Share

Pengalaman pertama kali guna iOS 6

Kepada pengguna Apple, iOS 6 adalah perkara yang ditunggu-tunggu untuk sekian lama. Semalam adalah secara rasmi iOS 6 boleh di download oleh kesemua pengguna Apple di seluruh dunia. Bagi yang ada iPad, iPhone mesti terus download semalam kan? Sama macam aku jugak!

5 jam download pon 5 jam lah tunggu. Nak buat macam mana, internet super lembap :(


Walaupun banyak features yang ditawarkan, cuma ada 3 je yang aku tak sabar nak guna iaitu Maps baru, integrated facebook dan juga Passbook. Kali ni aku nak cerita 3 benda ni je lah eh

Maps Baru

Korang tahu kan yang sekarang ni Apple dah pakai maps sendiri dah. Dah tak guna yang google punya dah. Memang kalau perasan banyak features yang ada pada google maps yang agak best guna sebelum ni bila dah update iOS 6 ni hilang macam tu je. Walaupun Malaysia ni agak ketinggalan untuk dieorang update - untunglah yang duk US tuuu - tapi ada benda yang best yang baru. 3D experience! 

Banyak-banyak apps, memang Maps adalah paling berguna bagi aku. Maklumlah, nak cari rumah orang di tempat baru ni memang mencabar, sebab tu excited bile Apple nak bangunkan maps sendiri ni. Harap-harapnya cepatlah features2 yang best masuk ke Malaysia




PassBook

Ni apps baru tang Apple perkenalkan tempoh hari. Agak teruja jugak sebab memang apps macam ni agak memudahkan banyak tugas kita. Walaupun sekarang ni tak berapa nak praktikal lagi nak pakai kat Malaysia, tapi konfem sikit hari nanti memang passbook ni akan jadi benda keperluan untuk kita. Harap-harap air asia update cepat2, barulah senang nanti nak ada boarding pass semua!




Facebook dengan iOS 6

Sekarang ni facebook pun dah diintegrate dengan iOS. Walaupun twitter dah buat agak lama, tapi orang masih ramai gunakan facebook. Jadi dengan perbaharuan ni, memang senanglah nak share pape kat facebook lepas ni. Gambar dan link menarik pon dengan 1 klik mudah je. terbaik!

******

oraite. tu saja 3 benda yang sempat aku godek-godek tadi. SiRi pun banyak perubahan. Tak tahulah sama ada slang aku bertambah elok atau SiRi lebih paham, bagi arahan suruh buat pape senang plak die paham. haha. Sekarang ni boleh bukak apps pakai SiRi je. Cool sangat! okeh, bagi yang tak udpate lagi, update laju-laju. FREEE AJEEEE :)

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)
 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW