Share

teknik memancing ikan

untuk memancing ikan

perlukan joran
umpan
teknik yang betul



teknik yang betul

sebenarnya hanya pemancing profesional memerlukan gaya yang betul. untuk yang amato, cukup hanya pandai melontar umpan ke dalam sungai dan tunggulah sehingga umpan mengena. untuk lebih berjaya, carilah ilmu untuk memancing di mana sahaja terutamanya di dalam buku. biasalah, nak dapat lebih, kena la cari lebih
proses cari ilmu pun sama kan?


umpan

pemilihan umpan amat penting. untuk ikan kecil, gunalah cacing yang kecil. untuk yang besar, mungkin ikan saiz kecil sesuai. pemilihan ini sangat penting kerana ikan hanya makan umpan yang betul betul kena dengan seleranya. samalah nak umpan orang. nak suruh orang tolong kita, kena lah pandai cari umpan yang betul
proses mancing orang pun sama kan?


perlukan joran


gambar-gambar semasa memancing ikan











kalau joran pun tak bawak, memang takleh la nak mancing ikan!!!!


nota kaki : 10 k in 3 month...hehe

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

47 comments:

qyla said...

PERGHH!!

masyukk tu 10 k.

belanja la aku joe..

bila lagi nak rasa kan!

ahhahhaha.

joe.

*komen ikhlas nie.
encem dan smart ko main gitar!!

joegrimjow said...

@5820877221720659166.0
itu hanya skill

Just_najmiE said...

cehh, takdak joran..
hehehe..
cantik tempat tu.. masa kat Memphis, Tennessee dulu, abah rajin bawak pegi memancing.. sgt seronok.. rindu nak pegi memancing lg..

qyla said...

yeah.

aku first komen.

btol.

skill yang bergaya

Hayatito said...

can't wait for 10k in 3 months.
=)

Nur -al- Ain said...

joe, ain dh send blk email tu.
luvly_inn@yahoo.com

siggplus said...

memancing awek guna proses yg sama?

joegrimjow said...

@6215022588327295714.0
best kan?
hehe

joegrimjow said...

@2342466725261152474.0
memang da tak moderate skrg
;-)

joegrimjow said...

@4581179565630422839.0
wait wait
hehe

joegrimjow said...

@5556066218491485242.0
da rely balik da

nursarah87 said...

lawa ar, pemandangan..

err..orgnya pun lawa gak..hehe

joegrimjow said...

@373353612514491248.0
ko kan lg otai

Manusia said...

masa kecik dulu online pakai joran kayu je hihi

siggplus said...

bila aku otai?aku mana reti pancing awek..heh

btw aku tak reti lah cara nak reply komen tu..tak faham..

klik2 nuff kau

saypOOL rafhtello said...

ayah kau kaki pancing.sekali dua je aku teman ayah aku.klu ajak pancing awek aku suka. ;p

A N E M ' s said...

emm..bestnye..nk g mncing jgk!im addicted into it..tp skang xsempat la nk g..byk gle kije.huhu..tpt memancing bebayar kat sane mhl x?

joegrimjow said...

@3751153861619193337.0
tekan butang reply
pastu copy paste yg code atas tu
satel

nanti esok ak klik
ok?
;-)

joegrimjow said...

@5272067160450450838.0
lalala~

joegrimjow said...

@8251734643371460970.0
better dari xbawa joran
;)

joegrimjow said...

@6224520910768609441.0
ayak kau ek?

Abgbent said...

Woit salamelekom, wbt adikku Joegrimjow yg hensem dan kacak.

Ooo memancing ker, tak perlah kalu memancing ikan jgn memancing selain dari tu plak. bab2 memancing ni mmg tak suka sbb ?&^%?

Memang hensem dan macho adik main gitar tu. Opssss jgn memancing selain ikan wokay!

miSs siv said...

ko betul2 pandai main gitar atau posing je lebih?
hahahah!!

suke tgk tasik @ sungai tuh..
cantik sgt!!

plus..tak perlu umpan yg besar utk ikan kecik yang da nak mati..
eh apekah?
=p

joegrimjow said...

@7544048564286120494.0
MAHAL2
kena beli suku

joegrimjow said...

@4844566117158707034.0
hehe
xpaham xpaham

joegrimjow said...

@3487048032839501358.0
nape plak xley?
ish2

Fatt Chin Choy said...

ko memancing ker main gitar?

la dolce qis said...

hey u... nice pics! ;)

misz beauty said...

gambor tak nampak pegang joran pong! pegang gitar ade lah.... kasi maen 1 lagu pleashhhhhhhhh.... =p

aLeen aVriL said...

giler kentang 10k dlm 3 bulan..
syiiiookkkkk abes...
alar joe...blanje ah jugak....
huhuhu.....

blanje gula2 cudbury choclair 2 biji pon kire blanje jugak aper..
huhuhu..

Solehah said...

btl tips tu..tp mancing guna gitar x da makna nak dpt ikan..

A N E M ' s said...

beli suku?hu..means?

miss izan said...

aduh!
aku tergoda ;P

||| PöJìé PööH ||| said...

amboiii..
kata memancing...
sebatang joran pun aku xnampak...
yg da sebuah gitar..
ini nk memancing anak ikan ni..
hehehe...

Shafie said...

da lama tak memancing..
skill hilang hbs..haha..

oho..mesti hebat main gitar ye.

btw..jom tgk wyg :ppp

LotsOfLove-Pearls said...

Hi..
Ku memancing nampak ikan jer then ikan tu jatuh balik dlm sungai..
mesti mulut ikan tu berdarah jer..

tak terrer nak mancing..

Uruchimaru @ kf said...

ape2 mende pun dlm dunia ni mmg perlu umpan kan..!!!

Anonymous said...

sape yang sayang faridzul asyraf...angkat tangannn...
mesti ramai....

+akufobia+ said...

ambil gitar buat ganti joran.keke.

Eazy Izzuddin said...

mancing smbil bergitar
larilah ikan tu
heheh
=P
xD

Eazy Izzuddin said...

10k tuuu
heheh
cini skit
=P
=P
xD

+akufobia+ said...

dapat apa time pancing?dugong ada?

Ivy Metaga said...

cantik gambar tu

Aku Beskot™ said...

wah..ak ske tgk gmba ko pegang gitar tu..
penoh bergaye..
tu tau maen or eksyen je??
kekeke..
10k tu duet ke??kaye²

sophie said...

best ke mancing ikan? cam bowinx je..

+akufobia+ said...

suka je join orang mancing walau tak hebat mana.keke.suka tengok orang yang dapat ikan bermuka puas.keke.

Lifesaver said...

kalo bawak jala???

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW