Share

12.12.12 - Bumi dilanda meteor

Dah 12.12.12!

Actually 12.12.12 adalah tarikh yang sangat unik yang mana tarikh sama nombor macam ni berlaku sangat jarang sekali. Next tarikh macam ni akan berlaku lagi pada 1.1.1 iaitu pada jan 1 tahun 2101. Er, mungkin kita dah takde kot masa tu

Tapi kan tarikh yang menarik macam ni dicemari dengan tarikh 21.12.2012 yang mana kita tahu dalam kalender orang mayan tarikh berakhirnya bumi ni. Malapetaka besar. kiamat katanya. Jangan caye pulak ya, jadi syirik. malapetaka dalam bentuk bencana tu mungkin, kiamat tu tarikh yang hanya diketahui oleh Allah

Bumi ditimpa meteor

Mungkin korang tak tahu, 12-14 bulan ni merupakan hari-hari yang mana kita boleh tengok "hujan meteor" di langit. Geminid meteor shower namanya. Benda ni selalu berlaku tapi pihak NASA dah bagitau tarikh 12-14 adalah kemuncaknya. Kita boleh nampak dengan mata kasar 50-80 per jam akan jatuh ke bumi

Tapi jangan risau, kebanyakan meteor ni saiz sangat kecik, tiada bencana kepada bumi. Cuma keindahan yang boleh kita nampak. Apa lagi, malam nanti intai2 lah kat langit tu kot kot ternampak

Selamat mengintai dan selamat hari 12.12.12 :)

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)
 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW