Share

Berpuasa kerana Allah

Dah tengok video terbaru dari matlutfi? Haaa, terbaik!


Actually nak ambik kesempatan ni untuk ucapkan selamat menjalani ibadah puasa kat korang. Semoga puasa kali ni, ramadan kali ni jauh jauh jauh jauhhhhh lagi elok dari Ramadan ramadan sebelum ini. Mana tau ni Ramadan terakhir kita, rugi sangat-sangat kan?

Perbaharui niat



Buat apa-apa pun mesti kerana Allah. Perbaiki niat kita berpuasa ni kerana Dia. Bila kita niat puasa ni kerana Dia, mesti sebelum sahur kita buat Qiyam dulu sebagaimana yang Dia suka, sahur kita lewatkan untuk dapat pahala lebih, buka puasa kita tak pilih makanan yang terlalu berat untuk mudah bagi kita berterawikh di malam hari dan tidak membazir duit untuk ke bazar ramadan dan beli terlampau banyak sehingga membazir untuk menjamu nafsu dalam diri

Jadilah muslim berkualiti. Selamat berpuasa :)

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)
 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW