Share

bnyak masalah

ada kala dah ditimpa musibah baru nak beringat
masa tu
semua dah jadi bubur
semua dah jadi kabur
semua dah terkubur


nak guna seluruh keringat yang ada pun
mustahil nak patah balik ke keadaan statik asal


napa susah sangat untuk beringat
kalau lah beringat di awal-awalan zaman
mungkin masalah tak menimpa diri
keadaan pun menjadi senang gembira


semua tu datangnya dari yang maha esa
yang baik ke
yang buruk ke
semua dari DIA


berkawan dengan peniaga burger
jawapannya hari2 kenyang makan burger free



berkawan dengan penebar roti canai
jawapannya hari2 kenyang makan roti canai free


tapi


berkawan dengan pencuri
hari2 barang kene curi



berkawan dengan penipu
hari2 kene tipu





>>><<<
2 event
2 hari berlainan

pergi yang sana bagus
pergi yang sini tak brapa bagus

nak puaskan hati semua pihak
memang tidak boleh sebab tidak mampu

mengelak tahi kucing
terkene tahi anjing
mungkin berdiam diri satu idea bijak
haishhh

>>><<<
4 paper
5 result

last minute study
hasilnya memang la macam ni
runsing.....

dulu pikir class 1 atau 2.1
sekarang lulus atau tidak

besar skala jurang markah
haishhhh

>>><<<

rumah ber4
duduk ber5


kadang2 1 boleh bawa kerisauan kepada 4
tak pa la,
4 member kepada si1
kene lah beralah
kan best kalau si1 mengangap 4 tu member jugak
mungkin satel masalah
haishhh

>>><<<
nak 5ribu
ada 2ribu

besar duit yang takda dari ada
mana nak tampung duit yang tak da tu?

nak korek?
nak gali?
nak tunggu jatuh dari langit?

atau pun berfikiran positif selalu
haishhhhh

>>><<<
semua masalah ada penyelesaian
bukannya berat mana sangat
banyak jatuhnya ke kita tak penting
yang penting berapa kali kita bangun
kan dah tulis benda ni?


nota usrah
sebab kenapa perlu berdakwah kerana
--->prinsip
--->hukum
--->survival ummah

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

16 comments:

muhammad aneff said...

adik suke cara abg menulis...
bersahaja...

neway, kat youtube ade kot
yg raja lawak tu..
taip jela raja lawak..
yg penting musim 3 punye..

one@z said...

tu lah sifat manusia..dah menjadi
lumrah hidup..bile dah ade msalah
bru nak bringat..lain kali amik
sbagai pngajaran..
tngok kemmpuan dri dlu..
nak tmbah, tngok tmpat...
nak plih, plih yg baik..
nak yng bnyak,yg sdikit tu fkir la jgk...
nak risut ok, risut stdy kena la
ok gk..jngn last2 mnt bwu nk
stdy...
fkir aper yg terjd nnti...myesal x
sudah...tul x joe...lain kali stdy
awal2..klau bleh beralah, beralah
lah..biar sume puas ati...nsihat
ni jngn lupe..ukay..

bee said...

ni musti result x berapa bgus..???

bee said...

ni musti result x berapa bgus..???

bee said...

ni musti result x berapa bgus..???

bee said...

ni musti result x berapa bgus..???

joegrimjow said...

. mgkin akan happy tgok raja lawak 2

. yup, thax 4 da advice

. result xtau lagi, entah la camne nanti

Mohd Shahnom Ismail said...

Joe oh joe

Senyum dan pandanglah kehadapan dengan fikiran yang positif

All d best!

nur-al-AIN said...

ayak~ anda jgn sedih2, runsing2, nnt mslh x settle, sakit plak dtg,,
itu time kam kene kawan dgn doctor plak..

shoot!

hihi~

indah itu hadir apabila kite mencari dlm duke yg melelahkn.,
mungkin...

joegrimjow said...

. senyum dlm duka

. thx u

AhmAd tAUfIk said...

adus...

bnyk tol masalah..

ingat ALLAH..

doakn masalah kite.. kite di permudahankn.. amin..

erm..

da link kn blog ko da..

first skali kot.. haha..

jgn lupe pomot blog aku..

weng3.. ^_^"

^_~"

Kamsiah said...

taip kali baca posting jo
maksudnya tersirat disebalik kata2 yg tersurat...

roy said...

xpe joe...semua orang hadapi masalah...tp x ramai yang amik ibrah drp setiap apa yang berlaku...mcm aku...tu yang ting tong walaupun dah 3rd year...huhu...

perjalanan kehidupan kita masih jauh jika umur kita panjang...semoga kita dapat tempuhi masalah dalam kehidupan kita skrg dgn baik, sbg persediaan untuk menghadapi dunia realiti bila kita dah bekerja dan berkeluarga nanti...

nnt sng2 jom main bowling...hehe...

joegrimjow said...

. sifu mmg kene promote

. bermadah kata kan kak

. jom jom, tp mesti ak kalah

AhmAd tAUfIk said...

haha..

bile nk belanje makan???

^_^"

joegrimjow said...

. akan sampai la 2 tiramisu

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW