Share

KFC halal di SHEFFIELD

entry ke 17 : lieya

true meaning of love. hohoho. mantap mantoya entry ni. ye lah, gabungkan kisah 3 in 1. love = cinta, kasih, sayang. hehe. sweet sangat. idea yang menarik gitu. ok, lieya ni baru kenal kat alam blog. biasalah, blogwalking punya kerja lah ni. takpe, yang penting dapat kenal dengan ramai orang. tak gitu? mengenai entry, touching part ayah ibu tu. bukan apa, sebab jarang ada mak bapak yang keluar tengok wayang dengan anak semata mata nak jaga anak kan. kan tak bagi tengok, anak pulak memberontak, so jalan terbaik, tengok sama sama. huhu. peringatan setelah ku menjadi ayah.. apakah?? ok, thank u lieya sebab join. klik link atas untuk baca




entry ke 18 : farah najja


entry paling pendek setakat ni. hahaha, gelak guling guling jugak la baca. part hanim takley bla langsung. huhu. entry yang comel, secomel hanim kekeke! cuma nak komen part pss, memang tertarik gitu ayatnya. walaupun bahasa mudah, tapi pengertian orang kata makan dalam gitu

cinta tak mengenal rupa dan harta. Terima lah pasangan anda seadanya! baru lah cinta namanya! kalau tak, baik bercinta dengan anak patung je ok!

apa apa pun, thank u cik farah najja sebab join. ada rezeki kalau menangm boleh beli yusof plak ganti hanim yang dah diberi kat orang tu. huhu



~~~~~



riang makan KFC bersama di paris


saya bukan promote KFC



sheffield digemparkan dengan berita pembukaan KFC halal!! sememangnya menjadi kebiasaan pelajar malaysia (pendapat peribadi) untuk makan juga benda yang terdapat di malaysia. contoh yang paling ideal adalah KFC


status yang dicuri dari housemate


kenapa KFC?


ada satu pandangan dari seorang postgrad di sini kenapa KFC mendapat tempat. walhal banyak lagi makanan seperti KFC yang dijual di pasaran. contohnya di sheffield ada kedai popaye dan crown yang menawarkan ayam goreng seperti dengan KFC. tetapi, KFC juga menjadi buruan. katanya


makanan pertama yang sedap masuk dalam mulut kita ketika kecil, akan melekat di otak kita sampailah ke besar, makanan yang jenisnya sama dan sedap, tidak dapat mengalahkan kesedapan makanan pertama tadi


ada betulnya!


contoh pertama adalah makanan emak kita. walaupun emak masak lauk yang biasa, contohnya nasi dagang, nasi dagang itu akan jadi yang tersedap dengan mengalahkan nasi dagang di kedai kedai lain. haaa! boleh pakai teori ni


contoh kedua adalah KFC sendiri. bagiku yang sememangnya di ajar makan KFC dari kecil, sememangnya tidak dapat melupakan kelazatan KFC walaupun banyak je makanan yang sama seperti di ceritakan. aku setuju dengan teori ni!


cerita paris


seperti gambar di atas, paris memang terkenal dengan eiffel towernya. satu lagi yang terkenal adalah memiliki KFC yang halal. apa lagi, ambil juga peluang untuk makan KFC disana. walaupu jauh, rela sebab dah berbulan bulan tak makan KFC. pergiiii jugak


cerita sheffield


sebab tergempar dengan pembukaan KFC halal di sheffield, apa lagi, ku akan menyiasat esok petang dengan pergi kesana. hehe (alasan baik punya) lepas ni ramailah yang datang ke sheffield untuk hanya makan KFC. haha. welcome welcome. dengar kata dekat je, tak macam manchester yang agak jauh dari bandar, jadi yang tiada kemudahan kereta pun boleh pergi. (cet, macam promot KFC pulak)


cerita penciptaan resepi KFC

rasanya pernah aku ceritakan dulu macam mana atuk kolonel yang mencipta resipi KFC ini. campuran sebanyak 11 herba membuat kesedapan KFC sampai menjilat jari nyata tidak boleh dipertikaikan. disebalik kisah atuk kolonel ni, semasa dia mahu mengembangkan syarikat KFC nya ke pasaran luar, begitu banyak syarikat yang menolak proposalnya. sampailah ke lebih 50 kali dia mencuba, akhirnya berjaya juga untuk mengembangkan KFC. kalau kali ke 49 dia berputus asa, agak agaknya ada ke tak KFC di dunia sekarang? satu sikap tidak berputus asa yang patut di contohi


psss : kali ke berapa tak pasti, tapi memang banyak kali di tolak. baca sini untuk lanjut



halalan toyyiban


sememangnya KFC adalah halal kalau ayam yang digunakan adalah dari segi syarak. penyediaan berlandaskan ajaran islam seperti penggunaan minyak dan peralatan lain juga penting untuk memastikan status makanan itu halal atau tidak. mengenai toyyiban pula, adalah mengenai disebalik tirai penyediaan makanan itu. contohnya dalam kes KFC ni, ada ke tak dana yang di sumbangkan kepada israel dan sebaginya. begitu juga dengan status syubhah, kalau ada subhah terhadap makanan itu, sudah tidak jadi halalan toyyiban lagi.


KFC ni dah halal, cuma halalan toyyiban rasanya belum lagi. untuk makluman lanjut, boleh tanya pak imam dan ustaz2 di kampung


esok malam - penyiasat akan menyiasat dengan jayanya!!


nota kaki : maafkan saya jika saya buat salah.

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

46 comments:

chah~ said...

huuuu.. walopun kfc blambak kt sini.. hari2 lalu depan kfc.. tp da lame x mkn kfc.. hmmm~

kna gi singgah gk esok ni~

N A N a t O said...

waa...muka bersemangat melahap KFC

joegrimjow said...

chah, hehe, cube klu xde, mesti rindu

nanato, lahap sangt ke?

enuLwanie said...

saya pun dh lama xmkn kfc.
asyik lepak ber'wifi' di mcd je.

-iZ- said...

gamba kedua cm nak telan bucket KFC tu je. hahaha

N A N a t O said...

hahhaha...kidding...XP

nabil said...

harga cmna bro?
same tak dgn sini??

.alie. said...

baru semalam makan kfc..

=)

enyheartsdiamond said...

makan kfc masa birthday haritu :)

joegrimjow said...

iz, itu senyum je kot, kan kan?

nabil xtau lagi, esok nak siasat

alie, saje nak buat jeles ke?

diamond, haha, best ye sambut besday dengan kfc, ingat zaman dulu2

FarhanaDr said...

Joe.. Ape ni KFC.. Mengganggu sistem diet ni.. Hohoho.. ;p

~ joe.. kontes tu abes 20hb kul 12 tgh malam ke? atau 21hb 12 tgh malam? huhuhu..

uNIqIKA said...

inchik joe mintak maap nga sy ke??
huh.. sy maapkan...
wakakakaka..=p

et said...

tibe2 rase nak mkn kfc jugak.huhu

Mimpi said...

Kirimkan kfc dari sheffield. Hantar ngan jet ekspress bleh? Saje nak tau..kot taste ayam sana lagi sedap ke.

hans said...

ar ar
aku setuju
selalu benda yg sedap yg kita makan dari kecil akan melekat sampai ke besar

ariff said...

hantar sket kfc ke moscow :D

joegrimjow said...

farhana, jgn makan, untuk ku saja ni, hehe

uniqika, haah, sowie morri

et, ape lg, beli je ;)

joegrimjow said...

mimpi, mungkin lagi sedao kot
huhu

azaliahjsalleh said...

alamak kempunan la plak

azaliahjsalleh said...

alamak kempunan la plak

cik EPAL said...

da berapa lama tak makan kfc?? :D

LORD ZARA 札拉 said...

betul2!!

joe dah bleh makan KFC~

aku kena pantang lagi~

T__T

'AQILAH said...

tak mau makan ayam banyak2

Diarihatiku1976 said...

saya pun dh lama xmkn kfc.

Aizat Si Lipan said...

eh..tp ade ke kfc x halal..?
br kali ni aku bc kfc halal..bkn ape..mcm lain mcm je bunyinye..hehe

Mknace said...

waaa... sapa yang buka kfc tu?
hebat

Hazzy Ishak said...

kalau makan kfc ni...abislah program dietku...huhu

joegrimjow said...

program kene tergendala kejap klu camni kan? huhu

mknace, esok ku akan cuba cari jawapannya

nursarah said...

teringin nak beli kfc bakul besar cam joe pegang tu, asyik2 beli snack plate je. haha

Jard The Great said...

teringat satu state kat USA yg bernama "Kentucky".. asal KFC dari sana kot. hehehe..


Psssstt........ tertarik dgn topi hang la. bak sini la sbg ganti adiah kontes bole?

rhapsody LiN said...

argh... sedihnya.. dh 3~4 hari try cari idea x jumpa2 lg lah.. belum ada mood untuk lihat keindahan cinta sbb hati nie masih kecewa sbb cinta.

nxt time la ea... huhu
:(

{lumut} said...

kat sini xde kfc poonnn....=(

Vee Violet said...

Joe,
sorry tau - Vee baru baca entry Joe yg anjurkan contest tue...
Vee pulak fikir nak anjurkan contest tue last Friday... semalam je baru letak entry tue...
Ampun tuanku... =p

Ms.Independant said...

wow! sheffield dh ade kfc halal.
untongla student kat sne.
takde la kempunan nak mkn kfc.
hehehehe

Joe,
Thanks 4 da review!
Ske sgt ur review.
part yusof tu lah.
hahahaha

:)

F I T said...

susah ke cari makanan halal kat sana?tapi kalau takde makanan halal still boleh beli makanan laut kan. :)

- Shy Guy -

aduka said...

dh lama x makan ayam KFC..

flygurl said...

nak makan pizza!!
(erk..tetibe kan)
hehe...

lieya orange M.I. said...

...muka2 lega dapat mkn kfc...

thankz riview...=p

Ain Jemin said...

lapau plak tgok kfc !!

miss lolly a.k.a luvfareda said...

bak sini ayam kfc shefil seketul :D

joegrimjow said...

klu nak, kene datang. hehe

miloicekaw1119 said...

belanja!!

|arieza| said...

hahhah babe kt tpt i pun KFC halal baru start :p

+akufobia+ said...

menyiasat size beza antara KFC halal+tak.boleh?haha.

Yeast said...

huhuh mesti syok dh ada kfc halal kat sana. ayam dia besar tak? msia punya kecik jerr

McD halal, pizzaHut halal, atau kedai mamak bila nak wat request? heheh

Lifesaver said...

lapar plak tgk KFC joe ni

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW