Memang dah terbukti, masyarakat kita memang orang yang cukup prihatin. Tapi sayang, prihatin itu digunakan ditempat yang tak sebetulnya. Berita kes Villa Nabila dan juga ada tahi kat satu restoran terbukti betapa prihatinnya masyarakat kita
Villa Nabila
Kata mereka (banyak versi)
- 30 orang masuk, 7 je berjaya keluar
- bunyi suara-suara yang minta tolong tapi tiada yang jasad yang kelihatan
- berhantu dek kerana ada mayat yang disembunyikan dalam dinding
Sebenar
- seorang hilang
Restoran ada tahi
Kata mereka (versi popular)
- ada tahi dalam peti ais
- digunakan sebagai pelaris kedai mereka
Sebenar
- ada org share status pasal tahi ni, pastu ada org lain prnt scrn buat seakan 'stylo' untuk dishare, pastu ramai lagilah yang share-share.
Lagi laju dari kelajuan cahaya
facebook warrior |
Kalau ada berita pelik, cepat sahaja orang kita mahu kongsi. Entah kat mana nikmat berkongsi benda-benda yang tak betul ni pun tak tahu. Mungkin rasa diri tu hebat berkongsi berita yang baru dan masing-masing nak jadi orang pertama. Mungkin lah.
Pengajaran untuk kita supaya berhemah di media sosial ni - terlajak perahu boleh diundur, terlajak post kat fb tak sempat nak didelete!
berhati-hatilah ya
Terlajak pos di fb, kena print screen tiada guna kalau dah delete sekalipun haha
BalasPadamahahaha...
BalasPadamno komen.
tahapehape..
@Shafina Othman
BalasPadammmg xleh buat ape2 dah, mintak maaf ajelahhh
@dhiera
BalasPadam:)