Share

harga sebijik roti canai

"anney, roti canai telur satu"
"cancel2, roti canai bawang je la"
"eh eh, bawang xbest, kosong je la"


mampu tersenyum kelat


situasi yang biase kita alami semasa di kedai mamak.
80 sen kalau kosong
1.20 kalau bawang
1.50 kalau telur

dikampung?
60 sen kosong
80 sen bawang
1.00 telur
harga tahun 2005 dikampung peringat

keringat 4 kerat tulang digunakan untuk
menguli doh
menekan doh
menibar doh
menggoreng doh

hanya ini yang diminta untuk dibayar
seciput sekupang
puuuuuuuuuuuuuuun susah nak bayar

hey, kalau rasa mahal, tak payah la beli
buat sendiri
baru tahu susah ke senang buat roti canai

cakap terima kasih jauh skali
cakap kutuk macam melekat di bibir

datang mencari rezeki
datang mencari sesuap nasi
datang mencari duit

tak perlu rasa racist
who are u ladds??

at least
terima kasih
senyum

sejuk hati

haishhh
ni la budaya kita
lekang untuk berterima kasih
susah sangat ke?


mane hilang status melayu terakhir?
perempuan melayu terakhir
lelaki melayu terakhir


hurmmm

kalau pergi mekah
glamer dengan

"malaysian are very polite people"

dah tak ada dah orang sepolite orang malaysia
hipokrit?
entah

ada 2 kemungkinan

orang yang pergi haji memangnya baik2 aka yang separuh dah usianya

hipokrit

at least dengan hipokrit orang pandai berdiplomasi
boleh naikkan nama malaysia
walaupun dikalangan pak arab je

kita hurai lagi hipokrit
kalau dulu masa skolah menengah, slalu pergi surau. leader skolah kene tunjuk baik. tu namaya hipokrit
sekurang-kurangnya
hipokrit tu mampu jadikan platfom
training diri sendiri
kat cni ringan skit tulang ke masjid
xelok ke hipokrit tu?


kata cikgu HEM
minggu depan ada nazir (pemantau) nak datang ke sekolah. cikgu mahu dorm dalam keadaan tersusun hari tu. tegangkan cadar. tandas bersih. dorm kemas

alaaaa, cikgu ni tak habis-habis nak hipokrit

sesuka hati cakap kat orang 2 hipokrit
mudah je keluar ayat tu

beze cikgu HEM ni dengan orang hipokrit,
walaupun dia arahkan dorm bersih hari tu je, dia slalu cek dorm 2 atau 3 kali seminggu.

ramai budak skolah lain yang tak tahu
sebab dieorg xnampak
aku tahu die bukan hipokrit
sebab aku nampak

nampak
lihat

bukan ke ALLAH nampak apa yang kita buat??
memang nampak
astaghfirullah...


balik semula pasal terima kasih,

"anney, sedap woo roti canai, lain kali bagi la lebey skit kari ni"

senyum lebeh manis, nampak gigi putih
sapa yang tak suka untuk dirinya diterima ucapan terima kasih?
suka sangat-sangat
terima kasih la
tak susah pun
kan?









mahu pergi manchester hari ini
bukan pasal bola
tapi main ping pong
wish me luck

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

12 comments:

Superstar said...

wahhh home made roti canai! thats good! sbb kekadang kat mamak ni, kebersihan amat meragukan! saya pun selalu buat sendiri siap buat utk yg frozen, so bila nak mkn panaskan jer.. senang je kan buat roti canai? hehe =)

minx said...

hipokrit..tell me bout it..
dey r worse den 'duri dlm daging'
p/s:dh terer wat rti cnai dh...blh bkk bisnes lps bersara nnt

muhammad aneff said...

wah..mesti best kan...
nk pegi mane2 pon blh..
huhu..

ble blk m'sie?

Ilidina.. said...

wah..bestnye home made roti canai..

joegrimjow said...

. awawa, rajinnye, tapi mmg susah kan?

. nanti bukak, kene de cstemer tetap. ko la 2

. xde la bleh, kene pk pasal duit gak. xde duit xjalan

. heee, bese r. sedap gak r

lyndadyana said...

mmm...
yum2...
nk jgk la..
wt sdri k?
t ley r aja...

Ajwin Ajeera said...

nak skit roti canai!!!!!!!!!

joegrimjow said...

. kene ade kursus die..hehe

. boley2

one@z said...

waaa...pandai ea wat roti
canai..cam restoren mamak pulak
rumah joe tu n joe lak tukang
tebai roti cnai..nak order roti
bawang satu k..pstu air teh tarik
mamak..hoho..citer sal hipokrit ni
byak, meme btoi pn ape yg joe tlis
tu.. bile owg kate kter
hipokrit..sabor jelah..doh meme
lumrah hdup..nmpak cm hipokrit,
tapi ia bukan aper pn..nak jage
name bek diri n owg len
gak..kadang2 cm terpkse lak wt
hipokrit, n kadang2 meme sstngah
owg tu suke jd hipokrit pn..so
kiter ni adalh manusia ciptaan
ALLAH,n berakal pulak...tepuk dada
tnya lah selera, adakah kiter ni
hipokrit tau sebaliknyer...tpi bgi
selera gue lak dah kengang mkn
roti cnai mmak tdi..terima kasih
mamak..kengang2.. hoho..

bee said...

aha~da lame x mkn roti canai..windu plak wase..bkn pe..kat area sini belambak jew kdai mamak..tp bnyk2 kdai,satu pon x tertarik ati...gaya diorang presntation tu kot nampak cam kurg menyelerakan kot...tp nampak gaya joe buat ni cam nmpak best jew...^_^

joegrimjow said...

. mamak pun manusia

. memng best, sedap lagi 2.hehe

:: Bu Boyz :: said...

tak kusangka...engkau mande buat roti canai... cooL

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW