Share

bodo po kero

page bertukar disebabkan mood happy. harap semua suka!!


13 hb mei.

ye ada peristiwa penting dalam sejarah kita. apa dia? kene bukak buku sejarah dan tengok apa yang ada. sejarah mematangkan kita. rajin-rajin la tengok

apa yang lebih penting, 13 hb mei 2009 adalah tarikh keramat. apa dia???

genap sbulan lagi aku akan balik malaysia!!!
yahuuuuuuuuu
tinggal sbulan lagi!!!!


ye, 13 hb june 2009. penerbangan malaysia airline dari heathrow ke klia, dijangka sampai pukul 5 petang. sapa mahu ambik??? datang jangan tak datang.



~~~~~



masa ni ku darjah berapa entah. abangku akan balik dari jepun. nagasaki. balik setelah setahun merantau ke negara matahari terbit. mak ayah aku paling happy. yang aku tahu abang aku mesti belikan sesuatu untuk adik bongsunya kesukaan ramai ini

hikhikhik

gameboy!! ye, masa ini malaysia belom ada lagi gameboy colour. aku dengan megah membawa gameboy colour ini ke sekolah. ramai kawan2ku mula untuk berkawan disebabkan gameboy aku ini

aku bangga

gadis begitu ramai mendampingi ku

itu zaman budak2. mungkin darjah 4 atau 5. aku tak pasti. tapi gembira aku memang bukan kepalang. dapat hadiah dari abang.

seorang kawan lelaki aku marah bila aku beri gameboy aku kepada gadis yang ingin meminjam. aku tak bagi kat dia dulu bukan sebab aku tak mahu bagi, tapi gadis itu merengek manja mahu meminjam. aku bagi. kawan aku marah


"wei joe, mu tak yoh belagok nge gameboy mu la!"
"wei joe, ko tak perlu berlagak dengan gameboy kamu la!"

"aku tak dop duk banggo pon. doh tino mitok dulu, aku keno la wie ko dio dulu"
"aku x bangga pun, gadis ni minta dulu, kene la aku beri kat dia dulu"

"arhhh. p g laaaaa. buke guno duwit mung pon. abe mung. abe mung blaja rajing2, mu buwat banggo nge bare dio. mu doh la bodo po kero!!"
"arhhh. ????. bukan guna duit ko. abg ko. abg ko belajar rajin2, ko buat bangga dengan barang dia. ko tu dah la bodoh seperti kera"



aku jadi marah apabila perkataan kero disebut.
kero=kera



aku menarik rambutnya
dia menarik rambutku

ku menarik bajunya
dia menarik seluar ku

nyaris terbogel aku!!!
kurang asam jawa betol

pergaduhan terhenti disebabkan cikgu datang.
itu budak-budak.....


fikir balik, buat aku tersenyum. sebut perkataan bodo=bodoh buat aku melayang jauh. aku memang mahu jadi macam abg aku yang sambung belajar ke negeri orang. aku start belajar bersungguh-sungguh. mahu belajar dinegara orang jugak

gameboy aku simpan
(nanti aku cerita pasal entry bisnes aku dengan gameboy)

siang malam aku belajar.
makan
study
makan
study
makan
tido
makan
semyang
makan
study

ku lihat makan lebih bnyak dari study, dan berat aku bertamb-tambah.
walaupun aku gemuk masa darjah 6, aku berjaya dapat 5A!!

terima kasih kepada kawanku yang mengutuk aku bodo po kero (bodoh seperti kera).

ada satu video kera yang menarik minat ku. tengok saat ke10, konpem korang tengok sampai habesny. eenjooyyy





nota kaki : kadang2 kutuk ni ambik positif akan jadi positif hasil dia



Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

65 comments:

Aleeya said...

Hmmm akak ske gak subjek sejarah masa skool dolu2..score le gak hiksss:))

Awk..bek2 kat epot yer, riso gak ngan H1N1 nehh..kat epot tu memacam org..jaga diri ya!!!

Fadhlah said...

ramainyer pollower dia..
bro...mintak bhg comment nie buat pop up window..susah ler nak mengomen cam nie..nak baca n3 yang lepas susah..dah komen nak kena click back..ush..letih ler..ble kejung laptop nie

joegrimjow said...

okesss
done!!

Precious said...

Wuih .. lawa la b/ground dier. Jeles daku. Macam citer Halloween lak yer.

Tupai Karan said...

template cun..

panjang benor nak scroll down ngeh3 ;p

-sori komen tak berkaitan-

Eazy Izzuddin said...

wah!!....
page br...
nice lorh!!
=D

joegrimjow said...

pagi2 camni org xminat nak baca
bese la tu

asis said...

nice layout

itu la pembakar semangat

ayin jemin a.k.a ain said...

like ur new layout.
btw..cerita ko pasal gameboy tu klakar plak..hahaha

Shafie said...

video kera pon ade..hehe..

mmg cantik layout :)

~cik manis~ said...

eheh
dlu ingt zmn ade gmeboy,
slalu berbeut ngn abg n akk nk men,
tpi at lst manis gak dpt.
adik la katekan
lalala

--{♥Mahirah Abd♥}-- said...

wa...sudah bertukar Mood.... cantikkkk
smartttttt......heeeee :)

Miss Hazzy said...

spooky layout ni...

dah nak blik m'sia eh. t p smbut skali ngn paluan kompang..yuk!!

cikeYda said...

practice make perfect..

nice background..

Encik Azizan said...

nice theme bro..

kero tu gapo bro?dok brapo nok knal tuh..
hehhe

joegrimjow said...

camne nak practise klu xde cikgu
bahaya ni

LifeSaver said...

hehehe...

ko hampir bogel depan ore tino??hehe

eazy said...

wah wah.rumah dye da cat kaler baru la
mcm masuk rumah hantu plak.keke.
jgn mara ar.


*bodo po kero.
bodo mcm kera eh?ayat baru ni.harusss dipraktikkan.haha

-nnti blek dtg melake taw.

joegrimjow said...

bukan stakat mlaka,
satu mesia ku round

okkess, tido dlu!

[yAN!e][pUTraJAya] said...

salam kenal dari Yanie Putrajaya...

(^_^)

Jard The Great said...

wow... kulit baru..

@tune® said...

aku stuju ngan fadhlah

selamat pulang pak!!!

mo0ney said...

xdpt dinafikan...lelaki bisa bergaduh hnya kerana pompuan...kagum aku kt ko bro..sbb dulukan pompuan.sahih sweet abih ko ni ~wahahaha

Mamamanja said...

x suka sejarah coz x suka ngan cikgunya...
tapi result masa spm cikgu terkejut coz dia mati2 ingat hancus tp kedit lagi hahahahahaah padan muka cikgu huhuhuu

template menyeramkan heheheh

Fareast said...

---> Jelous tngok pagi2 dah blog nih pakai "baju" baru...huhuuu

ahaks~

wawa_wanie said...

klakarnya video kera 2..hahahahahah~
+ cntik awaknya layout..mn cilok??

farah said...

baju baru!

comel.

:)

Precious said...

Eh eee ... nak tido lak dier. Mana post 12.12.2012? Letak dalam draft eh? Tengok ler ...
Ape nih, tajuk bagi tp citer x der. Tak aci ...

Nazra~ said...

jepun = maria ozawa

(ntah betul ka x ejaan nama dia, haha)

+_+

~Cinta Cukulet~ said...

aih..kamu org kelantan ke? baru ku tahu huuu


cute sangat layout baru nih hehee

faNna said...

agagaga! mentukar template lg.. cool ^_^...

atty's said...

salam joe..nak balik malaysia eh..
kang kty amik kang..ko malu2 lak..hehhehe ..

adibahrisha said...

bhase teganu ? mung? hahaha fahei sikik2 je

lea said...

kelakar la bdk2 ni
bergadoh sebab gameboy
hik3

~miszirdawaty~ said...

berwajah baru nih.
aiyOk~

nadxoxo said...

siye ko kero oyak dio bodo :P

shinawawa eyenie said...

cntik layout..hehe..
blck..
tp blog aini cntik lg...hehe...
smga wak berjaya dlm pa jua..
jgn cuma dlm pljran...
perlu berjaya mnjadi anak soleh..suami bertnggjwb dlm keluarga...
mpynyai buda bhasa yg tnggi..
manusia dipndng tnggi bkn stkt ilmu tp akhlak diri itu..
akhlak cermin diri..
sesungguh jd ler hambaNya yang taat pd prntahnya dan mninggalkan larangannya...

shinawawa eyenie said...

cntik layout..hehe..
blck..
tp blog aini cntik lg...hehe...
smga wak berjaya dlm pa jua..
jgn cuma dlm pljran...
perlu berjaya mnjadi anak soleh..suami bertnggjwb dlm keluarga...
mpynyai buda bhasa yg tnggi..
manusia dipndng tnggi bkn stkt ilmu tp akhlak diri itu..
akhlak cermin diri..
sesungguh jd ler hambaNya yang taat pd prntahnya dan mninggalkan larangannya...

shinawawa eyenie said...

npe xleh bc psl entry 20.12.2012 itu?..

shinawawa eyenie said...

npe xleh bc psl entry 20.12.2012 itu?..

green said...

bestnye ade gameboy..time kecik xde pn..
pasni nak cr gamegirl arr...ade x??hak2...

waa..bersalin kulit...

rhapsody LiN said...

wah..nice bckground!!
so, skrg nie gme boy tu still wujud lg x??
:D

lupekanje said...

tahniah...bjaya ke penghujung pengajian...selamat pulang ke Mesia smula..
kira gameboy ke ato kero tu yg motivet suh bajar rajin2 nih...hehhee..
amvooii...orhe tino gak mitok, tokleh tok wie ekkk...

zairi said...

wooo...bekground baru arr..hahaha..padahal ni la baru skali datang masuk.

xuen adyla said...

page baru...
erk aq jumpa theme ni aritu ingat nak guna time halloween tgk ko dah pakai lak..hhhaa

gameboy? mahu mahu
eyh kamu org kelantan ke?
dahsyat ar..nasib ada translation kalau x nganga jela aq baca

aq tau ko gembira nak balik sini mengapa...hahhaha

joegrimjow said...

klu xgumbie tu mmg sumthg wrong

Ma'am_Chelsea said...

Ehhhhhhhhh...

Lawanyer b/ground...

Akak sukerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!

Nurhayati said...

wah Makan Makan Makan =)

ciK LyndaWawa igUana said...

cantik oooo layout itu..
aktif btol blogger sorang nie

akukaonal said...

joe.. xyah approve ini comment..

nice background but... just need to mention bout d 'cross' icon...

cheers bro... =]

niza said...

welkam to malaysia...ahaksss!!!
nntikan bayang2 haku di klia ye...kehkeh...
thanks jenguk my blog...jenguk la lg dan lg dan lg ye...
i add ur link k...

mummYaeesh said...

mesti vangga giler kan?!tp okehla sbb tu uols terus belajar bergigih2!thanx to ur friend tu gak!
anyway..woo klu happy page jd ghupe gini ek..mcm halloween nitela pulok!

Redbloodsnow said...

ooo ghupernyer x kat mesia ghupernyer. huhu

kueh bakar said...

nanti aku amik.ahaks..selamat pulang!

--{♥Mahirah Abd♥}-- said...

dulu ms time sek ren or men. x minat pn subject science...tup2..ble dah time keje nie...kena lak
mengajar subject tue...
lomah kepalo lutut den ni ha.....
nak wat gane kena gak la suko...kang x suko cian kt anak2 murid cikgu ajor natang aper lak keak dopan,ank murid wat kojo lain lak...
"hari guru dah nak dokek nie ha..
mu x nok bg apo2 ko kaek den nie ha....heeee.." (menaip sambil muke mengharappppp..!!)

pink_butterfly said...

u got da spirit joe!


usaha tangga kjayaan~

Gnet said...

wah u mood happy ke gelap2 waktu mlm like that background? :D
thanks to the kutukan, you are there right now.
i wished that i cud be in ur shoes.
not the gender part lah. but yea. being there. :)

haz-ONE said...

hoho...dier ade gameboy kaler...time beta membelinya org da x gune...main sebulan jer....tapi gud inspiration kan abg tu wat ko nak stadi....

joegrimjow said...

btol, klu xde semua tu, mgkin diia jadi lain

Eazy Izzuddin said...

ohoho....
13 june balik ea..
leh terjah kat KLIA nih...
hiks....
tgg....
insyallah...
=P
xD
hehehe

Cookie Monster said...

wahh joegrimjow tuko cat baru
mehehe

dBa said...

cun la tu~~

sufy said...

adeihh, masi malu g ne..hurmmm, xpe lorrr...

13 mei tarikh keramat tu...buat malaysia...minta2 xder lg rusuhan kaum..^_^

urm...background comel...huhuhu

T.O.P.E.X said...

tapi kero2 ni dok bodo mano ah.
bijok jah ku tgk :P

tehais said...

mana dia tau kera bodo..huhu

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW