Share

Kaw Kaw Burger

Tahu tak yang wujud kat Malaysia ni nama dia Kaw Kaw burger. Nak tahu apa yang beza kaw kaw burger ni dengan burger lain, tengoklah video berdurasi 2 minit lebih ni. Tengok sampai habis, aku pun tak percaya rupanya ada burger setinggi tu!


SAMPAI GUNA LIDI!!



Haha, entah sapelah yang order tinggi melangit macam tu. Kalau korang nak baca lebih pasal burger kaw kaw ni, baca pengalaman cik epal kat sini


Gemuk

Tadi aku dapat tahu yang ada seorang budak ni usia 9 tahun dah kena stroke. Terperanjat jugak aku sebab biasa stroke ni sinonim dengan orang tua-tua kan, tapi ni tak, budak tu baru usia 9 tahun tapi dah kena stroke! Dan ada satu lagi yang mengejutkan aku, ada seorang budak ni yang usia 3 tahun, berat dia sekarang dah cecah 73kg!! ya, 73kg!! hampir sama berat dengan aku - tapi dia baru umo 3 tahun!!

Actually benda 2 ni terjadi sebab makanan. Budak-budak apa salah, dieorang mana tahu fikir kan. Yang patut dipersalahkan dalam hal ni - MAK BAPAK! Apa kejam sangat bagi anak makan sampai jadi macam tu. Nak kata berbangga, buat apa nak bangga. tu sama macam nak bunuh anak sendiri dah tu bagi macam tu!

Obesiti kanak-kanak sekarang ni dah meningkat gila-gila. Susah ok nak turun berat if seseorang tu dari kecik lagi dah gemuk. sangat susah. ada kajian yang dibuat dan memang benar pun benda ni. Aku tak ingat kat negara mana, iklan makanan segera dah diharamkan dah kat kaca tv sebab peratusan obesiti dikalangan anak-anak kian meningkat. huh, kat Malaysia aku rasa akan sampai masa akan jadi macam tu jugak!

Kepada mak bapak diluar sana, dah dah la jamu anak dengan makanan yang tak berkhasiat ni. Kesian kat anak, dia pun nak hidup lama jugak!

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

11 comments:

Izzat Aziz said...

makin ramai dah cuba burger ni.. hajat masih tak tercapai.

Eza Eda said...

dekat bndr melaka ade 1 kedai bger yg jual cmnie..tp eda x pnh cube lg.. mau nyer kenyg semngu niyh..huhu

joegrimjow said...

@Izzat Aziz

:)

joegrimjow said...

@Eza Eda

makanan camni cepat kenyang n cepat lapar
huhu

mamawana said...

Janji betul betul Kaw kaw.. sedap . Nanti nak pi cari ...

joegrimjow said...

@mamawana

cari cari

EG said...

Hamboi!

joegrimjow said...

@EG

hamboi hamboi

kura-kura said...

budk umur 3 thun bert cmtu,,kot2x pnyakit..mne pic dy

Qyla said...

kaw kaw burger . dpt tao pon slpas tgk JJCM ptg tadi . hehe .

farhana said...

Bila fikir2 balik pasal kalori, naik seram dibuatnya...
Kena bijak pilih makanan dan rajin bersenam..

*telan air liur tengok burger tu*

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW