Share

chef berkain pelikat

kain pelikat memang sinonim dengan orang melayu, dipakai di waktu malam dan juga untuk sembahyang. hebat pasal kain pelikat ni!


kalau diriku, sememangnya suka dengan memakai kain pelikat ini, dah la 'bebas' tak 'ketat' rasa diri ini ibarat burung, terbang bebas ke angkasa.


apakah??


kalau di sana pun, ku juga suka memakai kai pelikat. cuma tak pergi ke luar dari rumah je. sejuk. nanti beku! dah biasa dengan iklim khalitustiwa, buat la macam burung belatuk, jangan la buat macam penguin!


ada seorang seniorku, semasa dinner pakaian tradisional, dia hanya memakai kain pelikat dengan singlet. kesannya, ramai mat saleh bergambar dengan dia. hurmm, boleh tiru nanti


ok, takde kaitan apa sebenarnya dengan chef. ada beberapa gambar proses membuat pie semalam. ya, semalam dinner hanya pie. jangan salah faham, cuma ubah diet. kenyang jugak!


layan gambar
















yang membuatnya?
sudah pasti yang berkain pelikat





walaupun rupa pie takde, tapi sedap dia boleh tahan. hehe. mahu try? datang lah ke kelantan. jemput-jemput



nota kaki : kat sana nanti boleh la masak pie, asyik nasi je manjang

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

50 comments:

Cik Amy Sensei said...

waahhh...pandainya org yg berkain pelekat tu buat erkkk...haha

joegrimjow said...

itu namanya
saje2

naz said...

bai cam sedap jer:)

HEMY said...

ehehehe...kalau time rajin bole la...kalau dh lapa..nasi puteh n telo grg je cukup..ehehehe

rhapsody LiN said...

ahaha~

suka pai ayam. nk oder 1!!
(^_^)

Hezesuze said...

nak org yg kai kain pelekat ni bleh tak??? ekekekeke

kain pelekat lalalala
kain pelekat lalalala
kain pelekat diguna disini sana...

tetiba tringat lgu anuar & elina...ekekeke

p/s motip kai kain pelekat coz byk angin masuk kan kan....ekeke

rathiqah azmira rosli said...

owh...pandainye buat mnde2 cmni...

CikYana(",) said...

wah pndainye wat

nnt leh la ajo cikYana yer

lalalalala

azaliahjsalleh said...

pie apakah ini ?

azaliahjsalleh said...

pie apakah ini ?

azaliahjsalleh said...

pie apakah ini ?

azaliahjsalleh said...

pie apakah ini ?

azaliahjsalleh said...

pie apakah ini ?

naqiubex said...

Oh... nampak sedap intinya... tapi mana pie yang dah siap?

Jard The Great said...

laki berkain pelikat seksi.. lalala

chipsmore said...

pie ke 2??
sy igtkan bubur ayam td memule...
kekeke..

but 4 sure it tasty r8?? ;)

Lili Puteh said...

chef melayu terakhir.
ghee~

Farhana said...

Nape dok tepi bucu meja? Satu skill kah? Tetttt.. Dush2.. =p

Da' daffodil D said...

mcm bubur aje..? ^_*

sharamli said...

ecece

bEEdLE d' bARd said...

jgn smpi terbukak kain pelekat tu dah la..hehe

messyremo said...

mane gambor pie yg dah sipa?haha

msti kantoi tak jadi ni~~

farah said...

woah pasti sedap,
kalo chef joe yg masak.

:D

Rafeeqa © said...

wah buat pie sendiri.
good ;)
and i never thought y'r that kurus.

joegrimjow said...

kulit xbape nak jadi
hehe

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

cicah roti sedap woooo! nyum2!

shakinah said...

waaaaaaaaa!
tabik!

geeds said...

nxt week da blk kb blk.
chicken pie 1 ok!
hehe~
:P

momentinlife said...

mana pienye?
hehe
meh berguru ngan aku meh..
=p

~H @ N i ~ said...

camno buat nye ni wahai chef berkain pelikat?

penjenayah merah jambu. said...

tiputiputipuuuu,ni msti time nk amek gambr je pure2 uli dough tu kan?haha

shinawawa eyenie said...

encem orngnya berkain pelikat itu..hehe

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

comey kain pelikat :D

hurmm... bilala adik2 bradik lelaki ku nak memasak... asyik kami je yg ppuan ni :'(

joegrimjow said...

kene suruh

afiq said...

slim giler...

blackskin said...

Hm..abang study oversea dulu pernah la bawak blik pie sheep Australia. Tapi tak de la buat pie kt Malaysia. X pndai agaknya.

mama tisya said...

amboi2 kemain lg chef kain pelikat ni..nk sikit...heheheh

**nanti jgn lupa tlg vote utk mama tisya utk Breastfreeding Photo Contest..more detail tgk kt blogku..tq

I - s Y a said...

share ler resepi

joegrimjow said...

resipi rahsiaaa

cik ian@aH Lian~ said...

eh,
tak tinggal sket ker?
sedih... :(

Arra JaSmY said...

mane pie nye??
x nmpak pown...
yg kat dlm mgkuk tuh kew??

rahma said...

salam bro... cool blog ^-^

akhis said...

~jauh nye nk kene p klantan baru leh try pie tuh

Lifesaver said...

nmpk macam suami mithali

+akufobia+ said...

rasa apa pie tu?haha.

Alfi said...

inti2 tu joe buat sendri ke? muda2 sudah pandai masak. ok ler tu. adik lelaki saya panaskan lauk aje dah hangit. hehehe..

ieNn ZaZa said...

cam sedap aje pie mr joe..

wah2..umh dh berwajah baru yer..lame dh xnyinggah.

bee said...

nk dtg mkn biler2 pon bley..dekat je tuuu....apsal mcm cover2 je pgang guling tu???nmpk sgt nk bergambar...hoho~

LotsOfLove-Pearls said...

memang terer masak ar...

ayin jemin said...

lelaki remaja kalau pkai kain pelikat nmpk cute.hahaha

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW