Share

oh wan munah!

cinta dan sayang



tidak terbatas dek usia kan? setuju? peliknya perasaan ini, tidak dapat disukat dari segi fizik. contohnya saya sayang dia sebanyak 20 tan. saya sayang dia sikit je, 34 gram. kalau cinta dan sayang boleh disukat, entah tak dapat bayang macam mana


usia


mencintai manusia yang jauh bezanya dengan umur kita sesuatu yang aneh. tak setuju? cuba fikir, adakah logik untuk kita sayangkan seseorang yang beza umurnya dengan kita sebanyak 50 tahun. dan perasaan cinta itu sungguh kuat sehinggakan rindu mendalam terbit bila berjauhan dengan dia


hubungan


cinta ini terbit dari hubungan. hubungan berlaku bila ada komunikasi antara dua. kadang kadang komunikasi satu hala pun mampu menerbitkan cinta kepada seseorang. ini lagi pelik! komunikasi satu hala? contohnya, cinta pandangan pertama. tak wujud? percayalah, ada orang yang pernah mengalaminya


sayangi nenek


entry pendek ini hanya mahu memenifestasikan perasaan pelik terhadap sayang aku pada nenek di kampung. bila melihat gambar gambar, terkenang balik peristiwa yang mencengkam jiwa. kenangan indah yang begitu manis untuk dikenang.




wan munah

kaki dia dah tidak mampu untuk menampung badannya. sekarang hanya bergerak dengan papan yang dipasang roda 4 untuk menampung punggungnya seterusnya membolehkan dia ke sana ke sini.

masam?

walaupun memang kebanyakan gambar dia dengan cucu cucunya memang bermuka masam, tapi hatinya sentiasa senyum. macam mana aku tahu? kan aku ni cucu die ;-)






dialog muda mudi


'mok, hari ni joe masok la'

'namo ore jate masok ni. nok masok ? reti ko?'



'ado la, specel'

'tok payoh la, bia mok masok'



'joe masok, mok tengok. ok?

'mmmm'



setelah siap, makan bersama



'kalu gini, tok luluh ni'

'bakpo?'



'masin. kalu masok maggie ore tok bubuh gare. masuk perencoh jah'

'erkk?'



walaupun maggie, moral sampai sekarang ingat. masak maggi tak payah masukkan garam, hanya masukkan perencah saja! kalau tidak, maggie jadi masin. ok, dapat!






to my beloved nanny, balik nanti, joe bawak bakal isteri jumpa ek. hehehe

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

29 comments:

chah~ said...

wahhh.. cucu yg baikk... heheh~

nenek: nk wat kelik ore putih ko joe..?

hihihi~

faizal said...

kalau macam ni....mak pahang mungkin akan terkanal nanti !! Mana tahu salah seorang 10 wanita terkaya dunia nak berjumpa dgnnya !!

However, nenek ku yg tersayang ...kau lah yang 'terkaya' di hati cucu2 & cicit2 mu....

AyanaAsham said...

beria aku bace.alih2 msk meggi je.hahahhahaaaa

[biru][pink] said...

moga umur nenek ko pjg dan diberi kesihatan yg baik.aminn..

<3 bru leh tgk bkl bini ko. hehe


::nenek aku dah xde (T.T) lom sempat bw bkl suami pon::

izman said...

setuju tu, datuknenek biasanya nampak garang, tapi hati mereka sangat baik.

Mat Gebu said...

Eh..ada iras2 lahh..sah2 cucu kesayangan nihh..

Azuan said...

haha nenek ko makan meggi..
nenek aku jangan harap!!

jaa sweets said...

rindu nenek...

sayangilah mereka ketika hayat masih ada :)

miloicekaw1119 said...

manjenye...


jom join contest.. http://miloicekaw1119.blogspot.com/2010/04/contest-specticular-specky.html

Aida Ali said...

Salam. Tahniah kerana menjadi cucu mithali

+akufobia+ said...

sayang kat masakan nenek sebab sedap.rindu.sob.haha.

Nur Su'aidah said...

pewitttt.. ayt last tu mg tak ley blah.. sabar ek joe.. nt tunjuk kt kiotrg jugak.. ;D

MuNsYi SaMa said...

bawak bakal isteri la plak..hehe.

semoga nanny sihat slalu..

ieQa sWetLuv said...

haha..ingatkan masak kari ke tomyam ke ayam masak kicap ke.. upenyer megi je dia... x pela bolehla tu kih3 ;p

FarhanaDr said...

Hahahahaha.. Sbnarnya pesanan yg last tu kan yg penting nak ckap ngan nenek di kampung.. Hik hik.. ;p

~ ptut laa joe pndai msak, bermula ngan masak megi rupenye.. hehe.

cik EPAL said...

wahhh bawak bakal isteri tuuuuu :)

joegrimjow said...

Biru pink, nenek ni soeang je tinggal, yg lain semua dah xde

joegrimjow said...

Izman, hati nenek, cucu yg tahu :-)

joegrimjow said...

Miloicekaw, nanti dh berkesempatan, ku join ya

aYu said...

to my beloved nanny, balik nanti, joe bawak bakal isteri jumpa ek. hehehe

"hhahaha..."

.::WaNiE::. said...

uiihh bawak bakal isteri :P

kekekekek masak meggi bubuh garam

amat sesuatu

joegrimjow said...

Ayu, apakah?? Hehe

pu3 balqis said...

bestnya tgk gambaq ngn tok...
rindu jugak kat tok di mlysia.. huhu

~kuyam~ said...

joe,dis is sweet!

ouh,bestnya still ade nenek :')

naz said...

alahhhhai comel bro bila tangkap pic dengan nenek. gua pun nak buat lar haha

lea said...

ko bagi nenek ko makan magi???

aduka said...

tringat plak kat arwah tokwan aku..
:(

myza said...

hahak..mcm saya punye tokwae jgop!! hehe
sweet~~ :)

Anonymous said...

wana meet ur mom and granny ;)

sila bawa saya jumpa mereka!

xX u r t a n a h Xx

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW