Share

Part 1 : Setelah 31 hari bergelar Bisnesman Herbalife

17 hb 10 2010, tarikh keramat yang membawa aku pulang ke Malaysia dari kota london dengan menaiki pesawat Malaysia Airlines. Perjalanan 13 jam tanpa henti, memang banyak perkara yang berlegar di dalam otak fikiran dan perkara paling besar yang difikirkan adalah soal kerja, soal cari duit, soal untuk hidup.


nak hidup perlukan duit
nak duit perlukan kerja


Alam pekerjaan adalah perkara yang paling ditakuti oleh sesiapa sahaja. Dah habis zaman belajar, maknanya zaman untuk mengaplikasikan apa yang dipelajari itu untuk mencari duit adalah peringkat yang dinanti. Bagi aku yang memiliki ijazah dalam kejuruteraan elektrik, memilih untuk menceburi perniagaan MLM adalah satu tindakan yang tidak wajar bagi majoriti rakyat kita. Tapi bagi aku, selagi ia sejenis pekerjaan dan aku sukakan pekerjaan yang aku buat itu, aku yakin tiada penyelesalan di kemudian hari


Bisnes adalah jiwa aku, tidak suka untuk bekerja dibawah selian BOS, aku memilih untuk jadi BOS SENDIRI



Mendarat di KLIA pada 18hb 10 2010, lebih kurang 2 hari aku siapkan diri untuk bekerja dalam industri ini. 20hb 10 2010, bermulalah aku sebagai Full Time Herbalife Distributor. Pahit jerih memang ada tapi itu adalah perkara biasa dalam berbisnes. Tapi, apa yang aku ingin kongsikan, apabila kita sudah buat satu keputusan yang besar dalam kehidupan kita (seperti alam pekerjaan) dan fokus kita untuk mencapai misinya itu tercapai, akan ada kuasa luar yang akan menolong kita!


pernah dengar pepatah, do your best, god do the rest?


Benda ini sebenarnya dah lama islam ajar, konsep tawakkal. Ramai orang yang bersalah anggap tawakkal itu berserah 100% kepadaNya. Bukan bukan, konsep itu salah. Konsep sebenar tawakal adalah berserah sepenuhnya kepada kuasaNya setelah mencuba sehabis baik. Mencuba sehabis baik ramai yang gagal lakukan, sebab itu kebanyakan misi tidak tercapai. Dan aku yakin, jika misi itu tidak tercapai, ada sebab lain Dia mahu bagi dan sudah pasti benda lain yang Dia ingin beri itu jauh lebih baik apa yang kita minta


Setelah 31 hari bekerja


Hari ini genap 31 bekerja, selain duit yang diperoleh hasil dari jualan produk, benda yang aku suka dalam herbalife ini adalah recognition. Kita buat kerja gila-gila dan herbalife bayar apa yang kita buat. Fuhhh, 31 hari ni memang penat, tapi berbaloi!!!


1-Herbalife Grand Celebrity Night 2010



Tahun ini aku qualify!!! walaupun hanya 11 hari bekerja di bulan 10, alhamdulillah bekerja dengan orang tersayang ni ( auuww =) ) kerja lebih senang! Tahun ini herbalife bawa siti nurhaliza sebagai penyanyi untuk menghiburkan distributor yang layak. haha, stylo jugak makan puas-puas sambil dengar siti nyanyi. kekeke. dengar khabar hampir rm 100 000 dibayar untuk malam ni. perghh, memang terharu dengan usaha company menghargai 'pekerja' mereka kan. thank you herbalife!!




2 - Bergambar bersama pemenang nobel prize



Kat Malaysia belum ada lagi pemenang nobel prize. Nobel prize ni memang satu anugerah yang sangat susah nak peroleh. Dan antara bahagian yang paling susah nak dapat sebab terlalu banyak persaingan adalah dari segi perubatan. Sebab tu kalau ada pemenang nobel prize perubatan, orang tu memang sangat berkaliber. Herbalife beruntung sebab salah seorang pemenang nobel prize adalah doktor dalam herbalife sendiri. Lagi untung sebab doktor tu akan datang ke Malaysia! Lagi untung sebab aku qualify untuk bergambar dengan dia!!! wahhh, sangat bangga ok. Dr Louis Ignaro ni datang untuk memberi sendiri penerangan kepada jabatan kesihatan dan doktor-doktor di Malaysia tentang researchnya mengenai jantung. Produk yang banyak mengembalikan kesihatan jantung manusia ini masih gagal tembus pasaran Malaysia. Aku rasa bila produk ni dah tembus, konfem macam pisang goreng panas sebab kat Malaysia ni sangat ramai yang bermasalah jantung. Terima kasih herbalife kerana bawak dr ni ke Malaysia!!!




3 - VIP Spectacular



Spectacular merupakan event yang sangat besar dan akan diadaka di Putrajaya pada awal januari nanti sempena ulang tahun kelima herbalife di Malaysia. Kalau kat dunia dah 30 tahun ok. Dan kali ini, aku juga layak untuk dapat VIP dalam spectacular ini. Tahu sebab utama aku nak kejar VIP? Layanan!! Memang jeles tengok orang dilayan VIP ni masa kat event-event besar, kali ni, aku pulak yang akan di layan. wahaaa. berbaloi kan?


Ok lah, itu sahaja hasil setelah 31 hari aku bekerja sebagai full time herbalife. Untuk kelayakan semua ini, memang bukan senang dan kalau tiada pengorbanan, memang kelayakan di atas kita takkan dapat. Tapi dalam Herbalife, segala pengorbanan itu dibayar dengan sangat luar biasa. tu yang sayang lebih herbalife tu =)



pss : klu jarang update blog tu atau entry ringkas2, paham2 je la ek

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

23 comments:

hysman said...

perghhhh...
best siuutt.....
tahniah ler ko tpilih jd VIP...
nnt jgn ;upe share dat moment k der...

Puteri Iqa Izyan said...

fewitt abg joe.
congrats!

mak sy pon minum herbalife.
sy try jugak. tp keluar balik. muahahaha

joegrimjow said...

@hysman

pasti akan share
=)

joegrimjow said...

@Puteri Iqa Izyan

haha
kluar balik tu pelik tu
hehe

suffer8zine said...

fuhhh tahniah bro!

Terkini : Bukan untuk wanita sahaja

LORD ZARA 札拉 said...

tahniah Joe!

tahu kamu hebat dan boleh berjaya!

Jard The Great said...

ehem2. org tersyg.. teringin nk hadiri majlis perkahwinan ala2 herbalife neh. =)

ProfHariz said...

Abang Joe! Tahniah :)

http://profhariz.com

joegrimjow said...

@Jard The Great

kekekkee

joegrimjow said...

@suffer8zine

mekasih

joegrimjow said...

@LORD ZARA 札拉
doa2 supaya lebih berjaya ok
huhu

joegrimjow said...

@ProfHariz

thx u

cik EPAL said...

kalau ingat joe, mesti ingat herbalife. lepastu mesti rasa teringin nak beli herbalife ni. tapi mahal sangat. huhu

mR Gee.!! said...

gane kaLu ambo nok joim etek , bro Joe.?

mR Gee.!! said...

napok mcm besh jah.. hehe..

misz beauty said...

joe, beauty nak ym!! TQ

HiDaYah -the guidance- said...

wah bro joe!!! inspired laaa... HEBAT!!!

Tuan Din said...

tahniah beb...

joegrimjow said...

@HiDaYah -the guidance-
jom2 pullman

joegrimjow said...

@misz beauty

mr_joe_smart
jom2

joegrimjow said...

@mR Gee.!!

calling2
hehe

joegrimjow said...

@cik EPAL

mahal ke?
xde la mahal mana pon

Mr K said...

Perh, JW MERIOT tu

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW