Share

Astro B.yond PVR Review (3) : Apa itu Astro B.Yond PVR

Astro B.Yond PVR adalah produk yang diperkenalkan oleh Astro untuk memudahkan pengguna Astro. PVR bermaksud Personal Video Recorder - bunyi macam boleh menonton video - YA! Itulah keistimewaan Astro B.Yond PVR - kebolehan untuk Record, Play, Rewind atau Pause - sebijik macam tengok video. Yang bezakannya, nak tengok video kena beli cd, yang ni kena subcsribe beli Astro. Bayangkan menonton TV seperti menonton video - sangat cool kan?



Alat pemancar Astro B.Yond PVR ini juga yang baru. Kalau dulu masa hujan sikit je, mesti ada gangguan nak menonton. Tapi sekarang ni, kat Kota Bharu memang acap sangat hujannya tapi gangguan ketika hujan almost zero. Takde gangguan. Entah ini mungkin penambahbaikkan dari mereka tapi bagi aku - ia sangat membantu. Ya lah, kita bayar untuk menonton selama sebulan, kalau ada gangguan ketika hujan ni, macam membazir je!



Okeh, nak tahu apa itu lebih lanjut pasal Astro B.Yond PVR ni, jom tengok kat bawah ni okeh!


Record



Dengan PVR, kita boleh record (rakam) apa-apa rancangan yang kita minati. Ada pilihan untuk record sambil tonton atau record sambil tonton rancangan lain. Senang! Sebab tu sekarang dengan Astro B.Yond PVR, takde berebut-rebut remote lagi, semua menjadi mudah! Yang best jugak, kita boleh Record rancangan yang belum ditayangkan. Contoh nak tengok Master Chef, tapi waktu tu kita tiada di rumah, jadi, record rancangan tu dan tontonlah semasa kita free nanti. Sangat memudahkan


Play


Kebolehan untuk Play rancangan yang direkamkan tadi sangat best. Boleh play bila-bila masa sahaja. Mungkin ada yang tak tahu, kita boleh play rancangan yang kita minat sambil record rancangan lain dalam masa yang sama. Bukankah ia sangat cool???


Rewind


Sebijik macam tengok video, ada part yang tak best, kita boleh rewind atau fastforward sahaja. Haaa, tengok Amarican Idol kini lebih pendek masanya. Mana tak pendek, masa iklan, terus cepatkan. sangat best! muflis syarikat iklan macam ni. hehe


Pause



Tekan pause bila kita rasa nak rehat. Pernah tahan nak kencing bila sedang tengok rancangan tv? aku pernah. haha, sekarang ni tak payah lagi. tekan pause dan terus ke toilet. tahan kencing ni bahaya untuk pundi kencing okeh. heh, sangat cool!


********

Okeh, itu sahaja dulu review apa itu astro b.yond pvr. nanti akau akan share mengenai fungsi di astro b.yond pvr ni yang jarang orang ketahuinya. nantikan! 


pss : 

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jgn rekod video tut sudah.haha

KAMIHIDUP berkata...

senang gila kalau ade pvr ni kt umah.

joegrimjow berkata...

@Puan Capa

lol
xde kat astro vdeo camtu
hehe

joegrimjow berkata...

@KAMIHIDUP
sangat senang, menjadi senang

Firdaus Kasim berkata...

astro beyond nie boleh tgk time hujan lebat kan?

Entri Terbaru Saya :
Video Seks Anwar : Permainan Politik yang Jijik dan Memalukan!

joegrimjow berkata...

@Firdaus Kasim

ritu hujan ok je tengok

Zool Blogger berkata...

ada typo kat bahagian rewind tu.. kalau typo tak de makna takpe. tapi ni jadi bunyi tak best...

suka -- > sula ..
takut woo..

ZooL

joegrimjow berkata...

@Zool Blogger

keke
baru pasan

muhammad iqbal hakimi bin tahir berkata...

kalau nak pasang kat hostel agak2 ok tak ni?..hehe

*macam ada tv kat bilik =D

joegrimjow berkata...

@muhammad iqbal hakimi bin tahir

bleh pasang kat desktop
hehe

Qastalani® berkata...

"rewind balik smpai muntah"

hahahah.. yg ini kelakar hokeh!!

p/s: betol ke ada gath putrajaya? mintak details!

joegrimjow berkata...

@karipapsayur

tu mintak organaizekan
hehe
nak join je

CEOMesinTaip berkata...

erm macam menarik..nak pujuk kandalah amik Byond..hehehe..thankz nice perkongsian...

Qastalani® berkata...

hayyoh! Nk organize tu lemah sikit. ✗ pernah! Kalo jmpa kwn blogger pun biasa 1-1 ataupun join gath org. Soh eyriqazz lah! Hik! (Pas baton kat eyriqazz)

Tanpa Nama berkata...

hai. saya nak tanya, saya punya decoder sekarang beyond biasa bukan PVR punya. so kalau nak upgrade ke PVR, free ke charge? kalau charge berapa ringgit ye? thanks.

Tanpa Nama berkata...

boleh copy masuk desktop / VCD tak>?

Tanpa Nama berkata...

kalau ada hard drive daripada Astro punya bolehlah copy cerita yg dah dirakam ke PC..OS window xp/vista/7 tak boleh detect, hard dsk astro ni...OS linux boleh detect.

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW