Share

Budak 19 tahun, RM 10 000 dan Zero2Hero

Umur aku sekarang 24. Kalau jumpa dengan orang yang berumur 19 tahun, memang taraf adik bagi aku. Ketika aku tengah berlawan dengan SPM, dia baru UPSR. Itu jarak usia. Pagi hening ni aku nak cerita pasal seorang 'budak' umur 19 tahun, yang memang sungguh memberi inspirasi kepada aku yang dah tua ni. Nama dia Omar Isa

STS Pullman

1st time aku notice budak ni masa STS Pullman tempoh hari. Bikin gempak satu dewan bila dia share testimoni income, last month RM 10 k lebih! Ok, mungkin biasalah RM 10 k tu, tapi jadi luar biasa bila umur dia baru 19 tahun. weiii, aku panas. korang tak panas?

Dengan t shirt warna putih 'have you had your shake today' kat bahagian belakang ada saletep lagi, memang susah aku nak percaya yang income dia dah cecah banyak tu. Actually aku tak sentap lagi pasal income, tapi aku sentap bila dia dah 1st cut GET bulan ni. haaaa, itu memang bikin sentap beb. 

Lagi sentap bila dia share

'Baru 8 bulan jadi supervisor, sekarang organisasi ada 16 supervisor, 2 World Team dan 1 Active World team. Zero2Hero bawak 40 orang'

ahhhh ahhh ahhh

Zero2Hero bawak 40 orang??????

Ni yang aku suka datang event besar ni. Kita tak tahu siapa yang boleh membuka hati kita. Yang lepas, budak umur 19 tahun yang memberi inspirasi kepada aku untuk terus kerja keras. Mungkin apa yang dia buat ni cepat, tapi cepat yang dia dapat sebab usaha yang dia buat 8 bulan lepas. Berbaloi? SANGAT! 

Cuba bayangkan budak2 sebaya dengan dia buat apa sekarang. Tak payah bayangkan lah, imbas balik kita yang dah 20 lebih ni masa umur 19 tahun apa yang kita buat? Aku agak mesti duk mintak duit dengan mak bapak lagi kan? Hujung minggu mesti duk berfoya main bowling + tengok wayang. Berlainan dengan dia ni, umur 19 dah jana 5 angka pendapatan dah. 

By the way, dia masih student, buat Herbalife as a part time job sahaja

Curi statement Herbalife kat blog dia. see, RM 10 K lebih!





BELAJAR DAN BELAJAR DAN BELAJAR

Bagi korang yang masih lagi mencari-cari arah tuju hidup, plan nak buat apa, tak tahu kemana agaknya kita berada 5 tahun akan datang, aku nak ajak korang untuk bersama ahli keluarga Herbalife lain BELAJAR untuk BERMIMPI agar korang boleh BUAT KEPUTUSAN yang terbaik dalam hidup korang. Kat mana? 


Kat ZERO2HERO!



Bagi korang yang dah ada coach, korang boleh refer dengan coach korang untuk tiket ni. HANYA untuk yang baru, aku bagitau event ni memang korang tak boleh miss untuk belajar. 2 hari 1 malam. nak tiket, contact aku terus 0169640972. Harga semua tu nanti aku bagi detail.

Yang bestnya Zero2Hero kali ni



Speakernya semua president team!! wah wah! Kita ada top royalti earner 2011 - capt saiful n puan rahimah, kita ada top royalti earner 2010 - mr gavin wong, kita ada 2 diamond pres team - mr lee kim oo, kita ada the one and only president team medical doctors - dr khadijah n other 2 yang pres team yang paling cepat naik organisasinya tahun ni - puan kamilah n hj allen. 

korang nak tunggu sape lagi yang nak ajar korang baru korang nak pergi? haha. Kali ni barisan speaker yang paling best semenjak zero2hero diadakan!

dan untuk memantapkan lagi bestnya - SPEACIAL GUEST SPEAKER


GENERAL MANAGER KITA!!!

GM Herbalife ni dari India, dialah antara orang yang menjadikan India 100% growth for 3 consecutive years! Seorang pemimpin yang hebat dan korang nak tahu hala tuju COMPANY kita tiada orang yang tepat selain dari General Manager kita sendiri. wah, aku cukup excited nak pergi ni!

Perjalanan program korang boleh tengok sini



Okeh, itu sahaja info dari aku. JUMPA DI ZERO 2 HERO!!! nak tiket call 0169640972 (yang baru saja tau, yang dah ada coach jangan gatal call. haha)


Beberapa link yang korang kena baca

pss : hari ni dan esok bukak booth di Hopital Kota Bharu, nak dapatkan wellness evaluation bleh la datang ke sana ya

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

1 ulasan:

blog-tips-kurus berkata...

terkedu... p blog dia jap.. ;)

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW