Share

Saya nak Samsung Galaxy S 11 sebab...

UPDATE : Mintak kawan-kawan cadangkan entry ini sebagai pemenang di link ini. sangat hargainya!

Contest 'Saya nak Samsung Galaxy S 11 sebab...' dari beta.my dan mynewshub.my ni sudah pasti banyak yang masuk. maklumlah, hadiah utama adalah Samsung Galaxy S2, siapa tak nak kan? Jadi, aku telah minta kawan lama aku untuk dapatkan idea untuk menulis entry ni. Nak tahu siapa dia? tengok video kat bawah ni!!




HITLER!!!!

Entrynya seperti kat bawah ni :p

*********

Aku ada 12 orang anak saudara. Ulang sekali lagi – 12. Ya, sangat banyak. Antara 12 orang tu, ada 2 orang dari dia yang memang sangat 'menyusahkan' hidup aku. Nak tahu apa yang dia susahkannya?

GAME! IPad dan Iphone memang akan selalu hilang bila dieorang balik!





Aku perlukan handphone yang baru! Yang pasti, KHAS UNTUK AKU SAHAJA!

Dan kebetulan ada contest yang dibuat oleh beta.my - Kenapa aku nak Samsung Galaxy S2. Waha, dah macam mengantuk disorongkan bantal! Apa lagi, join terus!

Contest ini dianjurkan oleh Beta.my & ditaja oleh Mynewshub


Jujur aku tak tahu, dan tak nak ambik tahu pasal smartphone lain selain dari Iphone. Kata apple-fanboy. Mana boleh tengok smartphone lain ye tak. Sebab nak masuk contest, nak tak nak kena usha juga spesifikasi Samsung Galaxy S2 ni. Dan apa yang mengejutkan – ada yang S2 ni mendahului iPhone – WOW! Baru tahu!


Smartphone paling ringan





Hari tu ada anak saudara aku complain, nak main game kat iPhone katanya susah – ringan sangat sampai nak control pun susah. Nak main angry bird susah sebab ringan sangat iPhone tu. Eh, aku tak tahu apa kaitan ok. Bagi aku – lagi ringan lagi ok! Dan berita yang menggembirakan – SAMSUNG GALAXY S2 adalah Smartphone teringa di dunia (setakat ni lah) underweight ni!

Kalau letak dalam poket, memang takkan rasa apa-apa la ye. 116Gram. Serius sangat ringan!



Internet lebih laju



Dengan menggunakan 4G WiMax bersama dengan sambungan HSPA+ (Boleh laju sampai 21Mbps ok) sememangnya Samsung Galaxy S2 merupakan smartphone terlaju untuk browse internet setakat ini. Aku baca review, GPS navigation untuk Samsung Galaxy S2 ni sangat efektif walaupun takde line 3G kat sesebuah kawasan. Maklumlah kat Kelantan line 3G tak banyak. Eh, perlu GPS jugak ke kat Kelantan? PERLU terutama nak pergi jumpa customer yang jauh-ceruk-entah-kat-mana tu

Pasal internet ni, tahun depan aku akan ke 3 buah negara berlainan untuk urusan bisnes (bunyi macam besar je kan? Haha) - Singapore, Jepun dan Macau. Mereka memang ada sediakan WiFi kat tempat-tempat tertentu untuk kemudahan orang macam aku ni. Aku akui yang iPhone yang aku guna sekarang ni kalah dengan 'perebutan' WiFi dengan handphone lain. Selalu putus la dan yang paling tak boleh tahan – detect line tapi tak boleh nak surf. Sangat kecewa kan?

So dengan Samsung Galaxy S2 – aku bolehlah surf dengan riang-riang raya gitu =)



Display yang super clear


Minat K-Pop? Haha, aku pun tak tahu sejak bila aku boleh minat Kpop ni. Tapi takdelah hardcore mana, cuma kalau boring jalan jam kat MRR2 tu, bleh la pasang video KPop ni kat phone. Berita gembira, Samsung Galaxy S2 aku dah compare (melalui pembacaan je lah) dengan smartphone lain adalah yang terbaik dari segi display. Apa makna tu? Maknanya bleh layan Kpop dengan lebih khusyuk lah. :p

Bukan tu saje, dengan SUPER AMOLED PLUS ni, response time pun sangat-sangat-sangat cepat. So, bila nak surf benda graphic kat internet, memang terbaiklah! Lebih-lebih istimewa, saiz skrinnya 4.3inchi – dah macam tengok PC kat tapak tangan je. Terbaik!


**********


Ok, tu saja dulu beberapa spesifikasi yang menarik kat Samsung Galaxy S2. Banyak lagi korang boleh tengok kat sini. Kenapa aku nak Samsung Galaxy S2 – sebab memang aku perlukan satu lagi smartphone sekarang!

Contest ni di anjurkan oleh
  • beta.my – berita teknologi dalam bahasa melayu
  • sponsor oleh mynewshub.my – rangkaian berita-berita yang menarik

Ok, itu sahaja dulu entry ni. Aku tamatkan entry ini dengan satu komik – Bagaimana Samsung Galaxy S2 mengalahkan iPhone 4S!












pss : 11.11.11 - samsung galaxy s11 - wahaha. come to papa!! Thank u to beta.my dan mynewshub.my

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)
 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW