Share

Salahkah mencintai orang yang dah berkahwin?

'Ultimate End'

Aku percaya yang setiap permulaan, pasti ada pengakhirannya. Macam kita hidup, akhirnya kita akan mati. Masa di sekolah rendah, akhirnya selepas UPSR. masa belajar di U, akhirnya selepas graduation day. Bagi yang bercinta, akhirnya sudah pasti di alam perkahwinan. Ini aku panggil 'ultimate end!'

Bunyi macam serius tapi korang percayalah, entry ni tak serius mana pun!




Cuma amaran yang aku nak bagi, memandangkan statistik perceraian di Malaysia boleh tahan tinggi - benda pertama yang aku nampak kenapa terjadi adalah kerana kehadiran orang ketiga. Kadang-kadang orang ketiga ni cukup handal bermain kata, memasang jerat untuk gelodak nafsunya diteruskan. Orang ketiga ni tak boleh nak bagi nasihat dah, cuma korang yang baru berkahwin, jagalah hubungan korang tu sehingga ke akhir hayat. 

Ceh, aku cakap macam dah banyak pengalaman je!


*******

Jonny dan John berada di kenduri perkahwinan kawan baik mereka. Joegrimjow namanya. Hari ini joegrimjow akan melangsungkan perkahwinan dengan wanita yang ditemui semasa di UK dulu, Joana. Ketika sibuk joegrimjow dan joana meraikan majlis mereka, berlakulah perbualan antara jonny dan john yang baru sudah selesai makan nasi

jonny : aku nak bgtau ko rahsia la john...
john : rahsia apa? ko pon tak sabar nak kawin dah ke? hahaha

jonny : ishh, mana ada... ko tau tak aku sedih ni?
john : sedih? ko sepatutnya gembira kawan baik kita kawin hari ni!


jonny : sebab dia kawin la aku sedih...
john : kenapa?


jonny : ko tau ke aku dah lama simpan perasaan kat dia?
john : joana?? shit, aku dah agak dah. dulu joana rapat gak dengan ko. tapi ko takleh buat macam ni, dieorang berdua dah berkahwin dah. ko ada perasaan dengan dia pun jangan ko bawa perasaan nafsu bodoh ko tu. banyak lagi pompuan kat dunia ni ko boleh pilih. jenny tu pun single lagi. dia pon ada gak bgtau yg dia minat kat ko. siapa lagi, jesica, haa, dia pun nak convert masuk islam bulan depan, ko trylah dia. serius beb, ko kena buang perasaan ko tu jauh-jauh. kesian kat kawan kita tu....


panjang lebar john memberi syarahan percuma



jonny : tu la... ko silap....
john : apa yang aku silap?


jonny : aku bukan ada perasaan kat joana, tapi kat joegrimjow......
john : WHAT THE FISH!


pss : selamat berhujung minggu

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

18 comments:

Wadi AR said...

unsur gay ada disitu

Azwan Azmi said...

haha..memang songsang sangat macam tu..bila nk buat preview kereta baru??

Nabiel said...

hahaha..gay nie!demm..=P

mimi azila said...

haaha ;D

Tuan Cimot said...

hahahha..saingan aliff alfian ni..hoho

abdul azim b mohamad isa said...

an epic ending

++iezza_fizah++ said...

ish3...unexpected answer...heeee~ lama x dtg sini...harini berjaya jugak smpi sini.. :)

Ezniey said...

haha..kelakar..x sangka suka laki rupanya....nyesal baca..hahaa

Cik Peanut said...

so gay. hehehhe

joegrimjow said...

@Wadi AR

mmg ada disitu
:)

joegrimjow said...

@Azwan Azmi

xsempat lagi bro
hhu

joegrimjow said...

@Nabiel

naluri die!

joegrimjow said...

@mimi azila

=)

joegrimjow said...

@Tuan Cimot

aliff alfian mgkin berminat

joegrimjow said...

@abdul azim b mohamad isa

nak cari ayat utk epic ending

joegrimjow said...

@ iezza_fizah

esok singgah lagi ok

joegrimjow said...

@Ezniey

senyum tak senyum tak?

joegrimjow said...

@Cik Peanut

sooo gay

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW