nih pun sedara mara ngan arwah gak..

Unknown berkata...

tak kisah orang nak kutk apa pun, biarlah dia dengan dunianya. asalkan bahagia..

Ayie berkata...

Bila kita senang, ramai orang akan datang menghimpit2 kita. Tetapi bila kita susah dan perlukan pertolongan, tiada siapa yang dapat kita harapkan kecuali keluarga kita.

Dalam dunia ini, kita sukar memahami diri seseorang manusia itu. Ada yang suka kita disebabkan harta kita. Bila kita kaya, ada yang akan suka dan ada yang akan benci kita dengan pelbagai sebab.

Itulah lumrah hidup.

Entri terkini : Arak didalam kek

Liquid berkata...

bini dia mmg cun ouh... incek liquid slalu nampak mase study kt jitra dulu... dengar cerita muda lagi kahwin pas bini first tu ekciden an. dekat2 umo incek liquid ni uhu.

Puteri Iqa Izyan berkata...

yeah.style but....

tak buleh belah. haha :P

Wanie berkata...

cantik r bini die..
sy lak x ske die bab die jual JDM5..:D

attyfir berkata...

Kty tak suka dia,sebab dia tk bapa encem,lepas tu sbb dia taknak taja kty jadik kurus:D

Tanpa Nama berkata...

bini lawa?
takde la lawa pun. kategori biasa je.

rambut?
tatau nak kata pa
tapi nak muntah pun ada,hekhek

(shila, KL)

MR. SYAH berkata...

bab rambut dgn target 40 juta tu mmg setuju r.. heheh..

tp tang bini lawa bru tahu harini..

Rafhan berkata...

Aku bukannya x puas ati aper dgn die ni, tapi setiap kali beli paper KOSMO! iklan die jer yg banyak kat dalam tu.. hehe... (aku bukan kaki, wayang pun, tgk movie pun download dari internet jer)

Unknown berkata...

hoohokk jeles jgk bini die cantik
hahhaha

Nazznazura berkata...

hahahaha. x mampu nak komen pape. sakit perut gelak2 bace komen2 u all. adesss. kesian 'abang' rozmey kite.kui3 ( marah lak bini dia kang. =p )

wannurfazrini berkata...

aku benci benor tgk dia posing two thumbs up dia tu!

Mama Zharfan berkata...

hehe suka plak me baca entry ni joe
siyes joe memang kreatif!!!

tp me admire sbb dia kaya
me dh try JDM, ada ler turn 2-3 kg, then tak turn2 dh, sbb me kurang disiplin kot
kalau herbalife pun nak kena disiplin gak kan hehehehhe
me tgh nak diet2 ni

misa berkata...

erk. style rmbut tu mmg annoying.

shatirah no'man berkata...

hahaha..terbaik ok !

Tanpa Nama berkata...

hahaha..sies tak bole bla..sabo je la ngn si joe ni..huhuhu

zool berkata...

dia ada bini lawa tu baru 1st time tau..
pasal rambut takde masalah kot..
mungkin ramai yang tak berapa gemar dengan ayat2 yang sedikit sombong dan riak pasal filem ni..
tapi pedehal kan.. kalau dia rasa itu cara terbaik teruskan.. eh aku nak tengok gak 2 ALam ni.

joegrimjow berkata...

@zool

jom tengok sama2
kite soh dr rozmey blanje. hehe

joegrimjow berkata...

@Mama Zharfan

wahaaa
herbalife sampai uk pon ada
hehe

joegrimjow berkata...

@Ery Farieha

ehh, pompuan jeles??

joegrimjow berkata...

@mR.sYaH

ramai yg baru tahu ni ek
kire ku advandce la tahu awal
huhu

joegrimjow berkata...

@Liquid

org klantan
betol ke x ek?
xjumpa pulak google tadi
huhu

joegrimjow berkata...

@amirul

waahhaa, sixth sense. hehe

Unknown berkata...

eh3x,,
sje je nak drop komen..hehe

nk tngok lah cite nie..

Jom Masak Channel berkata...

janji kaya....semua pon boleh buat...hahaha...

tapi rambut dia siyes wat aku nightmare ar..hahaha

farahfatihah berkata...

hahaha rambut dia mmg xbleh blah!!

Marhaen Kacak berkata...

aku pengerusi fanclub tak rasmi dr rozmey...sapa nak join tinggal jejak kat shoutbox aku...hahaha...

10 Aplikasi Freeware Pilihan Terbaik

Unknown berkata...

the rambut part memang betol.. i hate that rambut..

but u forgot to mention one part.. the dressing with bowtie..

macam pelayan hotel sajork!!

hahahahaha...

hujanlebat berkata...

geng2 ubat kurus dy jek yg pegi tgk muvie tuh.

sfatimahzj berkata...

rasa mahu potong je rambut dia..huhu..
yang point lain2 tu tak kesah sangat..huhu

Ayu Zan berkata...

same la dgn joe.
saya xminat coz rambut.
personaliti kan penting.
lgi2 dia kan glamor..

Mari Berbicara Hati Ke Hati :
Kepala Batu Hati Jeli

The Sharkox berkata...

Hoe..member aku dok dekat Jitra..Rumah dia dekat dengan rumah DDR kita ni..

Actually dia ni nice man..orang jitra suma ok dengan dia, dia pun ok dengan orang..

Tapi tu lah masalahnya. Bila terlalu gebang kencang macam taufan kat pulau pinang haritu, aku pun naik menyampah..aku takde hal dengan rambut dia..tapi aku ada hal dengan 40 juta dan sembang kencang dia..haha

lourvetravel berkata...

I plg tak suke bile dia suke bahasa kan diri dia sendiri "doctor"
poyo!
yes dgn gaya rambut tu look so annoying, haha!
psal wife dia tu tak dengki sbb bkn nye cun sgt pon hahaha, tp kira ok la tu padan ngn dia :p

hans berkata...

berkenaan 4 sebab tu

1: cerita wartawan

dia takut dengar orang kritik filem dia..nih melalui apa yg aku baca ja

2. gaya rambut

aku pun xsuka..tapi xkisah..paling tidak orang kenal dan ingat dia sebab imej rambut dia nih

3. target 40juta

sebenarnya aku suka promosi dia nih walaupun tak realisitik..sebab dia akan buat orang yg tak suka pun terpengaruh nak tgok..cuma sayangnya filem nih dengarnya indah khabar dari rupa..kalau filem nih best promosi yg dia buat nih memang bagus

4. bini lawa

bini dia memang lawa tapi memang patut lawa lah..dah dia pun kaya..sapa xnak..haha

P/S : Pandangan Peribadi Aku Berkenaan Filem 2 Alam Yang Aku Belum Tonton

Farihah Ahmad berkata...

ohhhh rambutnya buat aku geli bulu mata!!!!!

AJ berkata...

aku tak suka sebab gayanya terlalu berlagak..guna perkataan seperti Alhamdulillah etc,tapi action tak sebegitu..sombong...

yanamib berkata...

mungkin dia terlalu konfiden smpi ke thp berlagak kut buat org xsuka..tp btol la joe ckp..pk positif je..x mustahil dia boleh capai impian dia..wish him the best of luck! =)

x pi tgk ke cite ni?kikiki~ =P

Pojiepooh Abdullah berkata...

Nanges tgok bini dia cun giler compare dngn dia cam muka penan..
OMAIGODDD!!
I really hate his rambut n style..
Kata dah kaya pi la cari image consultant, berapa la sgt.. Geli dowhh!
Tapi maybe style dia nk kan kelainan kot, tapi mmg xleh blah!
Argghhh!

Love,
PojiePooh Abdullah

Cik Jannah berkata...

rambut dia boleh tak disamakan dengan tempurung kelapa?
ekeke

larikkkkk

aDfeez berkata...

setuju ngan no2 n no 4...... rambut camtu pun bini sket punya lawa,.... gile jeles! :P

aDfeez berkata...

@||| PöJìé PööH |||

pojie ~> hahaha.. stju.. emosi plak :P

aDfeez berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
echah_syed berkata...

joe...nnt bila ko dah jadi jutawan ramai jugak yg jeles tuh...biasa lah org melayu.

ngape takde yg jeles dgn david teoh hahh?

bini dia org klate ko? eh ada ore klate tak pakai tudung ko.

ddfirdaus berkata...

go HL..me never try JM5

shazlea shayla @ maria berkata...

yang tang rambut tuh mmg betul2 annoyyyyyyyyyyyyyyyyiiinnnggg...!

Adziim berkata...

Aku rasa...aku bleh ckp tu rezeki dia. the end.
haha~

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

sekurang-kurangnya dia berani..

walaupun orang kata dia macam bongkak sebab target terlalu tinggi..

bab rambut.. hahaha..

no komen..

LATEST ENTRY

NAK TEGUR ORANG PUN KENA ADA ADAB?

APAKAH TUJUAN ANDA MENULIS BLOG?

TOP 10 UNDI ANDA MASIH DIPERLUKAN?

MuJE berkata...

serius rambut tu aku paling menyampah walopon rambut aku pon agak messy...haha

[Pix] PROTON EMAS - Malaysia 1st Concept Car

Nurulbadiah Lai berkata...

so gay!hahaha

aNdi.Hanin::حنين berkata...

tambah lagi joe,
sebab dia penah posing dlm paper 1 page dengan aweks seksi woo. yaRabbi...geli!

XD

tang rambut tu .. dah tau kaye, patutnye hire la image consultant ke ape ke kan. hehehe :P

Unknown berkata...

dr nih over confident sungguh

Dr K berkata...

Rambut dia tu, rambut cari makan !..hehehe..

Salah satu cara bagaimana nak buat org kenal dia masa mula2 kemunculan dia, ialah fesyen rambut dia.

Call it annoying, hodoh, ekpressi diri, apa saja..tapi ternyata style rambut tu menjadi icon dia :0

IxoR@ berkata...

Fesyen rambut cam dia?

Ohh please... rela rambut botak!

ekekekeee....

;D

Unknown berkata...

haha. dr rozmey mmg klaka. rambut tak nak kalah. ;p

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
syahrilhafiz berkata...

biasa la tu bro..
aku tak kisah sangat bab2 rambut dia tuh,
lain orang lain caranya..janji orang melayu kita boleh pi jauh lagi
kalau kutuk membina aku setuju..
ala tetiba dr rozmey nak buat filem
biasa tu...produk dia dah boleh pergi
ada kreativiti guna..simpan tak kat kepala lutut tak pegi mana jugak..
rezeki lain2, kita tengok pekembangan seterusnya...

zahidah dihaz berkata...

la...dah main ke cerita 2 alam ni?? memang ketinggalanlah....tengah sibuk study lagi ni....
harry potter pun dah keluar eh? mesti tengok!! =)

Jejaka Terhangat berkata...

bini cantik? pembetulan di situ..

hhttp://jejakaterhangat.blogspot.com/2010/11/apa-akan-jadi-kalau-kita-puji-perempuan.html - Apa Akan Jadi kalau Kita Puji Perempuan Tak Bertudung..??

Amry berkata...

MULA2 MUAK JUGA DENGAN dR rOZMEY NI..TAPI BILA BACA ARTIKEL NI, SATU BENDA AKU SUKA. BAB 2 ALAM AND 40 JUTA DIA TU....THINK POSITIF DUD....KEJAYAAN SELALU BERMULA DENGAN ANGAN2, THEN IMPIAN PAS TU USAHA....TAK MUSTAHIL MAAA....

P/S: BARU AKU TAHU BINI DIA LAWA. MEMANG LAWA LAH.JELESNYEEE...MUAHAHAHA

liyanaziz berkata...

rambut dia macam rambut messy! hahahahahah.. tapi tu dah jadi macam trademark dia..

Tuan Din berkata...

@ joe

mmglah aku jelesss....
bukan ssebab bini dia cantik sangat!!!
tapi sebab dia jauh TAK HENSEM dari aku!!!

Ieqa Swetluv berkata...

tips nak bini cantek, poket pon kena cantik gak.. rupe style rambut sumer tu tolak ketepi haha.. tunggu dah lihat capai x sasarannya huhu

Faizul berkata...

bisnes rival ;p

n

solat kena pakai songkok ni.

MrJayy berkata...

aku xsuke dia kerana dia exploit perempuan di iklan surat khabar serta mempergunakan Islam. that all

hazman aka species1980 berkata...

Kalau baca komen2 syok sendiri dr rozmey kat fanpage dia lagi la tak boleh blah...... haisshh.....

misz beauty berkata...

1 sbb je xsuke kat dier... RAMBUT dier... huahahahahaa ;-p

Tanpa Nama berkata...

Thanks For blog with beneficial informations.

Affan Ruslan berkata...

aku baru tau pasal bini die tu.

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW