Share

Afiq si Anak Kelantan



Update ringan-ringan sebelum update berat di entry kemudian


Afiq Ismail ni merupakan anak sdare aku yang ke.... 5 ke 6...? ahh, serius tak ingat dah. haha, bila dah capai 10 ni, nak ikut turutan nama tu cukup susah. Bakal tambah lagi seorang bulan 9 ni, lagi lagi la tak ingat! Hari tu tak ingat ada yang nama anak sdare aku namanya Alif. huh, bahaya betul! cuti ni manfaatkan main dengan anak sdare dengan semahu mahunya


Afiq ni ada adik dan adik dialah namanya Alif tu. Hari tu semasa ke balik summer tempoh hari, tak pandai cakap pun lagi. sekarang ni, fuuuh, memang 'lacat' betul. Sebab dia dengan adik dia je tinggal di Kelantan, dan lain lain spupunya (anak sdara aku yang lain) berada di kuala lumpur, ada jugak aku tanya dengan dia,


aku : pik keno kecek luar sebab spupu pik semua ore kl


dia sengeh macam kerang busuk


Apa apa pun, aku rasa anak yang berada di kampung ni lebih untung berbanding di bandar. Entah, tak dapat bagi sebab yang kukuh. Hanya rasa begitu. Kata kakak aku yang merupakan emak si afiq ni, masuk 5 tahun nak daftar pergi masuk kelab renang, main golf, belajar bawak moto kecik supaya nanti tak ketinggalan dengan spupu2nya yang lain


Errr...


Cerita pasal generasi kedua ni, membuatkan diri ni dah tua dah. Baru rasa semalam aku main masak-masak, pondok pondok... cepat kan masa berlalu?


pss : lacat dalam bahasa buku apa ek?

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

12 comments:

Nur Su'aidah said...

bro. hang kena hafal semua nama. baru 10 tu. chaiyok2!! hahaha~ lainlah ayahku, cucu 30 habis lintang pukang nama dia sebut.

joegrimjow said...

klu dah 30... ish memang ssah

syarifah radiah ibrahim said...

weh ni baru brapa orang dah lupa.
ish~

lecka said...

lacat 2...petah laa joe...ish3... =)

Aku Chun said...

main masak2 n pondok2? ajar arr anak sedara pulak.hehehe.

Sang Karipap said...

Budak2 ni kena merasa suasana kampung jugak macam mana pun. Biar dia tahu merendah diri, supaya bila dah besar nanti tak lupa jati diri. Bawak anak2 bandar pulang ke kampung, main dengan sepupu sepapat, jiran2 sebelah...sekurang-kurangnya ada la jgak jalinan ukhuwah dengan sedara mara kat kampung.

Aku rasa kalau duduk kampung ni..budak2 akan jadi lagi lasak dan lebih berdikari. Thats my opinion. How about yours?

Affan Ruslan said...

10 je tu bro.
Hehe.
Ntah2 anak ko 10 nnt, takkan tak igt

Rina (◕‿◕)✿ said...

hhaha comel sangat :)

dunspeak♥ said...

ank sdra joe comel2 blako dehh.. ;)

joegrimjow said...

erkkk
10 pon susah jugak nak ingat ni
huhu

mukasurat17 said...

kdg2 hafal rumus pon lagik senang. hehe

joegrimjow said...

yg dah banyak baru akan paham, hehe

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW