Share

Gambar-gambar menarik lembu di facebook

Hari ni kat kampung aku hujan, tapi nasib baik hujan belah petang. Jadi proses sembelihan hinggalah lembu-lembu ini selamat masuk ke dalam perut tidak terganggu sangat. Cuma nak drive tadi slow-slow je. Nampak sangat dah musim tengkujuh ye tak sekarang?

Ok, banyak kawan-kawan aku kat facebook share gambar menarik pasal lembu. Jom usha!


1) Muafakat parti


Musim raya ni, jangan peduli sangat pasal kepartian ni. Macam pak cik berdua ni, walaupun tak tahu apa parti sebenar mereka, tapi melalui baju satu PAS satu BN memang sangat unik gambar ni jadinya. Heh, sangat menarik ye tak? 



2) Lembu bangkit semula


Gambar ni dikongsi di page Ustaz Azhar Idrus. Pergh, memang sangat hebat lembu ni boleh bangun berdiri balik walaupun dah kena kerat dah separuh tu. Nampak pun dah besar, gagah perkasa ni. Tak tahu apa sumber kekuatan lembu ni tapi gambar seterusnya dah selemat disembelih dah. Sekuat mana pun seekor lembu, ia tetap lembu :p



3) Kepala lembu


Ilmu pasal cara nak buang kulit kepala lembu ni memang hampir-hampir arwah atuk aku dulu turunkan kat aku. Tapi sebab arwah ayah aku macam larang tak bagi aku main pisau (masa tu dalam umo 12-13 tahun kot) jadi ilmu tu tak sempat nak diturunkan. Memang rasa rugi jugak sebab atuk aku memang seorang yang glamer kat kampung aku ni sebab kehandalan dia memisahkan kulit di kepala lembu!


Banyak-banyak gambar, aku paling suka gambar ni!




LEMBU TAK RELA DISEMBELIH!!!
lari nak kemana agak-agaknya kan?



pss : esok malam main futsal kat arena PC pukul 10 malam, ada sape nak join? rogerlah

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

9 ulasan:

haryzkhairuddin berkata...

yg last tu mmg xleh blah. ada tiket ke lembu tu nak naik bas?? lol. XD

Mohd Sukur Ibrahim berkata...

haha..joe memang sempoi

alin berkata...

waahhhh lembu tu dah kene sembelih pun still masih bleh berdiri??SubhanAllah..

joegrimjow berkata...

@Ibnu Khairuddin

ada la tu kot
hehe

joegrimjow berkata...

@Mohd Sukur Ibrahim

ga,bar fb ;)

joegrimjow berkata...

@✿....rossa alina....✿

gagah perkasa

Nije berkata...

hahaha... ak suka gamba BN ngan PAS tu :D

joegrimjow berkata...

@Nije

hanya di gambar kot :p

KuNanGKuNanG berkata...

suka gambar yang 1st tu...kalau dalam majlis camni kite semua leh bersatu, pe salahnye dalam politik pun sama kan.
bambar last tu lembu naik bas, dalam n3 sy lembu naik motor.hahaha

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW