Share

Faizal Yusof meninggal - kegagalan jantung berfungsi

Terkejut jugak mendengar berita kematian Faizal Yusof yang aku lebih kenali dia sebagai Dani yang meninggal pada hari ini. Punca kematian dipercayai dari kegagalan jantung berfungsi dengan baik. Takziah diucapkan. Dani, pelakon yang sangat aku benci dalam drama adamaya! Nampaknya arwah memang berjaya memainkan wataknya!


Al-fatihah kepada arwah


Kegagalan jantung

Jangan terkejut jika tiba-tiba sahaja orang yang korang sayangi meninggal atau pengsan. Sebenarnya kes jantung ini sudah lama berlaku dan serangan ini boleh berlaku kepada setiap peringkat umur. Sekarang ni tak payah nak tunggu tua, muda pun boleh kena!

Sebab itulah, sangat disarankan kepada semua, untuk melakukan pemeriksaan kesihatan sekerap mungkin. Dulu mungkin setahun sekali dianggap sudah kerap, tapi sekarang dengan gaya hidup sebegini, 3 kali setahun adalah minimum untuk mengetahui tahap kesihatan kita

Pemeriksaan kesihatan

Aku sempat berbual-bual dengan abang aku (dia doktor) mengenai pemeriksaan kesihatan ini dan katanya, memang sangat sedikit untuk orang pergi jumpa doktor untuk membuat pemeriksaan kesihatan. Biasanya, bila badan dah demam, doktor check tekanan darah tinggi baru boleh tahu sama ada kita ada darah tinggi atau tidak. secara tidak sengaja. sepatutnya darah tinggi, kadar kolesterol semua tu kita patut tahu risiko badan kita menghidapinya


Takziah dah sama-sama beringat

Aku ucapkan takziah pada keluarga mangsa, terutama isterinya yang mengandung 5 bulan sekarang. Ada ujian yang Allah ingin duga. bersabarlah. Bagi kita pula yang masih hidup, sama-samalah menjaga kesihatan dengan menjaga pemakanan dan juga melakukan senaman sekerap yang boleh. Gaya hidup sihat bukan lagi pilihan sama ada kita perlu buat atau tidak, tapi merupakan kewajipan untuk kita awasi!


pss : aku kat port dickson sekarang, bercuti sambil belajar. menarik jugak kat PD ni, nanti boleh rancang buat gathering kat sini =)

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

23 comments:

iwan_dextrous said...

inalilah..salam takziah kepada keluarga arwah...

btul tu..skrg penyakit dtg x kre kte nie muda or tua..ble2 mse je bley kne.

Dextrous cyber life

~Miss_eiyDa ~ said...

Al-fatihah buat arwah...
*rancangan adamaya ke drama adamaya? heee

joegrimjow said...

@iwan_dextrous

tak kira, semua kena

joegrimjow said...

@~Miss_eiyDa ~
\dah betolkan dah

shera haifa said...

usia bukan penghalang kematian..
al-fatihah buat awrah..

ayienchan said...

alfatihah (:
hehe.bwtlah kat port dickson.gerenti join.dkt dgn rumah saya (:

joegrimjow said...

@shera haifa

sama2 sedekah

joegrimjow said...

@ayienchan

ok

ima althafunnisa' said...

Al - Fatihah...

http://pwincessima.blogspot.com/2011/01/faizal-yusof-meninggal-dunia-010111.html

Papa Mifz said...

Al-fatihah untuk arwah...
Tak sangka kan...even usia muda tp ada masalah jantung...
Better g checkup selalu nih...

YobSumo said...

terkejut jugak aku tahu cite ni...

DoRaEmoN LuRvE said...

al-fatihah.
semoga arwah ditempatkan di kalangan org2 yg beriman..
amin!

arep_lockermonth said...

saya follower baru blog anda!

follow me back !

www.myamigosspace.blogspot.com

anyway : takziah buat keluarga arwah!

shamsiah shamsuddin said...

al-fatihah..
moga rohnya di tempatkan di kalangn org yang diberi nikmat oleh ALLAH

Wan Gerrard said...

terkejut dan salam takziah~
*PD best gak =P

kai azmier said...

al-fatihah.. mude sangat die ne.. ajl di tangan tuhan kan, tak kira pangkat, umo dan sebagainya.. amin

LORD ZARA 札拉 said...

Al-Fatihah juga.

Terkejut mula2 baca masa nak ping entry kat GB~

suffer8zine said...

al fatihah

Terkini : Faizal Yusof Meninggal Dunia (Update)

armouris said...

takziah dan al-fatihah! info tentang serangan jantung di SIHAT SELALU - Bagaimana Serangan Jantung Terjadi

Alexandriana Alia said...

baru minggu lepas pegi PD... huhu.

takziah untuk keluarga arwah.

Hasrol Nizam said...

al-fatihah.

aku pun jarang nak pergi pemeriksaan kesihatan. dekat msia ni ramai tak ambil berat sangat. sebab tu la

Pendapat anda?
bagaimana merealisasikan azam tahun baru anda?

piNky LuCiA said...

alfatihah.

Afiefah Safieni said...

takziah buat keluarga arwah..

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW